וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תנהגו נכון בחורף

ירון אדרי

18.12.2009 / 11:05

החורף שוב חזר במלוא אונו אחרי מספר שבועות יבשים. וואלה! רכב מזכירים לכם כיצד להתאים את נהיגתכם לתנאים הרטובים

אין לנו חורף ממשי בישראל ואולי זו הסיבה מדוע פוטנציאל התאונות בימים שיש בהם גשם גבוה מאוד. שמנים, אבק ולכלוך השוקעים באספלט צפים על פני השטח עם רדת הגשם והופכים את הכבישים לחלקים מאוד. תופעה זו חוזרת על עצמה בכל פעם בו הגשם יורד לאחר מספר ימים יבשים.

לתופעה המסוכנת בפני עצמה נוסיף את הנהגים עצמם, שלא כל כך מנוסים בנהיגה תחת תנאים רטובים וזאת עוד לפני שהזכרנו את חוסר הכבוד אותו אנו רואים על הכביש. כמדיי חורף, אנו בוואלה! רכב מגישים לכם את רשימת הטיפים לעונה הגשומה, אשר יעזרו לכם להגיע בשלום גם לקיץ הבא.

שימרו מרחק

הטיפ הראשון ואולי גם החשוב ביותר, הוא לשמור מרחק. תנאי הכביש הרטובים מפחיתים מאוד את החיכוך שנוצר בין הצמיג לאספלט, בעיקר עם הגשם מגיע לאחר מספר ימים יבשים כאמור. החיכוך המופחת מגדיל את מרחק הבלימה ומגדיל את הסיכוי לאובדן שליטה ברכב ולפיכך מעלה את הסיכויים להיות מעורבים בתאונה. יש להקפיד לשמור על מרחק סביר מהרכב מלפנים ולהאט בכל פעם שנדלקים אורות הבלם של הרכב שלפניכם.

ואם נקלעתם למקרה חירום, בילמו בכל הכוח ותנו למערכת ה-ABS לעשות את שלה כך שכל שנותר לכם הוא לנסות ולהתחמק מהמפגע לפניכם. ואם אין לכם ABS, בילמו בצורה חזקה ואחידה ובכל מקרה, אל תפמפמו. בנוסף, הקפידו לשמור על מרחק גם מהרכב שמאחוריכם.

הקפידו על תקינות הצמיגים

הצמיגים הם הקשר היחיד בין הרכב שלכם לכביש. לתקינותם חשיבות רבה בכל עונות השנה ובימי החורף היא גדולה שבעתיים בשל הירידה ברמת האחיזה עם הכביש. לחץ אוויר נכון (יופיע במדבקה על סף הדלת, מכסה התדלוק או בספר הרכב) משפר את אחיזת הצמיג בכביש ובתנאי רטיבות הוא מאפשר ניקוז יעיל של מים ומונע "ציפה".

צמיג שלחץ האוויר בו אינו תואם את הוראות היצרן, יפחית את החיכוך עוד יותר וכך יפגע בבטיחות הנסיעה. כמו כן, חשוב להקפיד שעומק החריצים בצמיג יהיו לפחות שלושה מילימטרים ולוודא שהצמיג אינו בלוי או מתאריך ייצור העולה על חמש שנים, עדיף פחות.

מגבים תקינים לראות טובה

תנאי הראות הקשים שעלולים להתעורר בימי החורף, אינם תורמים לבטיחות. יש לדאוג כי אתם רואים את הסובבים אתכם, והם גם רואים אתכם. לשם כך, יש לדאוג למספר פעולות מקדימות: הקפידו כי מיכל נוזל הווישרים (מגבים) יהיה מלא כל הזמן בנוזל ייעודי שיעזור לנקות את החלון מרסיסי המים והלכלוך המותזים מהרכב שלפניכם. הקפידו גם להחליף מגבים אם הם יבשים אחרת לא עשיתם כלום.

יש להדליק אורות דרך בכל שעות היממה ולא לשכוח לנקות את פנסי התאורה מלפנים ומאחור מדי פעם. כמו כן, מערכת חימום תקינה תאפשר לפזר ביעילות אדים המצטברים על השמשות מעבר לעובדה שזה יעשה לכם נעים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התאימו עצמכם לסביבה

הקפידו להתאים את מהירות נסיעתכם לתנאי הדרך וכמו כן גם לנהגים שסביבכם. נהיגה במהירות "קייצית" עלולה להיות גבוהה מדי בסיבובים ולהגדיל עוד יותר את מרחק הבלימה של הרכב. כמו כן, איבוד האחיזה של הצמיג עם הכביש עלול לגרום לאיבוד שליטה.

הכביש הוא מקום דינמי המשתנה בכל עת. צפו לפנים, הרחק ככל הניתן, ואתרו בעיות מבעוד מועד כך שלא תופתעו מהאטה פתאומית של התנועה או כל מצב אחר. תכננו מראש את מסלול נסיעתכם ואת הנתיב הבטוח ביותר עבורכם. זיכרו, מוטב לפעול באופן מבוקר בעת זיהוי בעייה, מאשר לפעול באופן אינסטנקטיבי.

צו האופנה

לפריטי הלבוש שלכם גם כן משמעות גבוהה. לא, אין אופנה מועדפת לנהיגה, אך רצוי ללבוש מה שפחות בגדים כבדים אשר עלולים לסרבל את פעולותיכם וימנעו מחגורות הבטיחות להיצמד לגוף ולעשות את אשר תוכננו לעשות במקרה הצורך. לכן, לפני הכניסה לרכב, הסירו את המעיל ותנו למערכת החימום לקבוע טמפרטורה נוחה עבורכם.

עם זאת, כדאי מאוד שלא לחמם יתר על המידה את פנים הרכב, כדי שלא תירדמו בנהיגה. בין היתר, כדאי גם להשאיר חרך קטן פתוח בחלון הרכב כדי לדאוג לרענון האוויר בתא הנוסעים.

ידיים בתשע ורבע

לאופן בו אתם מחזיקים בהגה, חשיבות גבוהה. החזקה נכונה כאשר יד ימין בשעה 3 ויד שמאל ב-9, תביא לפעולות סיבוב מבוקרות ותימנע תנועות חדות שעלולות להפר את שלוות המכונית ואחיזתה עם הכביש.

בעת חירום, תאפשר לכם ההחזקה הנכונה לתמרן ביתר קלות ובצורה יותר בטוחה בין מכשולים בכביש. יחד עם זאת, הקפידו לא לשבת רחוק מדיי מגלגל ההגה.

שימרו על ערנות

המלצה נוספת היא לשמור על ריכוז וערנות מוגברים. רמת האיומים סביבכם עולה פלאים בימי החורף – הכבישים חלקים יותר, התנועה לרוב כבדה ולכל הנהגים והנהגות שסביבכם קר ורטוב. אז מה עושים?

הפחיתו ככל הניתן ביצוע פעולות הגורעות מהריכוז בנהיגה כמו התעסקות עם מערכת השמע, הטלפון הסלולרי ועוד. עייפות משפיעה אף היא על מצבכם, אז הקפידו לנהוג כשאינכם עייפים ובטח לא לנהוג לאחר ששתיתם אלכוהול.

סבלנות וסובלנות

וכמו תמיד, אנו שוב מדגישים כי בסופו של דבר הכל תלוי בכם. המלצתנו האחרונה יכולה להשפיע על כל הסעיפים הקודמים גם מבלי שקראתם או פעלתם לפיהם: הקפידו לשמור על סבלנות וסובלנות כלפי הנוהגים סביבכם.

שיהיה לכם חורף בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully