וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15.5 מיליארד שקל בשנה למוסכים מורשים

12.11.2009 / 8:45

כך על פי דוח מסכם של חברת BDI על היקף הכנסות מוסכים מורשים לשנת 2009. שכר ממוצע לשכיר בתחום – 6,917 שקלים

מוסכים מורשים בישראל מגלגלים בשנה אחת כ-15.5 מיליארד שקלים. כך מבדיקה מיוחדת שערכה לאחרונה חברת המידע העסקית 'BdiCoface'. הדוח חושף כי מתוך נתון זה 88 אחוזים מהמוסכים הינם מורשי משרד התחבורה.

מספר המוסכים המורשים בישראל מוערך כאמור בכ-4,600 מתחמים פעילים. יחד עם זאת, חלה בשנים האחרונות הפחתה במספרם בפריסה ארצית בגין שתי סיבות עיקריות: הראשונה, היעדרה של הכשרה מקצועית בטכנולוגיות חדישות בכלי-רכב מודרנים שמגיעים לישראל בקצב מוגבר המחייבים את מנהלי המוסך השתלמויות מקיפות לכלל העובדים בעלות לא נמוכה.

הסיבה השנייה, נובעת מפיקוח בלתי טולרנטי של המשרד לאיכות הסביבה. נציגיו הוסמכו להחיל בשנה החולפת תקנים אקולוגיים נוקשים לבקרה על סילוק פסולת מסוכנת (שמנים, חלפים מתכלים), איסוף חומרים, וכן טיפול בסביבת עבודה המתאימה למאה ה-21. לפי הדוח, לא מעט מוסכים נאלצו לסגור את פעילותם לפיכך, ואחרים נקנסו בסכומים גבוהים על חריגות חוזרות.

עוד עולה מניתוח המספרים, כי בסוף שנת 2009 קטן מספר המועסקים בקרב שכירי תיקון ואחזקת הרכב ב-4 אחוזים, ל-26,900 משרות לעומת שנת 2008. במחצית הראשונה, שכיר ממוצע בתחום זה משלשל לכיסו הפרטי סכום הנמוך ב-15 אחוזים לערך מהכנסה החודשית הממוצעת במשק. זו עמדה בחודש נובמבר האחרון על 8,086 שקלים, כלומר שכיר בענף הרכב מרוויח כ-6,917 שקלים.

בהיבט הסיכון התעסוקתי בענף לעיל, נרשמת עלייה הדרגתית של מספר אחוזים כנגד רמת הסיכון בשאר הענפים בשלוש השנים האחרונות. המפלס עומד כיום על 6.93 לעומת 5.91 בשאר המשק. המספרים נכונים לשנת 2008 ומשקפים בתוכם פרמטרים כגון וותק מקצוע, הכנסות, מוסר תשלומים, חוות דעת ותחומים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • מוסכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully