וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטון: "כשהתחלתי בקרטינג לא האמנתי שאהיה אלוף"

ג'נסון באטון הבריטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1: "נהגתי כמו אלוף, זה המירוץ הטוב בחיי". בראון אלופת היצרניות

ג'נסון באטון וקבוצת בראון הוכרזו היום (ראשון) רשמית כאלופי העונה של הפורמולה 1, כך נקבע בסיום מירוץ ברזיל שנערך היום בסאו פאולו, שבסיומו ניצח מארק וובר מרד-בול. באטון סיים חמישי במירוץ והפך לאלוף העשירי בתולדות בריטניה, כשיריבו הקרוב ביותר, רובנס באריקלו, סיים בצורה מאכזבת את המירוץ, אחרי שתקר בגלגלו הוריד אותו מהמקום הראשון אל המקום השמיני, וזאת לעיני אוהדיו המקומיים בברזיל.

באריקלו, כזכור, פתח את המירוץ עם תקוות גדולות, לאחר שהחל אותו מהמקום הראשון בזמן שבאטון החל אותו רק מהמקום ה-14. הברזילאי דמיין איך יצמק את פער 14 הנקודות מהמקום הראשון, אך לצערו, שום דבר לא יכול היה לעצור העונה את באטון. בכך היצרנית בראון - זו שבעונה שעברה ניצלה מפירוק כשהייתה הונדה - הפכה לראשונה בהיסטוריה של הפורמולה 1 שזוכה בתואר היצרניות כבר בעונתה הראשונה. באטון הנלהב לא הצליח להסתיר את התרגשותו, ומיד עם הסיום החל לשיר ברדיו של הקבוצה "ווי אר דה צ'מפיונז".

"אני אלוף העולם בייבי", צרח באטון, "ואני לא הולך להפסיק לצרוח את זה. אני האלוף!". לאחר מכן אמר דברים מעט מאופקים יותר. "זה המירוץ שלו חיכיתי כל חיי, וזה כנראה המירוץ הכי טוב שהיה לי כל החיים", אמר הנהג בן ה-29, "זה גם בגלל כל הרגשות שמעורבים במירוץ הזה, אבל גם בגלל שאני יודע מה הייתי צריך לעשות כדי לגרום לזה לקרות".

מארק וובר, מנגד, ראה איך הניצחון שלו נזנח הצדה ונמוג לנוכח החגיגות של האלוף החדש. "עכשיו הוא יכול לישון בשקט אחרי הלחץ שעבר עליו במירוצים האחרונים", מזכיר וובר את הירידה ביכולתו של באטון בחודשים האחרונים אחרי הפתיחה המופלאה שלו לעונה, "עכשיו במירוץ האחרון באבו דאבי הוא יכול לנהוג עם חיוך גדול על הפנים".

לבאטון, שניצח שישה מתוך שבעת המירוצים הראשונים של העונה, יש כרגע 89 נקודות, בעוד לווטל יש 74 ולבאריקלו 72.

"הוא דבק במטרה שלו כל השנה, והוא אלוף עולם ראוי"

רוברט קוביצה הפולני סיים במקום השני באינטרלאגוס עבור ב-מ-וו, כשלמקום השלישי הגיע לואיס המילטון, שפתח במקום ה-17 באותו מסלול שבו הוכתר בשנה שעברה. אירוע מעניין נוסף במירוץ הייתה התגרה שכמעט פרצה בין יארנו טרולי לאדריאן סוטיל אחרי התנגשות ביניהם, שבגינה נקנס טרולי בעשרת אלפים דולר. כמו כן, גם מקלארן נקנסה ב-50 אלף דולר, אחרי שמכוניתו של הייקי קובלאינן יצאה לדרך לפני הזמן, פיזרה דלק וגרמה למכוניתו של קימי רייקונן לעלות באש. רייקונן, אגב, סיים שישי.

באטון, אם כך, ממשיך רצף מרשים לבריטים, שחוגגים לראשונה זה 40 שנה שתי אליפויות שנה אחר שנה. "כשקפצתי לתוך מכונית קרטינג לפני 21 שנה, לא האמנתי שיום אחד אהיה אלוף הפורמולה 1", אמר באטון, "אני חושב שהנהיגה שלי היום הייתה של אלוף עולם. החודשים האחרונים היו מלאי מתח עבורנו, ניסיתי לא להראות את זה כדי לשדר ביטחון ורוגע, אבל זה היה קשה".

גם רוס בראון, המנהל הטכני של הקבוצה האלופה, משבח את האלוף שלו: "הוא נהג פנטסטי, היה לו מירוץ מצוין, והוא ידע מה עליו לעשות. הוא דבק במטרה שלו כל השנה, והוא אלוף עולם ראוי". עוד בראון שיבח את הנהג, והפעם זהו גורדון בראון, ראש ממשלת אנגליה: "אני רוצה לשלוח את ברכותיי לאלוף העולם החדש ג'נסון באטון, אנחנו גאים באלוף שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully