וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי ספורט: פולו GTI

18.2.2010 / 10:19

פולקסווגן חושפת את הסופר-מיני הלוהטת בתולדותיה – 180 כ"ס, תיבת DSG שבעה הילוכים והבטחה לביצועים מעולים

הקרב על סגמנט מכוניות הסופר מיני החמות מתלהט עם חשיפת הפולקסווגן פולו GTI החדשה. זהו דור חמישי למכונית שאת דרכה הסופרטיבית החלה ב-1986 עם ה-G40 קופה, חמושה במנוע המפיק 113 כ"ס מוגדשי 'על'. כעת עולה כי מקץ שני עשורים וחצי, חוזרת פולקסווגן לבסיס הטכנולוגיה ועושה כמו אמא גולף GTI, ומעוררת את המותג באמצעים שלובים ורטרו-קלאסיים מחוץ ומבפנים.

על הפן החיצוני השתילה פולקסווגן את כל הסממנים המעטרים את הגולף GTI, רק בקטן יותר. אפשר לקבוע כי ויזואלית מדובר באחות קטנה ותאומה למשפחתית הקומפקטית, אך מוצנעת בממדיה וברכיבים העוטפים את המרכב. פרט לפגושים מובדלים ואגרסיביים ניכרים עליה המפלטים הכפולים מאחור, חישוקי סגסוגות בקוטר 17 אינטש ונורות LED כאופציה. הקבינה תהה קרובה מאוד בזהותה לפרטי הלבוש המסורתיים של סדרות ה-GTI לדורותיהן.

על הביצועים מופקדת יחידת ה-TSI כפולת המגדשים בנפח של 1.4 ל' המפיקה הספק של 180 כ"ס ו-26.5 קג"מ של מומנט החל מ-1,800 סל"ד. תיבת ההילוכים תהה DSG רובוטית כפולת מצמדים המחלקת שבעה הילוכים וכרגע אין מידע על תיבה ידנית. בפועל, ל-100 קמ"ש מאיצה הפולו GTI ב-6.9 שניות ומהירותה המרבית עומדת על כ-229 קמ"ש. צריכת הדלק תניב כ-16 ק"מ לליטר ופליטת ה-C02 כ-139, ובתנאי שהרגל מעט יותר סבלנית על דוושת התאוצה.

תחת הגלגלים מותקן דיפרנציאל ה-XDS האלקטרוני כמו בגולף GTI, המדמה פעולותו של דיפרנציאל מוגבל החלקה לסרן הקדמי. מערכת המתלים הוקשחה והנומכה ב-15 מ"מ בהתאם לצרכי הנישה לעומת הפולו הרגילה. כך למעשה מאותת פולקסווגן כבר עכשיו שהפולו GTI תעלה לכביש כשהיא מצויידת בכל התכונות הנדרשות להוט-האצ', ממש רגעים לפני שהיא עורכת את בכורתה בתערוכת ז'נבה.

באירופה צופים כי הפולו תעלה בסביבות ה-19 אלף יורו, שהם כ-105 אלף שקלים לפני מסים. לישראל היא תגיע בשלב כלשהו בעתיד, כך מסר לנו השבוע מנהל חטיבת פולקסווגן ביבואנית צ'מפיון מוטורס ניר דקל, בהשקתן המקומית של גרסאות הבנזין העממיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully