וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטנדר של פולקסווגן נחשף רשמית

2.12.2009 / 11:53

פולקסווגן משחררת פרטים כמעט מלאים על הפיק-אפ החדש אמרוק אשר ישווק בכל העולם היישר כנגד המתחרים היפנים

אחרי לא מעט פרטים חלקיים, פולקסווגן השיקה השבוע רשמית את ה'אמרוק', טנדר הפנאי-שטח שיצטרף לשורותיה במהלך שנת 2010 ואשר יחזיר לה נגיעה בפלח שנותר שומם מאז עזב אותו הפיק-אפ קאדי באמצע שנות ה-80. הצגת מכלליו של האמרוק מפורסמים כחודש לאחר שמארגני מירוץ הדקאר סימנו אותו כרכב החילוץ והסיוע לאירוע המסורתי שיערך בחודש הבא. פולקסווגן עצמה הוכתרה כאלופת הדקאר 2009 וגם השנה תתייצב כשאת הקבוצה יוביל הספרדי קרלוס סיינז, אלוף העולם לשעבר ב-WRC.

מעבר לתפיסה החזותית המוכרת מדגמי המשפחה, שלדת האמרוק אינה מבוססת על פלטפורמה קיימת אלא על מודל סולם עם אופציה להנעה כפולה או אחורית. בתחילת הדרך יוצע מרכב "דאבל קבינה" ותא נוסעים רחב עם אפשרות לקיפול המושבים מאחור. מידותיו מספרות על אורך של 5.25 מ' ויריעת ההטענה רוחבה כ-2.5 מ' ומקסימום משקל נשיאה שיעמוד על 1.15 טון. עוד נמסר כי סף הגרירה כ-2.8 טון.

בחזית מצוייד הטנדר בצמד מנועי טורבו-דיזל (TDI) בהספקים שונים. דגם הבסיס חמוש ב-122 כ"ס ו-34 קג"מ ב-2,000 סל"ד ואילו הבכיר מייצר 163 כ"ס ו-40 קג"מ ב-1,500 סל"ד. המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה עם בקרה ויזואלית על לוח המחוונים המייעצת באיזה הילוך יש להשתמש כדי להשיג תצרוכת דלק אופטימלית. בעניין זה היצרן מצהיר כי מיכל דלק בנפח 80 ל', מספיק לטווח נסיעה של 600 מיילים (כ-968 ק"מ) מה שמלמד על צריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר במקרה הטוב. בעתיד יתכן שימוש גם במנוע טורבו-בנזין.

חלילה להיתקע חסרי אונים במדבר, פולקסווגן חימשה את האמרוק בדיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה (EDL). תומכת בו מערכת ה-ABS ומערך ה-Hill Decent אשר יחדיו בולמים ירידות תהומיות במהירות של 38 קמ"ש באופן אוטומטי וסלקטיבי מונחה מחשב. במצב הפוך, ניתן להסתייע בבקרת ה-Hill Hold שמונעת התדרדרות לאחור.

פולקסווגן מקווה שעם האמרוק היא תצליח להתמודד מול כלים כמו טויוטה ויגו ודומיו. בינתיים היא הצליחה להדיח את היפנית מהמקום ה-1 בעולם ונראה שכעת היא רוצה להוכיח שגם בטריטוריות שהיא קצת שכחה מהן, יש לה בידיים כלי-רכב מנצח. ייצור האמרוק יהיה בגרמניה עבור השווק האירופי, אסיה ואוסטרליה ואילו הגרסה לדרום אמריקה תייוצר בארגנטינה וייתכן שמשם תגיע גם לארה"ב. לישראל יגיע האמרוק בתחילת 2011, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

פולקסווגן אמרוק. אתר יצרן
פולקסווגן אמרוק/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully