וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אלפא רומאו ג'ולייטה

2.12.2009 / 14:00

אלפא רומאו משיקה את מחליפת ה-147 הקומפקטית תחת השם ג'ולייטה. תעשה שימוש במנועי פיאט ואפילו תחלץ מהדורה סופר-מיוחדת

עשור אחרי, מתיחת פנים אחת וערעור על שם שנוי במחלוקת שביטל השקה מתוכננת, נולדה היורשת לאלפא 147 שאף מחזירה לחיים שם מהעבר המפואר - ג'ולייטה. בכירי פיאט מתייחסים אל הקומפקטית של החטיבה כמכונית החשובה ביותר מזה שנים, ומה הפלא? האלפא 147 סימנה חזרה למקורות, דבר שלא כל כך הצליח עם ה-145 ובטח שלא עם ה-33. אז מה מביאה אם כך הג'ולייטה לארסנל ההיסטורי של החברה?

הג'ולייטה ממשיכה את ה-DNA של אלפא רומאו כפי שהוא קיים בקומפטיציונה ובאחות הקטנה מיטו. הגריל האגרסיבי בחזית מושך את בתי התאורה אחורנית ובצידי חלקה האחורי הושתלו זוג מפלטים מוכספים. לא פחות מעניין להבחין במירכוז סמל החברה על תא המטען ובתי תאורה (LED) המאלתרים בין בררה ל-159. גם הפרופיל אלפיסטי ברוחו; מפלס החלונות קצר מאוד ביחס לדלתות וכהרגלו של היצרן נתחבו ידיות הפתיחה בקורות הדלתות מאחור להקניית מראה דמוי קופה.

הג'ולייטה תשווק בשלב זה רק בגרסת חמש דלתות, יתכן בשל הדו-קרב המיידי שצפוי לה מול הגולף והאסטרה הגרמניות. יחד עם זאת, היא מגיעה לזירה עם פער משמעותי שהולבש על הפלטפורמה המציג צמיחה בכל ממד. היא ארוכה מה-147 ב-13 ס"מ וניצבת כעת על 4.35 מ'. הגובה ובסיס הגלגלים (2.63 מ') מעניקים לג'ולייטה הפרש של 5 ס"מ על פני הדור היוצא והרוחב פחות או יותר אותו דבר אך סביר שהספונים ירגישו מרווח כללי משופר.

בפנים אנו מוצאים סידור איטלקי מזוהה. מושבים חובקים, ידית הילוכים בוהקת וחיפויי בד ומתגים המחקים אגדות ספורט מוטוריות. על אף שמבנה הקונסולה נחבא מהתמונות, אפשר לספר כי הדשבורד המרכזי פונה כלפי הנהג ומתפצל מעלה אל פתחי האוויר, בסמוך לבקרת האקלים. תנוחת הנהיגה תמשיך להיות משהו שיצרניות תשאפנה אליו כאשר הבוררים וכל הפקדים פרוסים באופנתיות.

אלפא לא תהיה אלפא בלי ביצועים מהוקצעים. בשלב ראשון תשוגר הג'ולייטה עם מנוע טורבו בנזין בסיסי בנפח 1.4 ל' ושני הספקים: 120 או 170 כ"ס. מעליה תופיע מהדורה מיוחדת (תלתן ירוק) עם 1.75 ל' ו-235 כ"ס. שתי יחידות טורבו-דיזל גם הן בנמצא בנפח 1.6 ל' עם 105 כ"ס או 2.0 ל' 170 כ"ס, לטובת האירופים הירוקים כמובן. גם תיבות ההילוכים נמצאות בשלב ביניים שיציג רק תמסורות ידניות בעלות חמישה או שישה יחסי העברה. תמסורת רובוטית אוטומטית כפולת מצמד תוצע בשלב מאוחר יותר. תאוצות, צריכת דלק ועוד נתונים הם פרטים שנאלץ להמתין לשמוע עליהם בחודשים הקרובים, עד להשקה הרשמית במסגרת תערוכת ז'נבה בחודש מרץ.

לעת זו תתמקד אלפא רומאו במיזעור הנזק התקשורתי לאחר חילוט השם 'מילאנו' והחלפתו בג'ולייטה. בצילה של שנה כלכלית בכלל לא פשוטה בחטיבה, היא מקווה למסור לפחות 100 אלף יחידות בשנה ועוד 60 אלף מהמיטו הקטנה.

מיבואנית אלפא-רומאו לישראל חברת 'סמל"ת' נמסר לוואלה! רכב כי הג'ולייטה תושק בארץ במהלך חודש אפריל 2010 מצויידת בתיבות ידניות ורובוטיות כפולות מצמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully