וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.8 מיליון טויוטות לתיקון

ירון אדרי

30.9.2009 / 11:15

בעקבות שטיח התוקע את דוושת הגז וגורם להאצה לא מכוונת של המכונית. הערכות מדברות על חמישה הרוגים כתוצאה מכך

כ-3.8 מיליון מכוניות טויוטה יקראו לתיקון (ריקול) בארה"ב, כך עולה מפרסום של ה-NHTSA – איגוד הבטיחות המקומי. הבעייה טמונה בשטיח הממוקם תחת רגליו של הנהג, אשר יוצר לחץ על דוושת הגז וגורם להאצה לא מכוונת של המכונית. סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת על כ-100 אלף תאונות שאירעו בעקבות דוושה תקועה, בהן נהרגו חמישה בני אדם.

הריקול שכבר הוכתר כגדול בהיסטורית הרכב, כולל מספר דגמים מבית טויוטה אשר יוצרו בין השנים 2004 ועד היום, כולל דגם הפריוס וכן שלושה דגמים מבית חטיבת היוקרה לקסוס. היצרנית כמו גם האיגוד, פרסמו המלצה לבעלי המכוניות להסיר את השטיח באופן מיידי ולא להניח אחר במקומו עד אשר יוחלט כיצד לטפל בבעייה.

יחד עם הודעת הריקול, מפרסמת טויוטה גם מספר המלצות למי שנקלע לצרה. "ראשית, אם זה אפשרי ובטוח, מישכו ושחררו את השטיח מדוושת התאוצה ולאחר מכן עצרו בצד הדרך". במידה ושחרור השטיח אינו אפשרי, מבקשים בטויוטה מהנהגים "ללחוץ על דוושת הבלם עם שתי הרגליים, להעביר את ידית ההילוכים לניוטרל ולכבות את המנוע לאחר שהמכונית הובלה אל צידי הכביש". למקרה ולא ניתן להעביר לניטורל, מבקשים בטויוטה לכבות את המנוע, אך להשאיר את ה"סוויץ'" פעיל כך שעדין ניתן יהיה להשתמש בבלמים וההיגוי (ללא תגבור).

לפני שנתיים בדיוק פרסמה טויוטה קריאה לתיקון עבור מקרה זהה, אשר פנה לבעלי דגם הקאמרי וכן לקסוס ES350 משנות הייצור 2007 ו-2008. אולם, תלונות וכן תאונות שנרשמו בדגמים נוספים הביאו לפרסום הריקול הנוכחי המקיף מספר רב של דגמים. יש לציין כי התקלה מיוחסת לארה"ב בלבד ומקרים זהים לא נרשמו באירופה או מדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully