וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור-אדום? רק המלצה

21.1.2010 / 8:39

סקר שערכה אור ירוק מצא כי קרוב ל-20 אחוז מהנהגים מודים שחצו באור אדום בשנה האחרונה, מחציתם כלל לא שם לב לכך

מאות אלפי נהגים בישראל מודים כי עברו באור אדום במהלך השנה האחרונה, כך עולה מסקר שערך מכון גאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק. 70 אחוזים מהנסקרים ציינו כי אשתקד נתקלו לפחות בנהג אחד שחצה צומת באור אדום ו-20 אחוזים אף הודו כי עשו כך. התירוץ? היו בטוחים שיספיקו לעבור בזמן. עוד מהסקר עולה כי 10 אחוזים כלל לא שמו לב שנכנסו לצומת באור אדום.

הסקר לא ממחיש את הלך רוחם של הנהגים, אך כפי שלמדנו להכיר את אופיו של הנהג הישראלי, שורש הבעיה מתחיל בסימפטום ה"יהיה בסדר". נהגים שנכנסים לצומת באור אדום משוכנעים שיספיקו לעבור אותו בזמן, אך במקום להאט את המהירות, לוחצים על דוושת התאוצה כשהנורה הכתומה מהבהבת ובכך מגבירים את המהירות ובאותה המידה את הסיכון לתאונה קטלנית תוך כדי מעבר.

עוד עולה מהסקר הוא שבקרב המשתמשים בכבישי ישראל, 60 אחוזים לא מביעים אמון במערכת האכיפה ולכן חוששים שגם נהגים המועדים לבצע בדיוק את אותה עבירה פעם אחר פעם, לא ייתפסו על ידי המשטרה או יטופלו במסגרת הדין. האם הגברת אמצעי האכיפה תתרום להורדת מפלס הנפגעים?

"מעבר באור אדום מהווה עבירה חמורה ומסוכנת", כך מציין מנכ"ל העמותה שמואל אבואב. עוד הוא מוסיף כי "הגברת האכיפה המשטרתית והסתייעות במצלמות רמזור יתרמו לאפקט ההתרעה ויגרמו לנהגים לחשוב פעמיים לפני שהם נכנסים לצומת באור אדום".

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנתיים וחצי האחרונות נהרגו בכבישי ישראל 38 בני-אדם בשל אי ציות לרמזור אדום. ב-2007 למשל, 1,950 תאונות שוויכו לעבירה זו כאשר 17 מהן קטלניות ו-94 קוטרגו קשות ובסך הכל נרשמו 26 הרוגים. בשנת 2008 חלה ירידה קלה בכמות הנפגעים בחוג הנהגים עם 1,720 תאונות, 6 קטלניות ו-91 קשות ונגבו חייהם של 6 בני-אדם. בשנה שעברה הירידה נמשכה ל-960 תאונות, כמעט כולן בשטחים עירוניים, אך כמות ההרוגים הסתכמה ב-6 אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully