וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: וולוו S60

9.2.2010 / 13:20

וולוו מגיעה אל הרגע המיוחל וחושפת רשמית את ה-S60, ומבטיחה לתת פייט עיקש כנגד הקבוצה הגרמנית. בקיץ בישראל

אחרי הצצות רגעיות וסרטוני יצרן, וולוו חושפת רשמית את ה-S60. השוודית תוצג בתערוכת הרכב בז'נבה ב-2 למרץ לרקע חידושים בתחום ההנעה ומערכות הבטיחות המשוכללות. הפרט המעניין בהקשרה של ה-S60 הוא כי הצהרותיה למכונית דינאמית וספורטיבית, מעלות מחדש התכתשות היסטורית בשלהי שנות ה-90, שם חשפה את ה-S40 ברוח שבחים מול ב.מ.וו סדרה 3 אלא שמשם יצאה כשידה על התחתונה. האם הפעם יתגבש כאן מאבק מותח במפלס אחר?

ה-S60 החדשה מחליפה את הדור הקיים שנמכר בפריסה נרחבת קרוב ל-10 שנים, וזכה להצלחה סבירה בקבוצתו באירופה וגם בישראל. להבדיל מהנוכחית שנבראה בדמותה של ה-S80 הבכירה (1998) וולוו פסלה את הנכנסת על פי קווי המתאר של ה-XC60, והמשיכה משם אל קבינה משופרת, עמוסה בפריטים טכנולוגים וסגנון מאופק באיכות הרכבה מוקפדת.

מטבע יחסיה עם בעלת הבית לשעבר פורד, הפלטפורמה תהה משותפת לפורד מונדאו, אולם תזכה להבדלה בלתי-מורגשת בבסיס הגלגלים ובמימדים הכללים שהתכווצו במעט, והתארכו בנקודות בודדות בצורה לא משמעותית. נוסף על כך, וולוו תציע את הסאלונית בשתי גרסאות כיול – רכה או ספורטיבית עם אופציה להנעה כפולה, ובהתאמה לחבילת אבזור תפורה על פי בחירת הלקוח.

בחזיתה של הוולוו יחידות בנזין ודיזל בהגדשת טורבו המשרתות כיום את מרבית בנות-ביתה. שתי יחידות בנזין על המדף כשלבכירה (כרגע) מנוע 3.0 ל' 6 צילינדר המפיק כ-310 כ"ס ומאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות. הגרסה המרכזית תצויד ב-203 כ"ס ממנוע 4 צילינדרים טורבו שייהנה מצריכת דלק משופרת ביחס למנועים קודמים. בהיצע הדיזל תשווק וולוו מנועי 5 צילינדר טורבו בהספקים שנעים בין 165 כ"ס ל-205 כ"ס. השידוך יהיה לתיבות ידניות 6 הילוכים או אוטומטיות ובהמשך הדרך תחבור ל-S60 תמסורת כפולת מצמד מדגם 'פאוורשיפט'. מנועים נוספים מוקטני-נפח (1.6 ל') יגיעו בהמשך השנה.

לא נשכח כי הוולוו S60 היא הראשונה במשפחה החמושה במערכת הבטיחות PDS, סימול ל-Pedestrian Detection system הבולמת את המכונית במידה ומזוהה אפשרות לפגיעה בהולך-רגל, עליה תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור המצורף. וולוו מקווה למכור כ-90 אלף יחידות מה-S60 כבר בשנה הראשונה, את מחציתה תעשה ככל הנראה תחת בעלות החברה הסינית ג'ילי. אלינו תגיע ה-S60 בסוף הקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully