וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: דיווח שני

1.11.2009 / 10:42

בחודש השני עם הסיאט איביזה, מד המרחק מראה 15,229 ק"מ. תקלות לא היו, אבל ביקור אחד במוסך לצורך טיפול תקופתי

חודש קשה עבר על האיביזה הזו שניתנה לנו למבחן ארוך טווח. הרכב כמעט ולא נח ולמעשה, הספיק לראות את קצוות המדינה פעמים רבות מאוד. אולם, למרות ריבוי הקילומטרים בחודשיים שהרכב ברשותנו אשר הביאו את מד המרחק לכדי 15,229 ק"מ, הוא תפקד ללא דופי וללא קלקולים.

עם הצטברות הקילומטרים לטווח הנדרש של 15 אלף, תאמנו הגעה אל המוסך המרכזי לצורך ביצוע הטיפול התקופתי (15 אלף ק"מ או שנה). הביקור תואם לשעה 8:30 בבוקר. הפעם, הביקור תואם כהלכה ולמרות שאיחרנו ב-45 דקות, תוך דקות ספורות האיביזה נכנסה לשירות כשלפניה טיפול 15 אלף והחלפת חגורת הבטיחות של הנוסע הקדמי ימני אשר התקלקלה בחודש שעבר.

שמן, פילטר שמן והאלמנט עלי

הטיפול ברכב ארך זמן קצר למדי, רק מעט יותר מחצי שעה ובמהלכו הוחלף שמן המנוע ופילטר השמן. את פילטר האוויר לדברי המכונאי המטפל, אין צורך להחליף עד הטיפול הבא ב-30 אלף ק"מ.

מייד לאחר הטיפול, נלקחה האיביזה להחלפת חגורת הבטיחות של הנוסע הקדמי ימני, אשר בחודש שעבר, עם קבלת הרכב התגלתה בה תקלה – הייתה מסובבת ועם בעיה במנגנון המתיחה. חגורה חדשה הוזמנה במיוחד על ידי היבואן בדואר אוויר.

החלפה זו כללה את פירוק קורת הצד וחיפוי הפלסטיק בתחתית הצד הימני של תא הנוסעים. בסיום התיקונים ברכב, בוצעה סריקת תקלות ממוחשבת והרכב נמצא תקין. משך השירות כולו עמד על שלוש שעות ועשרים דקות. בסופו הוגשה לנו חשבונית על סך 615 שקלים לעלות השירות, כאשר החלפת חגורת הבטיחות נעשתה בתחום האחריות יבואן וללא עלות.

עבר, הווה ועתיד

בעת הביקור במוסך, שמחנו לגלות שצ'מפיון הפנימו את ההערות אודות עמדות ההמתנה ובמקום כיסא יחיד שהוצע במקום בביקור הקודם, חיכו במקום לא פחות מחמישה – הרבה יותר טוב.

גם בנושא צריכת הדלק יש לנו חדשות טובות. לאחר שפרק ההסתגלות לרכב כבר מאחורינו, הצלחנו לסחוט מהאיביזה נתוני צריכות דלק מרשימים במיוחד. ברוב התדלוקים שלנו הצלחנו לחצות את רף ה-14 קילומטרים לכל ליטר דלק ובשיוט רגוע לאילת הצלחנו להניב צריכת דלק מצוינת של 15.6 קילומטרים לכל ליטר.

ומה יקרה בחודש הבא? האיביזה תמשיך לגמוא מרחקים לא מבוטלים ואנו נמשיך לעקוב אחריה ונראה שכבר יש לנו נושא לבדיקה בחודש הקרוב וזה נוגע למערכת החימום של תא הנוסעים. בסוף השבוע הגשום והקריר האחרון, ביקשתי להפעיל את החימום ברכב, גם כדי לחמם את תא הנוסעים וגם כדי לסייע בהסרת האדים מעל השמשה הקדמית (חימום בשילוב עם מזגן מייבש את האדים מצוין). אולם, מפתחי האוורור לא יצא אוויר חם כלל במשך כל הנסיעה. נושא זה ייבדק בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully