וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט אוואו מתחזקת

11.1.2010 / 11:06

שברולט תחשוף בדטרויט את האוואו RS , קונספט שרירי לדור הבא של הסופר מיני. GMC תציג קונספט קטן מידות המנוגד לתפישתה

המילים "האצ'בק חמה" ושברולט אוואו, אף פעם לא תצאנה מפיו של חובב הנהיגה המושבע, בטח לא במשפט אחד וברור. בדטרויט בכל אופן חושבים אחרת ודרך אחת להציג בפני הקהל כיצד תתגבש הופעתה הסדרתית של האוואו דור 2, היא להקדים את ההשקה בלבוש מושחז וספורטיבי. אז קבלו בבקשה את ה-RS אוואו האגרסיבית: חלומו הרטוב של כל פועל היי-טק צעיר או נציג שירות של אחת מחברות הכבלים או הלווין. בקרוב אצלנו?

האמריקנים מכירים את האוואו כדייהו קאלוס, ולכן עבורם מדובר בחידוש כפול: גם מכונית קומפקטית מהחטיבה באירופה, וגם סוג של "פימפ מיי רייד" לעניים. אין ספק למשל שהעיצוב החיצוני ספג השראה משברולט ספארק הקטנה וגם קצת מהקרוז. זוהי מעלה שעומדת לזכותה אך מעט מוגזמת בסיועם של חישוקי 19 אינטש ענקיים. אפילו בתא הנוסעים נוכח שאר רוח מפולפל על ידי מושבים חובקים בחיפוי עור ונגיעות ספורטיביות.

אם נהיה נדיבים כלפי עברה, האוואו אף פעם לא נחשבה למכונית כעורה במיוחד ולכך דאגה סדנת העיצוב 'איטלדיזיין'. אבל בכל הקשור לחדוות הנהיגה, נו, שם באמת שלא היה על מה לדווח. כדי לטפל ברעה החולה שפוקדת אותה, חימשה החטיבה את האוואו RS במנוע טורבו קטן ולו נפח של 1.4 ל' המפיק 138 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית בת שישה יחסי העברה. זוהי גם הקדמה לדגם נוסף במשפחת הקרוז שיצטרף להיצע לקראת אמצע 2010 עם אופציה לתיבה אוטומטית. ביצועים על הכביש של ה-RS? טרם נחשפו המספרים הרשמיים אך ניתן לנחש שעם כ-21 קג"מ, נקבל כ-9 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 בסוף הסקאלה.

האוואו החדשה בגרסתה העממית והפשוטה, תהווה קפיצת דרך לעומת הדור המוחלף כך מקווים בכירי ג'נרל מוטורס כשממול עומדות מתחרות בסגמנט הסופר-מיני כמו פורד פיאסטה וחברותיה. לגבי השקת דגם ספורטיבי בסגנון ה-RS, מוקדם להחליט אם כזה אכן יושק. לישראל בכל אופן תגיע האוואו הרגילה לאחר השקתה באירופה במהלך 2010.

GMC בארץ הגמדים

אם להאמין למה ש-GMC מצהירה עליו לקראת תערוכת דטרויט, החברה שנודעת כשמנה במותניה, עוברת דיאטת כסאח רצחנית בהנחיית GM אולי כדי להנצל מהכחדה. החטיבה הכי פחות מאוזכרת בתאגיד תחשוף רכב רעיוני ואורבני מצומצם בהיקפיו - "הקטן בהיצע שלנו עד היום" לדבריה, בעל סידור הושבה מודולארי לארבעה אנשים ודלתות הנפתחות כלפי חוץ כמקובל בדגמי הראווה לעתים.

GMC מכנה אותו גרניט (GRANITE) והתמונות מלמדות על בחירה בקווי מתאר אירופים שאורזים את סביבת היושבים בחזות מעוצבת ונאה אגב מידות קומפקטיות ככלי-רכב בסנגון הקיה סול למשל; אורכו כ-4 מ' ובסיס גלגלים של כ-2.65 מ' מבטיחים שהמשפחה תשכון בחסותו בנוחות סבירה. על אף שלזכותו שני מושבי בסיס שגרתיים מאחורנית, רוחב של כ-1.77 מ' אמור לספק מענה ראוי לבני הבית הקטנים או מבוגרים צנועי קומה; רק שלא יחשבו לצייד אותו בחישוקי הענק (21 אינטש) אם רכות חשובה להם יותר מההופעה.

הגרניט חולק קשר משפחתי למחצה עם האורלנדו של שברולט. אך בעוד שה-GMC הקטן אינו מיועד בשלב זה לייצור, האורלנדו ערוך להשקתו הרשמית בחודשים הקרובים. שיתוף אחד, מאוד ברור ביניהם, נכון למנוע בחזית ולזה נפח של 1.4 ל' טורבו המייצר כ-138 כ"ס בדיוק כמו באוואו RS, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

אם הגרניט יעפיל לפס ההרכבה תהיה זו הפתעה, מאחר וג'נרל מוטורס עדיין שוקלת לפרק את החטיבה הוותיקה בגין הסלידה הציבורית מכלי-רכב זללנים ועליית מחירי הנפט. אך זאת תעשה לא לפני 2011 ובטח שלא במועד רב-חשיבות כמו תערוכה בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully