וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: 5 כוכבים לקרוז ומאזדה 3

איגוד הבטיחות האירופי Euro-NCAP מפרסם תוצאות ריסוק ל-12 מכוניות. חמישה כוכבים לקרוז ומאזדה 3, אכזבה גדולה לטויוטה

עשר מתוך 12 מכוניות שהוצבו לסבב מבחני הריסוק האחרונים של איגוד הבטיחות האירופי 'Euro-NCAP', השיגו את מלוא החמישה כוכבים כפי שמפרסם האיגוד היום (רביעי). שתיים מהן חשובות ביותר עבור השוק הישראלי, הן המשפחתיות העממיות הנמכרות ביותר מאזדה 3 ושברולט קרוז שנבחנו עם מנועי 1.6 ל'.

ה-3 השיגה 86 אחוזי הצלחה במבחן הריסוק החזיתי בעוד הקרוז מצליחה יותר עם 96 אחוזים, הציון הגבוה ביותר בסבב ריסוקים זה. בסעיף ההגנה על ילדים וכן ביעילות מערכות העזר הסטנדרטיות לבטיחות זוכות השתיים לתוצאות זהות, 84 ו-71 אחוזים בהתאמה. ה-3 התגלתה כידידותית יותר להולכי רגל בעת פגיעה עם 51 אחוזים בעוד לקרוז 34 אחוזים בלבד.

הקרוז כאמור משיגה את התוצאה הגבוהה ביותר בהגנה על מבוגרים, כאשר אחריה האחות החורגת אופל אסטרה עם 95 אחוזים. 84 אחוזים מקבלת הקומפקטית החדשה בהגנה על ילדים, 46 בהגנה על הולכי רגל ו-71 בסעיף מערכות הבטיחות.

עוד בהמשך הרשימה מרצדס GLK ופיג'ו 5008 שמשיגות 89 אחוזי הצלחה בהגנה על מבוגרים, ב.מ.וו X1 וסיטרואן DS3 עם 87 אחוזים ואחוז אחד פחות למרצדס E קלאס ואינפיניטי FX. האחרונה אגב ממשיכה במסורת הבטיחות של בעלות הבית רנו וניסאן עם 99 אחוזים בסעיף יעילות מערכות הבטיחות. בעניין של סיטרואן, חשוב לציין כי ה-C3 עליה מבוססת ה-DS3 היוקרתית, נבחנה בסבב הריסוקים הקודם וקיבלה ארבעה כוכבים.

אחרונה לקבל חמישה כוכבים היא השירוקו של פולקסווגן, אשר מצויינת לטובה בסעיף אחד נוסף יחד עם הקרוז ואסטרה. במושבים הקדמיים של כל השלוש ישנו מנגנון התורם להגנה טובה בפני אפקט צליפת השוט.

מאטיז כמעט, אורבאן קרוזר נכשל

בין המכוניות שלא רשמו את הציון המרבי בסבב המבחנים הנוכחי, נמצאת נציגה נוספת מבית החטיבה הקוריאנית של שברולט. מכונית המיני ספארק - מחליפת המאטיז (דייהו) שאמורה להגיע לישראל בקרוב מאבדת כוכב אחד בגלל היעדרה של בקרת יציבות (ESP), תנאי לקבלת הכוכב החמישי. אלה שבחישוב הכללי היא מקבלת ציון טוב למדי של 81 אחוזי הגנה על מבוגרים. 78 אחוזים רושמת הספארק בהגנה על ילדים, 43 בהגנה על הולכי רגל ו-43 בסעיפי מערכות הבטיחות.

מי שרושמת כשלון מביש היא טויוטה, וזאת דווקא לאחר סדרת מבחנים מוצלחת שעברו לאחרונה ה-IQ, אוונסיס ופריוס ההיברידית. בתום סדרת הריסוקים הנוכחית בהם נבחן הקרוסאובר הקומפטי החדש שלה האורבאן-קרוזר, השיג זה שלושה כוכבים בלבד לאחר שהגנתו על מבוגרים הסתכמה ב-58 אחוזים נמוכים. סכנת לפגיעה רצינית נרשמה לרגלו השמאלית של הנהג למרות המצאותה של כרית אוויר לרגליים. סכנה מוחשית יותר נרשמה בהגנה על ראשם של הנוסעים כשכרית האוויר האורכית (וילון) לא מצליחה להגן עליו בפגיעה על עמוד.

יתר התוצאות של האורבאן קרוזר הן 71 אחוזים בהגנה על ילדים, 53 בהגנה על הולכי רגל ו-86 בסעיף מערכות הבטיחות.


עדכון ראשון 16:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully