וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירון עם ארבע דלתות ובאגז'

20.9.2009 / 12:05

יצרנית ה'על' שהביאה לנו את אחת המכוניות הקיצוניות בעולם, מפיקה עבור נישת הסדאן של מותגי העילית את הגליביה

בחודשים האחרונים העבירה בוגטי את הגולשים על דעתם עם פרסום קדימונים למכונית 'על' במרכב סדאן שתופיע בתערוכת פרנקפורט. ההשערות נעו בין לימוזינות פאר למכונית ספורט חדשה וכלה בקונספט תחרותי. שיטוט במתחם התערוכה העלה חרס ופרט לגרסאות סדנאות השיפורים לווירון, אף בוגטי חדשה לא היתה בנמצא. והנה כעת, עת חוזר עולם הרכב לשגרה לאחר אינספור ההשקות בפרנקפורט, מתפנה בוגטי להציג את הקונספט C 16 גליביה (galibier), גרסה רעיונית לסדרת מכוניות פאר חדשות שתצאנה לאוויר העולם בעשור הקרוב. החשיפה האקסלוסיבית לקומץ נבחר של אנשים הייתה עוד בשבוע שעבר, אך רק כעת מתפרסמים הפרטים והתמונות הרשמיות.

הטכנולוגיה בגליביה דומה למדי לזו המשרתת את הווירון. דומה, אבל לא שווה בתכונותיה. בחזיתה (לא מאחור) אוכלס מנוע 8 ליטרים 16 צילינדר עם הגדשה דו-שלבית המוזן תערובת ביואתנול. ההספק נמוך אך במעט מהווירון ועומד על 987 כ"ס המאיצים את הגליביה למהירות של 400 קמ"ש כששאר הפרטים על ביצועיה לא פורסמו.

את ההשראה, וגם את הכינוי לעיצובה החריג, לקחו המעצבים מהלימוזינה הוותיקהTYPE 57 ומאחת הדרכים התובעניות שבהרי האלפים. המראה החיצוני נרקם ממשטחי קרבון מרובים ויקרים, להוציא את הדלתות שנאטמו על ידי בסיס אלומיניום. הצבע המיוחד המוקרן מהופעתה שילב עבודה איטית ומורכבת, המלבישה לפחות תשע שכבות של גוון פחם משולב עם גוון מוכסף השזור בסמוך לכנפי המכונית.

בהתאם למעמדה כקונספט, תא הנוסעים מכיל כרגע קונסולה אובאלית מעוצבת ולצידה שני שעונים בלבד – מה מהירות ומד טעינה. ניתן להוסיף מספר תוספות כגון מערכת שמע קולנועית או שעונים יוקרתיים הניתנים לשליפה ולשימוש בתור שעון יד, אך בסך הכול בבוגטי גאים שהפורמט בגליביה מינימלי בפריטי עיצוביו ואין בו טיפת יומרנות יתרה.

בין אם היא תגיע לייצור או לא, אין ספק שהגליביה תעורר לא מעט תשומת לב. בבוגטי שוקלים את עתידה ותיתכן שאף תופענה גרסות נוספות ומעוצבות לדגם זה בעתיד. בכל זאת, אחות מפוארת לווירון חייבת להיות לא פחות מפורסמת.

בוגאטי גליביה 16C. אתר יצרן
בוגאטי גליביה 16C/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully