וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המשומשות מאבדות גובה

27.8.2009 / 9:40

מחקר שנערך בבריטניה בקרב 6,500 מכוניות מצא כי אלפא 166 היא המכונית שמאבדת הכי הרבה מערכה לאחר שלוש שנים. קדילאק CTS שורדת היטב

אם חשבתם שזירת המשומשות בארץ בצניחה מבורדקת ומנוהלת בשרלטנות, בבריטניה יש להם צרות לא פחות מעצבנות. מחקר שנערך על ידי הירחון הבריטי Glass’s Guide ליקט 10 כלי-רכב בני שלוש שנים עם מכנה משותף אחד – כולם מאבדים עשרות אחוזים מערכם כמכונית יד שנייה. עוד מתוך הנתונים עולים שני מאפיינים בולטים. א. מרביתן אינן מיוצרות עוד, ו-ב, נראה כי רוב רובן ילידות אירופה.

במקום ה-1 בעשיריה נמצאת אלפא רומאו 166, שמחזיקה רק בכ-14.4 אחוזים מערכה המקורי לאחר שלוש שנים. את שלושת המקומות הבאים מאכלסות בנות ביתה של יצרנית הרכב הכושלת רובר עם חלוקה עבור שלושה דגמים: רובר 45 (20.3 אחוזים), רובר סיטי (20.4 אחוזים) ורובר 75 (21.3 אחוזים, אולם במקרה הפרטי של האחרונה אפשר להטיל חלק מהאשמה גם על ב.מ.וו.

את הסיבות לצניחה מנסה להבהיר מנהל הירחון אדריאן ראשמור. "שוק היד 2 מציע חלק גדול מהמכוניות האלו כבר כמה שנים. אבל דור חדש של כלי-רכב מודרניים מציע לנהגים אלטרנטיבות אופנתיות יותר. במקרה של MG רובר למשל, לא מדובר רק על דגמים ישנים אלא על יצרן שכבר לא קיים".

בהמשך הרשימה אנו מוצאים במקום החמישי עוד מכונית שלא רואים אצלנו ומקורה ממלזיה – פרוטון אימפירון, שמחזיקה רק ב-22 אחוזים מערכה המקורי. אחריה מיצובישי סטאר, מיניוואן המבוסס על הכריזמה עם 22.5 אחוזים, וניסאן טראנו הוותיק עם 22.9 אחוזים. במקום השמיני שוב אלפא רומאו, הפעם המשפחתית הגדולה והמצוינת, ה-156 עם 24.2 אחוזים בלבד. מקום אחד לפני הסוף רנו לגונה עם 24.3 אחוזים, ובמקום האחרון הקדילאק CTS עם 24.8 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully