וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור המס בקניית רכב ירד הלילה ב-7%

דניאל שמיל

25.11.2009 / 10:59

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את ההטבה הצפוי להוזיל משמעותית את מחיריהן של מכוניות יוקרה ורכבים מסחריים. נמשך הדיון גם סביב היטל המס הירוק

ועדת הכספים קיבלה את הצעת ועדת המיסים, אחרי סיכום מוקדם עם יו"ר הועדה, ח"כ הרב גפני, להפחית את המיסוי מ-90% ל-83%. השינוי ייכנס לתוקף עוד הלילה, כדי למנוע אי וודאות בענף הרכב. בנוסף, יבוטל זיכוי המס על מערכות ביקרת יציבות שיהפכו לחובה ב-2010.

ההטבה לא תשפיע מהותית על המס המוטל על משפחתיות, אך צפוי להפחית את מחיריהן של מכוניות יוקרה, מיניוואנים וכלי רכב מסחריים.

רשות המיסים הגיעה אמש לסיכום עם מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אבי צור, לפיו נוסחת המיסוי הירוק תיבדק מחדש בעוד שנה. אם הנוסחה לא מביאה להפחתת פליטה של פחמן דו-חמצני, היא תשונה. הוועדה תצביע על ההצעה בקרוב.

ח"כ גפני ביקש מרשות המיסים להקים פורום משותף לרשות המיסים, יבואני הרכב וארגוני התחבורה, שיבחן את השפעתו של המיסוי הירוק על שוק הרכב ועל הפליטות השונות מכלי הרכב שנמכרים בישראל. הצוות יציג את מסקנותיו עד 15 באפריל השנה.

האוצר הקטין את הצעתו בנוגע לשווי שימוש ברכב

לקראת ההצבעה הבוקר בוועדת הכספים הקטין משרד האוצר את שווי השימוש על כלי רכב שמחירם עד 130 אלף שקל. בועז סופר, סגן מנהל רשות המסים, אמר כי רכב שמחירו עד 130 אלף שקל (מקבוצה 3 כיום) שווי השימוש בגינו בשנת 2010 יהיה 2.04% לעומת 2.19% כפי שהציע האוצר בהתחלה. רכב שמחירו מעל 130 אלף שקל - שווי השימוש בגינו יהיה 2.48% בשנת 2010 ו-2.5%% בשנת 2011.

ההצעה הוצגה הבוקר בוועדת הכספים והיא נועדה לגייס את תמיכת הח"כים שהביעו ביקורת על התייקרות בשווי השימוש שתוטל על מי שמשתמש ברכב שמחירו עד 130 אלף שקל.

שווי השימוש ברכב צמוד יהיה בגובה של 2.05% ממחיר הרכב, לעומת השיטה הנהוגה כיום שלפיה שווי השימוש נקבע לפי קבוצות שמחירן נקבע על ידי האוצר.

נראה כי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, תומך בההצעה. רשות המיסים סיכמו פשרה זו עם גפני בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully