וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטח של פורנסארי

24.11.2009 / 13:13

סדנת הרכב האיטלקית מוסיפה שתי דלתות לדגם הפנאי-קופה R99 כדי לפנות לקהל רחב יותר. אם קאיין יכולה, למה היא לא?

יש דברים שרק סדנאות מסויימות יכולות לייצר. קחו למשל את את ה-R99 שמציגה סדנת פורנסארי (Fornasari). מדובר ברכב כביש-שביל מסוגנן במרכב דמוי קופה, שעושה שימוש רב בטכנולוגיות אמריקניות טהורות למרות מוצאו איטלקי. ה-R99 נחשב לאחד מכלי-השביל הגדולים והמאיימים ביותר בנישה הזאת עם אורך של למעלה מחמישה מטרים, 25 ס"מ יותר מקודמו בעל השלוש דלתות, ובסיס גלגלים של 295 ס"מ. אבל הממדים והמספרים זה בקטנה. העוצמה היא מוקד המשיכה כאן, עם לטישת עיניים לאיזור הפנאי היוקרתי בו שוכנות פורשה קאיין וב.מ.וו X6.

הדגם הקודם ל-R99 עשה שימוש קונספטואלי בדלתות קופה עם אופציה לפתיחה מאחור לנגישות מסויימת וכעת נוספו שתי דלתות מאחור לטובת השימושיות. אלא שמי שחושב שהסדנה ראתה מולה את הקאיין בעת התכנון טועה בסדר הכרנולוגי של הדברים. הקאיין הגיעה אחרי הדגם המקורי של פורנסארי וכך גם ה-X6 של ב.מ.וו שנשאר כאן רחוק מאוד בסעיף הביצועים יחד עם הגרמנייה. כמה רחוק? תיכף תבינו.

בסיס האנרגיה של ה-R99 מבוסס על יחידת V8 של ג'נרל מוטורס שהושאלה מהשברולט קורבט ZO6 ולה 610 כ"ס. המרכב לובש שלדת צינורות פנימית המעמידה את המשקל הכללי על 1,850 ק"ג קלים ביחס לגודלו. נתוניו מסתייעים בתיבה סיקוונסיאלית שישה הילוכים מבית 'בורג וורנר'. זמן המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך רק 3.8 שניות והמהירות המרבית נעצרת בהגבלה אלקטרונית כשעל המחוג מופיעים 287 קמ"ש.

על הבלימה מופקדים בלמים משופרים תוצרת 'ברמבו' כחלק מחבילה מכאנית וקוסמטית בתפירה אישית. כל דגם למעשה יכול להיות מאופיין ברכיבים עצמאיים על פי הלקוח, רק שכל תוספת עולה כמה עשרות אלפי יורו טובים. היות וה-R99 נמצא בשלבים מוקדמים לחייו, אפשר להיות קצת סקפטים אם בחסות מפרט כזה הוא יגיע לכביש. המחיר אגב ברכב שכזה, לא מהווה פרמטר עבור מי שירצה אותו.

פורנסארי RR99. אתר יצרן
פורנסארי RR99/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully