וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד איחרה ב-13 דקות - הקנס: 30 אלף שקל

גלעד גרוסמן

4.1.2010 / 8:35

בית המשפט לתעבורה גזר קנס של 30 אלף שקל על חברת אגד לאחר שאוטובוס מירושלים לגבעתיים איחר ב-13 דקות. "אם החברה לא תתחייב לא לאחר, מנהליה ייכנסו לכלא"

"שאלה שלפנינו נוגעת לעניינו של כל משתמש ומשתמש בתחבורה הציבורית. מה צריך להיות עונשה של החברה המסיעה כאשר אוטובוס איננו יוצא בזמן שנקבע והנוסעים מבזבזים את זמנם בהמתנה?" – זאת השאלה שהציג אתמול (ראשון) שופט בית המשפט לתעבורה בירושלים, אברהם טננבוים, בגזר דין בעניינה של "אגד". התשובה: קנס בגובה 30 אלף שקל.

השופט טננבוים דן בכתב אישום שהוגש נגד "אגד" בגין עבירות של "אי עמידה בתנאי הרישיון" ו"אי הפעלת שירות סדיר", לאחר שאוטובוס קו 400 שיוצא מהתחנה המרכזית בירושלים לעבר גבעתיים יצא ב-13 דקות איחור לפני כשנתיים. במהלך המשפט התברר שהקו יצא כמה פעמים באיחור מהתחנה.

"תחבורה ציבורית יעילה היא אינטרס ציבורי חשוב ויש להגן עליו", כתב השופט טננבוים בגזר הדין. "זמנו של הציבור איננו הפקר ואין שום היתר לשום מסיע לזלזל בזמנם של הנוסעים ואפילו בדקה מזמנם. אין מנוס מתגובה תקיפה וחד משמעית שתתבטא בקנס הולם וכן פיצויים למתלוננים. זאת משום שהרתעה כזו הכרחית כדי להגן על הנוסעים".

"זמנו של הציבור איננו הפקר"

בגזר הדין הבהיר השופט את החשיבת הרבה שהוא מייחס לתחבורה הציבורית. "עדיף כי יותר אנשים ישתמשו בתחבורה הציבורית מאשר בכלי רכבם הפרטי. שימוש בתחבורה ציבורית מפחית את העומס בכבישים, ממעיט את זיהום האוויר והסביבה, מוריד את כמות תאונות הדרכים ואין כמדומני חולק שעל החברה לעודד שימוש זה", כתב.

בנוסף, הוא מתריע מפני הסכנה הטמונה באיחורים. "אם התחבורה הציבורית איננה יוצאת בזמן, ברור הוא שהנוסעים יימנעו מלהשתמש בה. אם תימשך מגמה זו, הרי כל מי שיוכל שלא להשתמש בתחבורה ציבורית יברח ממנה. וכל שישארו להשתמש יהיו האוכלוסיות 'השבויות' שידן אינה משגת פתרון אחר. וברור שלכך אין להסכים. קווי שירות שאינם יוצאים בזמן, משנים את מסלולם וכיו"ב, פוגעים בראש ובראשונה בחלקים החלשים של האוכלוסיה, אולם הם גם פוגעים כלכלית בציבור, ומונעים מעבר רצוי לתחבורה ציבורית. אשר על כן, אין מנוס מתגובה ציבורית תקיפה ולעיתים אולי קשה על אי יציאתם בזמן".

השופט טננבוים הדגיש "שוב ושוב וללא לאות, כי אין כל סיכוי לתחבורה ציבורית תקינה בארצנו, אם לא תהיה זו יעילה, אמינה, ונוחה לכל הנוסעים. מנקודת מבט זו צריכים אנו לצאת וממילא מובנת המסקנה שהגענו אליה.

מלבד הקנס, השופט דרש מאגד לחתום על התחייבות בסך 50 אלף שקל שלא תעבור אף אחת מהעבירות שבהן הורשעה תוך שנה בכל הקשור לקו 400. "לא תחתום, הרי לא יהיה מנוס ממאסרם של מנהליה ומנהל איזור ירושלים לתקופה של שלושים יום. אני ער לעובדה כי יכולה להיטען טענה שקשה להתחייב על כך, אולם מן הראוי שחברה מכובדת תוכל להתחייב לפחות על קו אחד למשך שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully