וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון גרנדה-פונטו למוסך

6.12.2009 / 9:03

פיאט קוראת לבעלי גרנדה-פונטו באירופה לגשת למוסך לטפל בכשל במוט ההיגוי בדגמי 2008 ו-2009. היבואנית לישראל: "צפויה התערבות טכנית מעבר לבדיקה"

כחצי מיליון מכוניות פיאט גרנדה-פונטו אשר יוצרו בין השנים 2008 ל-2009, מתבקשים על ידי היצרן האיטלקי להגיע למוסך במסגרת ריקול (קריאה לתיקון) לטפל בתקלה במוט ההיגוי, כך בהודעה שיצאה מפי ראשי החברה בטורינו. זוהי הפעם השלישית מאז 2006 שהחברה נאלצת להוציא קריאה לתיקון חוזר לגרנדה-פונטו וגם הפעם מתברר שהבעיה מקורה בחיזוק רופף במוט ההיגוי. הריקול כולל גם מספר קטן של דגם הספורט לסופר מיני מחטיבת אבארת'.

בחודש אוקטובר האחרון טיפלה פיאט במספר מצומצם של כלי-רכב שסבלו מתופעות אלה. ואולם, בעקבות ניסיון העבר במקרים דומים הוחלט על הרחבת התיקון. על פי החלוקה המספרית עולה כי מחצית מכלי-הרכב שבהם אותרה התקלה נמכרו באיטליה ואילו השאר מפוזרים בשוק האירופי. חברת RAPEX הדואגת לפקח על תיקונים יזומים ביבשת טוענת כי פיאט חוקרת חופש במוט ההיגוי בחיבור העליון, דבר שעלול להוביל לאיבוד שליטה על ההגה אולם עד כה, לא דווחו מקרי-תאונות הקשורים בקשר ישיר לעניין.

שני המקרים הקודמים בהם פיאט הוציאה קריאה לתיקון התרחשו בנובמבר 2006 (ל-21 אלף יחידות) ובמרץ 2008 (ל-41 אלף יחידות). גם בישראל הורגשה אחת מן הקריאות כאשר בדצמבר 2007, כ-30 מכוניות מדגם הגרנדה-פונטו המשווקת בארץ קיבלו זימון לתיקון ללא עלות. ראוי להזכיר כי קודמתה של הגרנדה-פונטו לתפקיד, פונטו-ספייס, גם סבלה מתקלות נשנות במערכת ההיגוי.

מחברת 'סמל"ת', יבואנית פיאט לישראל נמסר לוואלה! רכב כי "בישראל נעשתה פנייה רשמית של החברה לכ - 2000 בעלי רכבי פיאט גרנדה פונטו אשר יוצרו בין השנים 2006- 2008 להגיע לבדיקת הרכב ללא עלות.

חשוב לציין כי אמנם זומנו לבדיקה כ- 2000 רכבים, אך רק בקרב רכבים בודדים צפויה התערבות טכנית מעבר לבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully