וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: פיאג'ו בברלי

3.1.2010 / 16:50

את השנה החדשה אנחנו פותחים עם מבחן ארוך טווח חדש והפעם אנו עוברים לעולם הדו-גלגלי עם פיאג'ו בברלי 300

מייד לאחר סיום מבחן הארוך טווח לסיאט איביזה החדשה, אנו מפנים מבט אל עולם הדו-גלגלי, כשהמתמודד הפעם הוא הפיאג'ו בברלי 300 החדש שהגיע השנה לישראל. ענף הדו-גלגלי חווה השנה מהפכה, אך דווקא מהסוג שאינו חיובי, שבסיסה נעוץ בייקור תעריפי ביטוח החובה. אלה שגם לפני הייקור, אלה שלא היו זולים במיוחד, הפכו לטורדניים עבור רבים ובלתי נסבלים לאחרים. אולם, למרות ההאטה שרשם שוק הדו-גלגלי בישראל בחודשים האחרונים של השנה, התחזיות של העוסקים במלאכה נשארו אופטימיות ומדברות על שמירת נתח השוק ואף גדילה בחמש השנים הבאות, בעיקר לנוכח הצפיפות הגוברת בכבישי הארץ.

בדומה למבחן שערכנו בארבעת החודשים האחרונים (ספטמבר-דצמבר) לסיאט איביזה, גם הפיאג'ו בברלי 300 (שנבחן על ידנו לאחרונה - ראו קישור מצורף) יזכה לבלות איתנו תקופה זהה של ארבעה חודשים אשר תחל היום ותסתיים בסוף חודש אפריל. כפי שניתן להבין משמו, הבברלי הזה שייך לקטגוריית קטנועי ה-300 אשר צברה תאוצה בשנה האחרונה בישראל בזכות השיפור בביצועים, אך עדיין זו צריכה להלחם על מקומה לנוכח תוספת המחיר בביטוח לכלים בנפח זה.

הבברלי החדש נמסר לידנו כשהוא חדש לגמרי, ישירות מהארגז עם 30 קילומטרים על מד המרחק ואנו מתכננים להתייחס אליו כאילו היה שלנו לכל דבר ולבצע בו שימוש אינטנסיבי מתוך שאיפה לצבור עמו קילומטרים רבים ככל הניתן בשימוש סטנדרטי בחיי היומיום - מהבית לעבודה ובחזרה ובזכות נפח המנוע המוגדל, גם ברכיבות ארוכות יותר מחוץ לעיר וכן, גם בימי הגשם.

מדי חודש נביא אליכם סקירה אודות חוויות השימוש שלנו בו - צריכת הדלק האמיתית שלו, רמת אמינות, עלויות אחזקה, תקלות וקלקולים אם יהיו ובכלל חוויות מהשימוש בו. מרגע זה, אנו יוצאים עם הבברלי לנסיעות הרצה שתמשכנה 1,000 קילומטרים ומשם נמשיך לטפל (טיפול הרצה אחרי 1,000 ק"מ ואח"כ כל 5,000 ק"מ) ולבדוק את הכלי במוסך המרכזי של היבואן 'עופר אבניר'.

הפיאג'ו בברלי שנמסר לידנו לארבעת החודשים הנו כאמור מגרסת ה-300 והוא חמוש במנוע מקורר מים בנפח 278 סמ"ק שמפיק 22 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-2.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד, הוא נועל חישוקים גדולים בקוטר 16 אינטש, גובה מושבו 79 ס"מ מהכביש ומחירו 28,000 שקלים. על הבברלי הותקן גם ארגז מטען של חברת ADLO בנפח 48 ליטר שעלותו עם סבל מתאים 900 שקלים, במקום 1,090 במיוחד לרוכשי בברלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully