וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקבים אחרי גנבי האופנועים

7.12.2009 / 8:45

שירות חדש בשם Defender Pro מציע מערכת אזעקה ואיתור מבוססת GPS למניעת גנבות המחוברת למוקד סיור המאויש 24 שעות

בשבועות האחרונים עלו רוכבי האופנועים לכותרות בשל הייקור שחל בתעריפי ביטוח החובה, אולם חייהם הקשים של הרוכבים אינם מסתיימים שם, שכן אלה סובלים גם ממספרי גניבות גבוהים במיוחד. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2008 נגנבו בישראל 3,542 אופנועים ובשנת 2009 עד לחודש מאי נגנבו 1,322 כלי רכב דו-גלגליים, כלומר, בכל שעתיים וחצי נגנב בישראל רכב אופנוע או קטנוע.

בעלי הדו-גלגלי מכירים היטב את מחלת הגניבות, חלקם אף על בשרם ובעיקר את תחושת החוסר אונים במניעת הגניבה, למרות השימוש במנעולים שונים ואזעקות רגישות. אולם יתכן ומוצר חדש יביא רוח של שינוי למצב זה. חברת 'הזעקה האחרונה' השיקה שירות חדש הנקרא Defender Pro – המציע שירות איתור ומניעה גניבות לדו גלגליים וטרקטורונים על ידי שימוש במעקב GPS המקושר למוקד בפריסה ארצית.

המערכת עצמה מורכבת מקופסה שחורה קטנה שמחוברת למערכת החשמלית של האופנוע ובכך הופכת אותו לגלוי לאנשי המוקד המאיישים את מקומם 24 שעות ביממה. ברגע שאזעקת האופנוע מופעלת או שהמצבר שלו מנותק (כדי לנטרל האזעקה), המוקד מקבל קריאה ושולח רכב לסיכול ניסיון הגניבה תוך 5 דקות מתחילת האירוע.

החידות העיקרי בשיטת ההגנה החדשה היא בכך שלמוקד ישנה אפשרות להשתלט על הרכב ולהאט את מהירות נסיעתו ואף לעוצרו בפקודה לווינית. המוקד מקבל התרעה מיוחדת גם כשהרכב מתקרב לאזורים המוגדרים כמסוכנים כמו הרשות הפלסטינאית. במקרים כאלה החברה גם מעסיקה אנשי שב"כ לשעבר שמכירים את השטח ומסוגלים לעצור הרכבים עוד לפני שהם מגיעים לתחום הרשות הפלסטינאית.

שירות מעקב זה מוצע בשני מסלולים: פעיל – המוקד עוקב באופן שוטף אחרי הרכב ורואה את מיקומו על המפה 24 שעות ביממה. המסלול השני נקרא פעיל PRO – ובו בנוסף לשירות האיתור-הפעיל, יקבל הלקוח SMS לטלפון הנייד, מודיע על כל תזוזה של הכלי או במקרה של ניתוק המצבר של האופנוע.

עלות המערכת עומדת על 688 שקלים לכלי בנפח 125 סמ"ק, 800 שקל לכלי בנפח 200 ועד 300 סמ"ק ו-1,160 לכלים מעל 400 סמ"ק ומחירי ההפעלה החודשית במסלול הביסי תעמוד על 30, 35 ו-40 שקלים בהתאם לאותן מדרגות נפחי המנועים. עבור שירות האיתור PRO, יש להוסיף 20 שקלים בחודש לכל אחת מהקבוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully