וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: סאטו הולך על גרין קארד

ירון אדרי

19.2.2010 / 10:38

נאסקאר: 36 TO GO; פורמולה 1: קבוצת USF1 גוססת; WRC: סיטרואן מספידה את לואב; DTM: דרושים פנסיונרים שזוכרים איך לנהוג; IRL: סאטו הולך על גרין קארד

נאסקאר: החגיגה החלה

ביום ראשון האחרון החלה היסטריית הנאסקאר בארה"ב עם מירוצי פתיחת העונה המתקיימים באופן מסורתי בדייטונה. כשלפניהם 500 מיילים (כ-800 ק"מ) המתנקזים ל-200 הקפות, עלו 43 נהגי סבב הספרינט קאפ הבכיר למסלול כשהם אפילו לא מתארים לעצמם מה צפוי להם בשעות הקרובות. השידור החי ב-ESPN שהחל בשמונה בערב שעון ישראל, הסתיים רק לאחר שבע שעות מורטות עצבים (ועיניים).

אין זה דבר חדש שמירוצי נאסקאר נמשכים מעבר למתוכנן, אולם הפעם בהחלט מדובר על דבר חריג. דגל האזהרה הצהוב הראשון יצא כבר בהקפה השביעית ואחריו הגיעו עוד שמונה נוספים, שלושה מהם בהקפות הסיום. אולם, סיבת העיכוב האמיתית לא הייתה תאונה רבת משתתפים (וכזו כמובן הייתה), אלא חור שנפער באספלט וגרם לעצירת המירוץ למשך יותר משעה. לאחר תיקון המפגע, חזרו הנהגים למסלול רק כדי שייעצר שוב לאחר שהטלאי לא החזיק מעמד.

למרות עיכוב של יותר משעתיים וחצי, מפיקי הסבב לא ויתרו והמשיכו את המירוץ עד סופו ואפילו הוסיפו עוד שמונה הקפות בשל חוק חדש הקובע כי מירוץ לא יכול להסתיים תחת דגל צהוב. דגל השחמט הגיע בסופו של דבר כשהמרוויח הגדול הוא ג'יימי מקמורי (שברולט) שהקדים את דייל ארנהרדט ג'וניור (שברולט) ב-119 אלפיות השנייה. גרג ביפל (פורד) סיים שלישי וחואן פבלו מונטויה (שברולט) אם אתם שואלים, סיים עשירי.

עונת הספרינט קאפ כוללת 36 מירוצים, כשכמעט בכל סוף שבוע מתקיים אחד. ביום ראשון הקרוב יתארחו הנהגים במסלול האובאלי של לאס וגאס ואתם בהחלט יכולים להתחיל להמר מי ינצח אותו. את לוח הזמנים המלא תוכלו למצוא בקישור המצורף ורק נדגיש שכדאי לכם לסמן ביומן את המירוצים הנערכים בבריסטול, טאלאדגה, שארלוט, פוקונו, ווטקינס גלן וסונומה. בעצם, סמנו הכל.

נאסקאר: פטריק מתחילה ברגל שמאל

במירוץ סבב הניישנווייד של הנאסקאר שהתקיים בשבת, כל העיניים התרכזו בשברולט מספר 7 הבוהקת. בתוך מכונית המירוץ המסיבית ישבה נהגת ה-IRL הדקיקה דניקה פטריק, שהחליטה לנסות מזלה גם בסבב התובעני מכולם. פטריק שהרשימה במהלך האימונים, זינקה מהמקום ה-15 מבין 43 נהגים וזכתה לסיקור תקשורתי נלהב מצד ESPN.

עם התקדמות המירוץ נראה היה כי האמריקנית מתקשה עם התנאים החדשים לה, כשבכל הקפה היא מאבדת עוד ועוד מקומות. החגיגה הסתיימה עבורה בהקפה ה-68 כשהיא במקום ה-20, דווקא כשדברים החלו להסתדר לה. תאונה רבת משתתפים מלפנים חסמה לה את הנתיב והשברולט שלה נפגעה אנושות. לבסוף היא דורגה במקום ה-35, עם תקווה להצלחה גדולה יותר במירוצי הנאסקאר הבאים.

אלא שגם פרישתה של פטריק לא עצרה את האקשן של המירוץ. בהקפה ה-91 הסתחרר דייל ארנהרדט ג'וניור והפך לשק חבטות תוך כדי שהשברולט שלו מתהפכת ונגררת על הגג לצידי המסלול. המכונית אמנם נהרסה כליל, אך ג'וניור יצא בשלום כדי שביום למחרת כפי שקראתם באייטם הקודם, יסיים שני את הדייטונה 500. את מירוץ הניישנווייד מנצח לבסוף טוני סטיוארט (שברולט) שזוהי עבורו הפעם החמישית בה הוא מנצח את מירוץ פתיחת העונה של הסבב.

ולפני שנחזור לאירופה, נספר לכם על סבב הקאמפינג וורלד לטנדרים של הנאסקאר אליו הצטרף אקס פורמולה 1 נלסיניו פיקה. אחרי כל פרשת רנו והתאונה המכוונת בסניגפור, הברזילאי מנסה לשקם את הקריירה שלו בארה"ב. במירוץ הבכורה שנערך אף הוא בדייטונה, נהג פיקה בטויוטה טונדרה והוא מסיים שישי לאחר שזינק מהמקום ה-22. למזלו, הפעם הוא לא התרסק.

פורמולה 1: תגיע או לא תגיע?

עוד שבוע עבר וגם הפעם לא זכינו לראות את מכוניות קבוצות USF1 וקאמפוס. ואם זה לא מספיק, הצרות הכלכליות ממשיכות לערער את הגעתן לגריד בבחריין, והמצב ממש לא נראה הכי מזהיר בעיקר לאחת מהן.

מצבה של USF1 הוא הסבוך יותר ונכון לרגע זה כבר החלו להספיד אותה. השבוע בוטלו מבחני הריסוק למכונית ואפילו נפוצו שמועות כי הנהג היחיד שהוחתם, הארגנטיני חוזה מריה לופז, חזר לעיין במדור הדרושים. עיתוני ארה"ב מדווחים על עזיבתם של מספר אנשי מפתח בזרוע העסקית של הקבוצה שגם מתקשה לשלם משכורות לאחר שגם הספונסר הראשי, מייסד 'יו-טיוב', משך את הצעתו כנראה לטובת קאמפוס.

נוסף על כל הצרות, המבנה אותו שוכרת USF1 בשארלוט פורסם השבוע למכירה על ידי בעליו אולם בקבוצה טוענים כי החוזה שלהם במקום מובטח והכל מתנהל כשורה ואפילו יש שמועה על נהג חדש – אדריאן ואייס הספרדי בן ה-23, אלוף הסופרליג פורמולה שמייצג את ליברפול. אבל העובדה הבאה היא אולי הסמלית ביותר למצב האמיתי של USF1 – אמש (חמישי), קרס גם אתר האינטרנט של הקבוצה.

ומה קורה בקאמפוס? 'אוטוספורט' מדווח כי ארגון מחדש בקבוצה אכן יצליח להביאה למירוץ פתיחת העונה או במקרה הרע יגרום לה לאבד מירוץ אחד או שניים עד שהיא תהיה מוכנה. שותפו של אדריאן קאמפוס איש העסקים הספרדי חוזה רמון קרבנטה המחזיק במניות השליטה, יעזור להזרים כספי משקיעים שיאיצו את סיום העבודה על המכונית. אל מושב הנהג השני לצידו של ברונו סנה שחתם זה מכבר בקבוצה, ינחתו נהג ה-GP2 קארון צ'נדהוק ההודי בן ה-26 או אלוף הפורמולה רנו 3.5 ברטראנד באגט.

בינתיים, שתי הקבוצות החדשות הנוספות וירג'ין ולוטוס, ערכו השבוע את סבב המבחנים הראשון שלהן בחרז. וירג'ין נתקלה בכמה בעיות ואילו לוטוס הצליחה קצת יותר עד שהייקי קובליינן ריסק את המכונית. העובדה כי בשורה התחתונה מכוניותיהן היו אחרונות, רק מלמדת מעט על הקשיים שעוד צפויים ל-USF1 וקאמפוס אם הן אכן תתגברנה על הבעיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פורמולה 1: ספטן GP בשלה

הקבוצה לא קבוצה הסרבית סטפן GP, ממשיכה לצאת בהצהרות כאילו מקומה כבר הובטח על הגריד. אחרי ראלף שומאכר, כריסטיאן קלין וקאזוקי נקג'ימה, גם שמו של ז'אק וילינייב נקשר עימה השבוע. הקנדי שמנסה בכל כוחו להצטרף לסבב בדיוק כמו הקבוצה עצמה, נרמז כמי שישב במכונית בשבוע הבא במבחנים שתערוך בפורטוגל. נהג נוסף שנקשר עימה הוא צ'נדהוק, אך הוא מכחיש.

הקבוצה בבעלותו של זורן סטפנוביץ' לוחצת על ההתאחדות להצטרף לסבב והיא נתמכת על ידי הממשל המקומי. לאור מצב שתי הקבוצות מהאייטם הקודם ולאחר שיחה של ראש ממשלת סרביה עם ברני אקלסטון השבוע, נראה כי בסוף זה גם יצליח לה. כזכור, סטפן GP רכשה מטויוטה את המכונית והמנוע שיועדו ל-2010 כך שסביר כי היא מוכנה יותר משתי המתנדנדות.

פורמולה 1: מישלין חוזרת?

בתום עונת 2010 תפרוש מהסבב ברידג'סטון, ספקית הצמיגים הבלעדית של הפורמולה 1. נכון לרגע זה עדיין לא נקשר שמה של אף יצרנית אחרת כמחליפה פוטנציאלית, אולם לחישות נשמעו השבוע מכיוונה של מישלין. כזכור, בתום עונת 2006 עזבה היצרנית הצרפתית את הסבב והותירה אותו לברידג'סטון לאחר החלטת ההתאחדות על מעבר לספקית יחידה.

תגובתה הרשמית של מישלין היא כי אכן ישנה נטייה לחזור, אולם תחת תנאים מסויימים. כך למשל היא רוצה לראות שינויי תקנות שיבליטו טכנולוגיות עליהן היא עובדת כמו למשל תרכובות שתעזורנה להפחתת צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 לאוויר. כמו כן, מישלין תשמח אם היא לא תהיה ספקית הצמיגים היחידה היות ותחרותיות על המסלול תתרום הרבה יותר ליחסי הציבור.

בעניין הצמיגים חשוב לציין כי גם בסבב הראלי WRC ישנה ספקית צמיגים יחידה והיא פירלי, שנבחרה על ידי ה-FIA לפני כשלוש שנים במקום BF גודריץ', חברת בת של מישלין. פירלי תמשיך לספק את הצמיגים גם בשנים הקרובות לאחר שאף יצרנית אחרת לא ניגשה למכרז שהוציאה ההתאחדות.

WRC: מתכננים את 2011, כבר

העונה אמנם רק החלה, אבל כבר כעת מתחילים לתכנן את עונת 2011 שצפוייה להציג לא מעט שינויים ברמת התקנונים הטכניים על ידי ההתאחדות. על כך עוד נשמע לא מעט בהמשך השנה, אז כעת נתמקד במה שמתכננים מפיקי הסבב חברת 'נורת' וואן ספורט'.

על פי התוכניות כרגע, סבב ה-WRC יכלול כ-15 מירוצים בעונה הבאה כאשר מקומם של ראלי בריטניה (וויילס) וראלי פינלנד מובטחים. אחרי שבשנתיים האחרונות נעדר הסבב ממונטה קרלו, ינסו המפיקים להכניס גם אותו לחגיגה. שתי מדינות חדשות שהביעו רצון לארח את הסבב הן אבו דאבי ורוסיה, אולם טרם נקבע אם זה אכן יקרה.

שאר האירועים יחולקו בין 19 המדינות האחרות אשר אירחו ומארחות את הסבב ב-2009 ו-2010, לאחר שהמפיקים יבדקו מי מהן מעניינת יותר וכמובן מניבה יותר מזומנים. איזו מדינה הייתם אתם רוצים לראות בפנים? (רמז, ישראל עדיין לא).

WRC: מתחילים להספיד את לואב?

את מירוץ פתיחת עונת ה-WRC בשוודיה בשבוע שעבר סיים סבסטיאן לואב (סיטרואן) שני, אחרי יריבו הגדול מיקו הירבונן (פורד). האם זה מספיק כדי שבקבוצתו יתחילו להספיד אותו? מנהל הקבוצה אוליבייה קנסל אמר השבוע כי הכוכב הצרפתי הבא יהיה סבסטיאן אוג'ייה, נהג קבוצת הבת של סיטרואן. קנסל מאמין כי אוג'ייה יעשה קפיצת מדרגה עוד השנה ואולי אפילו ינצח איזה מירוץ אחד או שניים לקראת קריירה מפוארת לא פחות משל בן ארצו. בשוודיה אגב, הוא סיים חמישי.

הראשון שמקומו אינו מובטח הוא כמובן בן קבוצתו של לואב דני סורדו. על הספרדי אומר קנסל, כי חוסר הצלחה מספקת יגרום לו לאבד את ה-C4 שלו לאוג'ייה שיעלה לכיתה של הגדולים. ואם כל זה לא מספיק כדי לערער את יציבות הקבוצה, הבוס אף עצר לרגע כדי לשבח את הירבונן על הנצחון. "ללואב לא היו את הכלים להתמודד מולו", כך הוא מסכם. גם כן דרך להכניס מוטיבציה בנהגים שלו.

DTM: גן עדן לפנסיונרים

ז'אן אלזי, היינץ הרולד פרנצן ומיקה האקינן הם רק דוגמה לנהגי פורמולה 1 שאת הימים שאחרי הקריירה בסבב היוקרתי בעולם, העבירו בסבב הטורינג הגרמני DTM. כעת מתברר כי חממת הפנסיונרים קורצת גם לדיוויד קולטהארד שתלה את הכפפות והקסדה בתום עונת 2008.

לאחר נהיגת מבחן שערך בשבוע שעבר עם מרצדס בספרד, סיפר הסקוטי בן ה-38 כי הוא נהנה מאוד והוא שוקל חזרה למסלול במסגרת הגרמנית. את החיבור לקבוצה הוא עושה דרך מנהל חטיבת המירוצים ביצרנית נורברט האוג, תחתיו הוא נהג כשהיה בקבוצת מקלארן-מרצדס. נכון לרגע זה עומדת בפניו אפשרות לנהוג במכונית של עונת 2008, בתקווה שהוא יצליח קצת יותר מכל הפנסיונרים האחרים.

IRL: סאטו מצא עבודה

נהג הפרומולה 1 טאקומה סאטו לא הצליח לחזור לסבב מאז פרשה קבוצתו סופר אגורי בתחילת עונת 2008. גם קבוצות הפורמולה 1 החדשות ויתרו על שרותיו של היפני מה שגרם לו לתור אחר משרה פנוייה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. החיפוש הצליח והחל מעכשיו הוא נהג סבב האינדיקאר לאחר שחתם על חוזה עם קבוצת KV רייסינג של נהג העבר ג'ימי ואסר.

"זה רגע מלהיב עבורי", אמר סאטו לתקשורת על הקריירה החדשה שנפתחה עבורו אחרי יותר משנה וחצי של שביתה מאונס. "אני מאמין שעם ג'ימי, נהיה שילוב מנצח ונתמודד על המקומות הראשונים".

סאטו הידוע בנהיגה הקאמיקזית שלו, יאלץ לשמור על איפוק בסבב החדש ובעיקר במסלולים האובליים בהם אין לו כל ניסיון. עונת 2010 תכלול 17 מירוצים כאשר אחד מהם, ב-19 לספטמבר, יערך ביפן שם הוא יתקבל בתשואות סוערות. עוד קודם, יהיה מעניין לראות איך הוא יתמודד עם מירוץ האינדי 500 המסורתי שיערך בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully