וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה'ריקול' של טויוטה רלוונטי גם אלינו

ירון אדרי

1.10.2009 / 17:45

1,000 מתוך 3.8 מיליון מכוניות טויוטה שנקראו לתיקון דחוף נעות על כבישי ישראל, כך מהערכות של איגוד יבואני הרכב

אמש (רביעי) פירסמה החטיבה האמריקנית של טויוטה קריאה לתיקון ('ריקול') עבור 3.8 מיליון מכוניות שיוצרו על ידה בין השנים 2004 ועד היום (כולל מותג היוקרה לקסוס). מדובר על מכוניות שיוצרו בתחומי ארה"ב בלבד, אולם הסכנה לה עלולה לגרום התקלה מגיעה גם אלינו בישראל. מפרסום אזהרה שהפיץ היום איגוד יבואני הרכב, עולה כי על כבישי ארצנו נעות כ-1,000 מכוניות טויוטה ולקסוס (הערכה) אשר יוצרו בארה"ב והגיעו בייבוא אישי.

קריאת התיקון מגיעה לאחר שהתקלה גרמה למותם של חמישה בני אדם בארה"ב, כך מפרסומים שמגיעים מסוכנויות הידיעות. מקור התקלה הוא בשטיח הממוקם תחת רגליו של הנהג, אשר יוצר לחץ על דוושת הגז וגורם להאצה לא מכוונת של המכונית. עוד מוסרות סוכנויות הידיעות כי הערכות מדברות על כ-100 אלף תאונות ברמות חומרה שונות להן גרמה התקלה.

באיגוד יבואני הרכב מבקשים כי בעלי מכוניות טויוטה ולקסוס אשר יוצרו בארה"ב בתקופה הרלוונטית, יסורו אל מוסכי השירות באופן מיידי על מנת לטפל בבעייה. עוד הם מבקשים לציין כי הקריאה לתיקון אינה מחייבת את יבואנית טויוטה לישראל 'יוניון מוטורס', שכן היא אינה זו שהביאה אותן לישראל. כמו כן, קריאת התיקון היא למכוניות שיוצרו בארה"ב בלבד ואינה חלה על מכוניות המגיעות אלינו בייבוא סדיר.

"ליבואן בישראל אין שום אפשרות לדעת למי וכיצד לפנות לבעלי הרכבים ולהודיע להם על התקלה", כך לדברי נשיא האיגוד יקי אנוך."המכוניות הללו מהוות עכשיו סכנה לציבור המשתמשים בכביש, ויש לפתור אותה באופן מידי על מנת שהציבור לא ייהרג ויהרוג על הכביש כתוצאה ממחדל זה". טרם נמסרה תגובת 'יוניון מוטורס' לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully