וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הטריקולור

20.10.2009 / 9:02

שלושה חודשים לאחר שנחשף בהשקתו המקומית, אנו זוכים ברכיבת בכורה על הנקסוס 300. הנפח קטן, ההנאה נשמרה

אם נתעלם לרגע מהעננה האפורה והקודרת ששלח אלינו משרד האוצר בדמות האמרת תעריפי ביטוח החובה, נוכל לספר לכם שבשנה האחרונה, פלח הקטנועים בעלי מנועי ה-300 סמ"ק התרחב מאוד ואט אט ביסס עצמו כקטגוריית ביניים שרבים פוזלים לעברה. קטגוריה בה מוצעים כלים עם מנועים חזקים במעט מאלו המצויים בנפחי ה-200 וה-250 סמ"ק ושמחירם אינו גבוה כשל אחיהם הגדולים בעלי מנועי 500 סמ"ק.

בחודש יולי השנה, השיקה חברת עופר אבניר, יבואנית סוזוקי, פיאג'ו, קימקו, ג'ילרה ואפריליה לישראל לא פחות משבעה כלים לשוק הישראלי, כאשר חלק נכבד מהם חמוש במנוע ה-300 סמ"ק המדובר. כבר אז לטשנו מבטים לעבר אחד מהם, הנקסוס 300 החדש - אחיו הבינוני של הנקסוס 500 והגדול של ה-נקסוס 250 (שלא הגיע ארצה), ובייחוד בצביעת הטריקולור (צבעי דגל איטליה) לכבוד ציון יומולדת 100 שנים לג'ילרה.

אז כעת, שלושה חודשים אחרי אותה השקה, קיבלנו לשלושה ימים את הנקסוס החדש, הרכבנו משקפיים ורודים המתעלמים ממחירי הביטוח שעלולים לנחות עלינו וגילינו מכונת חיוכים איטלקית.

מבחן דו גלגלי ג'ילרה נקסוס 300. קובי ליאני
צביעת הטריקולור לכבוד 100 שנים לפיאג'ו/קובי ליאני

יופי איטלקי

לפני מעט יותר משנה, במהלך ביקור במפעלי פיאג'ו שבאיטליה, לאורכו של אחד מפסי ההרכבה, יכולנו לראות את הנקסוס קורם חוטי חשמל ופלסטיקה. באותו רגע גם נולד ונפלט מהפס נקסוס 500 בצבע אדום בוהק (פרארי?) ויכולתי להישבע שזה אחד הקטנועים הכי יפים שראיתי מעולם.

פאסט פורווורד של שנה פלוס ומאחורי דלת הברזל הכבדה במחסן היבואן מגיח לו נקסוס חדש ויפה אפילו עוד יותר. כבר בבסיס הנקסוס הוא חתיך אמיתי ומסתבר שצביעת הטריקולור רק מחמיאה לו עוד יותר. במשך כל ימי המבחן, גילינו כי הצביעה החריגה הזו שוברת את הנוף המוטורי השחור והאפור בדו גלגלי בישראל ומושכת המון תשומת לב. המון. כל כך אהבנו את המראה החיצוני שלו שהחלטנו אפילו להשקיע בסשן צילומי לילה.

עליה לרגל

טיפוס על גבו של הנקסוס עשוי באמת לחשב כטיפוס משום שבין קצה מושבו לרצפה נמצאים לא פחות מ-81.5 סנטימטרים וזה המון במונחים של קטנועים. מול הרוכב שיושב זקוף וגבוה נמצא כידון נמוך מאוד, כך שהידיים נמצאות בזווית חדה מטה, אך אין חשש לפגיעה בברכיים.

המושב עצמו למרות שלא נראה מהמפנקים ביותר מרגיש לא רך מדי ולא קשיח מדי, אלא נוח בדיוק במידה ומאוחר יותר גם גילינו שאפילו רכיבה של יותר משעתיים ברצף עליו, לא גרמו לישבן להרים דגל לבן.

מתחת למושב זה מצוי תא אחסון בגודל בינוני שמסוגל להכיל קסדה מלאה (לא את שלי, שוברט במידה לארג') ולהציע עוד קצת מקום בשביל ציוד נלווה. תא אחסון מוסף נמצא משמאל לכידון, אך זה אינו ננעל ומסוגל להכיל בקושי את הטלפון הסלולרי וקופסת סיגריות.

נמוך מתחת לעיני הרוכב (צריך ממש להרכין את הראש כדי לראותו) נמצא לוח מחוונים פונקציונאלי למדי. הוא מכיל מד סל"ד, מד מהירות וצג דיגיטאלי עשיר במידע מתחלף בלחיצת מתג: שעון זמן, דלק, חום מנוע, טעינת מצבר, מרחק לתדלוק הבא, זמן רכיבה מהתנעה אחרונה, צריכת דלק ממוצעת, צריכת דלק רגעית, מהירות מקסימאלית שהושגה ועוד מידע שאין בו צורך אמיתי, אבל בכל זאת נחמד שיש.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן דו גלגלי ג'ילרה נקסוס 300. קובי ליאני
תנוחת רכיבה זקופה וגבוהה מאוד/קובי ליאני

מנוע שמגיע מהווספה 300

המנוע החדש בנקסוס הוא לב העניין כאן. זה מגיע בגרסה החזקה של הווספה וכבר אז אהבנו אותו ואד הכימיה שלו עם הווריאטור. נפחו עומד על 278 סמ"ק והוא מפיק 22.4 כ"ס ב-7,250 סל"ד, רק מעט יותר מהממוצע בקטנועי ה-250 סמ"ק. אולם, את כוחו (מומנט בעיקר) הוא משיג מוקדם יותר ברצועת הסל"ד ולכן גם מרגיש חי יותר בהאצות הביניים.

סיבוב המפתח ולחיצה על מתג ההתנעה, מעוררים את המנוע מייד וזה מווברץ קלות ופועל בחרישיות מופתית. סיבוב המצערת מעלה חיוך על פנינו, לא רק בגלל האופן שבו הוא פורץ ממקומו קדימה, אלא בזכות אותו שילוב מוצלח עם הווריאטור. זה האחרון מגיב מייד והוא נקי מהשהיות לאורך כל רצועת הסל"ד ובכל מהירות, בטח שממצב עמידה.

למרות זאת, ביצועים מסעירים לא מצאנו בו. הנקסוס הזה, ככל הנראה בשל משקלו לא הצליח להיות מהיר מעדר קטנועי ה-250 שמסביבנו, לפחות לא בזינוק והסיכוי שלכם להשיג את האחרים ביציאה מהרמזור הוא רק אם הסובבים אתכם העדיפו ללטוש בחתיך האיטלקי הזה עיניים מאשר באור שהתחלף לירוק.

רק בזמן ביצוע האצת ביניים, מסביבות ה-80 קמ"ש ועד ל-120 קמ"ש, בו המנוע מומרץ גבוה בסל"ד (מעל ל-6,000 סיבובים), יתרונו היחסי מורגש. אם תתמידו בהחזקת המצערת עד העצר במישור, תצליחו לראות 140 קמ"ש פלוס מינוס על מחוון המהירות, כששינוי הזווית של הכביש מעלים או מורידים את המהירות בקמ"שים בודדים. לנקסוס אין את היכולת לאתגר קטנועים בעלי נפח מנוע גדול יותר בסעיף זה, אך זו התנהגות מאוד אופיינית למנועים בנפח דומה. צריכת הדלק בימי המבחן הקשים שהעמדנו בפניו העמידה צריכת דלק נאה של 27 קילומטרים לכל ליטר וניתן להניח שעם יד פחות עצבנית על המצערת, אפשר לשפר משמעותית את צריכת דלק זו.

מבחן דו גלגלי ג'ילרה נקסוס 300. קובי ליאני
מבחן דו גלגלי ג'ילרה נקסוס 300/קובי ליאני

התנהגות ונוחות

כיאה לאופיו הספורטיבי, הנקסוס מצויד במתלים שכוילו על הצד הקשיח יותר שבסקאלה. אולם, מהר מאוד מגלים שגם ברכיבה עירונית, עם כל שיבושי האספלט שפזורים מסביב, הוא לא מקשה מדי על הרוכב. להיפך, את מרבית אלה הוא בולע בלי להתאמץ בכלל וגם אם בא לכם לקפץ מעל למדרכה, זה לא יגרום למתלים שלו להתרגש כל כך.

מעבר לנוחות, גם יכולת התמרון הגבוהה שלו מורגשת מאוד. זווית הצידוד של הכידון רחבה מאוד ויחד הם הישיבה הגבוהה, קל לצפות את התנועה שמסביב וקל להשתחל בין טורי המכוניות. רק מיקומן של המראות מעט הפריע לנו. הן קרובות ונמוכות למדי כך שלא תמיד קל לראות מה קורה מאחורי הגב וכן הן קרובות מאוד בגובהן למראות כלי הרכב ועלולות לנשק את אלה בקלות.

מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה, כך משפתרת ההרגשה וההנאה על גבו של הנקסוס הזה. היציבות הכיוונית שלו מעולה ונראה שדבר לא יגרום לו לסטות ממסלולו, אם לא הגיעה דרישה מהרוכב – לא משינוי פני האספלט וגם רוחות צד לא ממש מזיזות אותו. אם כבר הזכרנו את הרוחות, הנקסוס מצויד במגן רוח גבוה ומתכוונן שמסיט היטב את הרוח מאזור הגוף ומרוב אזור הקסדה. דבר זה תורם מאוד לרווחת הרוכב ולשקט בנסיעה ועדיין לא נכנס אל תחום הראיה של הרוכב.

המתלים הקשיחים הופכים אותו גם למרגש מאוד בסיבובים ויחד עם אחיזה גבוהה באספלט, הוא זורם בעיקולים כאילו היה אופנוע קטן. די בהפניה קלילה של הכידון, כדי להכניס את האיטלקי הזה לתנוחה קרבית בתוך סיבוב והכל נעשה ברגש ובביטחון מלא. גם הבלמים שלו עושים עבודה טובה מאוד. אמנם הם לא התחושתיים ביותר שאנחנו מכירים, אבל לחיצה בריאה על המנופים מניבה בלימה חזקה ונחושה מאוד.

מבחן דו גלגלי ג'ילרה נקסוס 300. קובי ליאני
נוח מאוד, גם למורכבת/קובי ליאני

מחיר ההגדלה

אחרי שלושה ימים ארוכים איתו ומאות קילומטרים איתו, אפשר לומר שאנחנו די מחבבים אותו. אפילו מאוד מחבבים אותו. נכון, הוא לא חזק בהרבה מקטנועי 250 צנועים יותר, אבל הוא מפצה על כך בהתנהגות טובה, בעיצוב שובה ובחיוכים שפורצים ברכיבה אגרסיבית יותר.

המחיר שתתבקשו לשלם עבורו עומד על שקלים בודדים מתחת ל-35,000 ובניגוד לדעת השואלים, אין תוספת כספית כלל עבור צביעת המאה שנה. עוד סיבה מצוינת להעדיף אותה על פני צביעה מונוכרומאטית מיוחדת ככל שתהיה.

על הצד הטכני: ג'ילרה נקסוס 300

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, ארבע שסתומים, גל זיזים עליון יחיד
נפח: 278 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 22.4 כ"ס ב-7,250 סל"ד
אורךרוחבגובה מושב: 2117881.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 151.5 ס"מ
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי, מוטות בקוטר 35 מ"מ
מתלה אחורי: בולם יחיד, כיוון עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק יחיד 260 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד 240 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-R15
צמיג אחורי: 140/60-R14
מכל דלק: 15 ליטר

עלויות טיפולים:

טיפול 1,000 ק"מ: 364.7 שקל
טיפול 5,000 ק"מ: 45 שקל
טיפול 10,000 ק"מ: 1,773.2 שקל
טיפול 15,000 ק"מ: 45 שקל
טיפול 20,000 ק"מ: 1,773.2 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ילרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully