וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מצרה היקפים, מרחיבה דגמים

24.12.2009 / 16:25

ב-2010 תושק 500 מצויידת במנוע טורבו זעיר של 900 סמ"ק. עוד בעתיד 17 דגמים חדשים לכלל דגמי הקונצרן האיטלקי

פיאט תחמש ב-2010 את ה-500 הקטנה במנוע זעיר לו שני צילינדרים בלבד ונפח כולל של 0.9 ל' (900 סמ"ק). זאת במסגרת החידושים הצפויים בשנתיים הקרובות ביצרנית האיטלקית וכן במותג האמריקני קרייזלר, המשתקם תחת כנפיה. המנוע שנעזר במגדש טורבו, מבוסס על הפיתוח האחרון של פיאט בתחום יחידות הכוח – טכנולוגית 'מולטי אייר' השולטת על תזמון פתחי יניקת השסתומים בהתאם לעוצמה הנדרשת.

הספק היחידות ינוע בין 65 ל-105 כ"ס וגרסת ביניים תפיק כ-80 כ"ס. המנועים יגיעו בשידוך לתיבות ידניות ורובוטיות מהדור החדש. פרט לממדיו הקומפקטיים פיאט מספרת שצריכת הדלק תופחת בשיעור של 20 אחוזים לעומת מנועי הארבעה צילינדרים הקיימים להם רמות הספק זהות. בנוסף, תחול ירידה זהה בפליטת ה-CO2 לאוויר.

לדברי מנכ"ל פיאט סרג'יו מרצ'יונה, הנהגים לא ירגישו ירידה ביכולת אלא להיפך. "המנוע הוא ביטוי ליכולת שלנו לערוך צמצום היקפים, מבלי להתפשר על נושאים חשובים כמו ביצוע או היבטים אקולוגיים". קצת אחרי שיושק ב-500, יזלוג השימוש במנוע בעתיד גם לפונטו EVO (מתיחת הפנים לגרנדה-פונטו) וכן לדור הבא של הפנדה.

עוד במסגרת החידושים הקרובים, חשף מרצ'יונה כי לפחות 17 דגמים חדשים יושקו על ידי הקונצרן ו-13 יקבלו עדכון קוסמטי וטכנולוגי כזה או אחר. בהתכנות נכללים כלי-רכב מודרנים במשפחת לנצ'יה, שתושק מחדש תחת כותר קרייזלר באירופה ובחסותו תצאנה לאור מכוניות מסוגננות כגון גרסת קבריולה לסברינג, יורשת לת'סיס מבוססת על ה-300C ומיניוואן מבוסס על טאון-אנד קאנטרי. באלפא-רומאו לא צפויות דרמות זולת הג'ולייטה החדשה ומתיחות פנים ל-159 ולמיטו בשלב מתקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully