וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדר לא יוכר לצורכי מס

ירון אדרי

14.10.2009 / 11:52

כך בפסק דין שניתן בבית משפט המחוזי בתל אביב בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד רשות המסים. טנדר עד 3.5 טון שווה ערך לרכב פרטי

קיבלת טנדר מהעבודה? אתה תמשיך לשלם עליו מסים כאילו היה רכב משפחתי. כך קבע בית משפט המחוזי בתל אביב בפסק דין שניתן לאחר דיון בתביעה אותה הגישו אילן בן-הרוש ורוני רדיע כנגד רשות המסים. בנוסף על תביעתם, ביקשו השניים באמצעו בא כוחם עו"ד יוסי פוקס להכיר בה כתביעה יצוגית. השופט מגן אלטוביה דחה את הבקשה וכן את העתירה כולה.

לטענת העותרים, בשנים 2006 ו-2007 לא הכירה רשות המסים במלוא הוצאות הרכב עבור טנדרים שמשקלם עד 3.5 טון וכן ניכתה מס בגין שווי שימוש וזאת בניגוד לחוק. לדבריהם, היות ותקנות המס נגזרות מתקנות התעבורה שם מוגדר לעניין זה רק "רכב נוסעים פרטי – המיועד להסיע נוסעים ואשר צויין הרכב וסיווג ראשי M1", והיות וטנדר אינו נחשב לכזה, אזי לא יחולו עליו תקנות המס. יש לציין כי עד לשנת 2005 הוגדרו בתקנות התעבורה גם כלי רכב מסחריים ודו-שימושיים, אולם אלה נמחקו לאחר שינוניים שנערכו במסגרת התאמת התקנות לנהוג באירופה.

כבר בתחילה טענה רשות המסים כי התביעה אינה מתאימה להליך ייצוגי. בהמשך, נטען כי בשנים האחרונות הלכו והצטמצמו הפערים בין כלי הרכב המסחריים לפרטיים וכי מנגד, אופי השימוש בהם הצטמצם אף הוא. כך, משנות ה-90 נעשו מהלכים שנועדו ליצור אחידות במערכת המס תוך ביטול ההבדלים בין סוגי כלי הרכב על סמך הגדרות טכניות. פועל יוצא מזה לדברי הרשות, הן מכוניות שנרכשות ללא כל הצדקה לאופי השימוש בהם – מסחריות שמשמשות כרכב משפחתי למשל.

השופט כאמור ביטל את הבקשה להכיר בתביעה כייצוגית היות ולא קיימת עילת תביעה וכן קיבל את עמדת רשות המסים וחייב את התובעים בתשלום הוצאות משפט לרבות שכר טרחת בא כוחה של המשיבה בסך 15 אלף שקלים. אולם, כן ציין השופט בפסק הדין כי ישנן הגדרות חסרות בתקנות התעבורה שיש לתת עליהן את הדעת. "פרשנות המשיב עדיפה ומתיישבת עם הרציונאל האמור, בעוד פרשנות המבקשים מנוגדת לו, יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי מחוקק המשנה ייתן דעתו לחסר המילולי הלכאורי שנוצר כאמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully