וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד החשמלי שייך לעשירים

15.1.2010 / 10:40

כך מפרסום מחקר אמריקני חדש, שטוען שהיצרניות אופטימיות בנוגע לעלות הסוללות והשיווק העממי. מנהל המכון: "אם זה לא אטרקטיבי, לא יקנו"

על אף שלפרקים המחר בזירת הרכב נראה מעורפל, מכוניות חשמליות אינן טרנד חולף, זו הטכנולוגיה של העתיד, ויהי מה. זוהי גם אמונתו השלמה של אד וויטקאר, המנכ"ל הזמני של GM ומי שעומד ומגבה את הטכנולוגיה המהפכנית של התאגיד - שברולט וולט. אבל וויטאקר, ולא רק הוא, מתעלמים כנראה מרכיב מאוד משמעותי בכל הליך רכישה של כלי-רכב חשמלי - הפקת הסוללות.

מאמר שפורסם לאחרונה מפי ה'בוסטון קונסולטינג גרופ', משקף ממצאים על פיהם מחירי הסוללות לא יצנחו כפי שיצרניות הרכב גורסות, כי אם יהפכו את החבילה החשמלית ליקרה מאוד ולא משתלמת, גם בעוד 10 שנים מהיום. שקלול שערכו החוקרים צופה כי בשנת 2020, כלי-רכב חשמליים יפלחו את תעשיית הרכב בצורה בלתי שווה בעליל, כאשר 6 אחוזים בלבד מהווים נתח למכוניות החשמליות, כלומר 3 מיליון יחידות בלבד, בכל העולם.

עוד מהמסקנות לעשור הבא, עולה כי כלי-רכב קונבציונלים קרי בנזין וסולר, יהוו כ-62 אחוזים מהשוק האמריקני ואילו בשאר העולם כ-58 אחוזים. הסיבה לפיה הטכנולוגיה החשמלית תתעכב נעוצה בעלות הפקת הסוללות למכוניות כשברולט וולט. הערכות המכון חוזות כי סט סטנדרטי מחירו יוזל בכ-10,000 דולרים בין 2010-2020. כלומר כדי להחזיר את ההוצאה על רכב חשמלי, לא תספקנה עשר השנים שתחלופנה, כי אם לפחות 15 שנים של החזקה פרטית.

אין תמריץ אמיתי לרכישת רכב חשמלי

מנהל המכון, קסייבר מוסקט, אומר שאם לקוח לא יצליח להחזיר את ההוצאה בתוך 3 שנים מיום הקנייה, אין לו תמריץ לרכוש רכב חשמלי. "עמידה בטווח כזה, תאנוס את הממשל להחיל תכנית כלכלית מקיפה או שינוי בכמה מישורים, כמו העלאת מחיר חבית נפט ל-375 דולר", כך מציין. עוד הוא מוסיף כי במשאל שנערך לאחרונה בציבור האמריקני רק 9 אחוזים הביעו התעניינות בקניית מכונית חשמלית. "אם היצרניות רוצות להציע חלופה ולצאת מתדמית נישתית, עליהן להפוך את הקנייה לאטרקטיבית".

בארה"ב נראה שהספקנות אינה רובצת בקרב קבריניטי התעשייה, בראשם שר האנרגיה האמריקני סטיבן צו, וויטאקר מ-GM. שניהם מחזקים את התפישה כי מכוניות חשמליות תסלולנה את "דרך העתיד" כך צוטט וויטקאר לאחרונה, שהמשיך להלל את הטכנולוגיה באומרו" זהו סימן לדברים טובים שיבואו בעתיד - לא רק לארה"ב, אלא גם לאוכלוסיה האמריקנית וקהל הרוכשים".

בשבוע האחרון החלה GM לייצר באופן רשמי את הסוללות עבור הוולט המשפחתית. אישים מהממשל האמריקני הספיקו להביע את עמדתם החיובית בנושא, ואף חלקם, כמו ג'ון דינג'ל, דמוקרט ממישיגן הכניס לתעשיית הרכב המתחרה מתחת לחגורה "אנחנו הולכים להראות לזרים האלו, איך עושים מכוניות - ואנחנו נזכה להצלחה גדולה". לדבר לא עולה כסף, בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully