וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבקות במטרה

ירון אדרי, ספרד

19.2.2010 / 10:59

מישלין משיקה את הדור הבא לצמיגי הספורט שלה. הרחקנו עד ספרד כדי לבדוק אם יש כיסוי להצהרות ואיך הם בהשוואה למתחרים

זו ההקפה המי יודע כמה שלי במסלול האספלט המתפתל בין הגבעות שבמרכז הפיתוח של מישלין באלמרייה. גמישות מנוע הטורבו דיזל של השירוקו מאפשר לי לוותר על העברות הילוכים תכופות ולהתמקד בנהיגה עצמה. החיבור לאספלט הפעם נעשה דרך הסט השלישי של צמיגי ספורט איכותיים, ואני לרגע כבר לא זוכר של איזה מותג בדיוק.

כדי להבין עד כמה טובים ה'פיילוט ספורט 3' החדשים אנחנו חייבים לבדוק אותם מול המתחרים, ככה החליטו במישלין. על כן, הם הביאו ארבעה דגמים מקבילים כדי שנוכל להשוותם במגוון תנאים. הצמיג החדש כך הם אומרים, עדיף בכל תנאי דרך והוא גם תורם לחסכון בדלק ואת זה בדיוק רצינו לאמת. בעצם, עניין הדלק פחות רלוונטי עבורנו. הפעם לפחות.

משחק מקדים

אחרי שלוש טיסות מתישות ולילה מושלג בפריס, אחנו נוחתים סוף סוף בעיר הדרומית שבמחוז אנדלוסיה בספרד. בלובי המלון מקבלות את פנינו מכוניות המירוץ של הלה-מאן 24 שעות - פיג'ו 908 ואודי R15 (שתיהן דיזל אגב), שבשנים האחרונות הוכתרו כאלופות המירוץ המסורתי. סתם הן כמובן לא עומדות שם, כי הרי לחישוקיהן מוצמדים צמיגי מירוץ מישלין שטכנולוגיות הייצור שלהן זלגו גם לכביש הצבורי.

בטרם נעלה למסלול מחר, מנצלים אנשי החברה את הגעתנו למסיבת עיתונאים בה הם מסבירים לנו את יתרונות הצמיג החדש לא לפני זריקת נתונים לאוויר בסגנון "אנחנו משקיעים חמישה מיליון יורו בשנה לטובת מחקר ופיתוח". אחר כך הם מציינים כי "צמיגי הפיילוט ספורט 3 מביאים את חווית הנהיגה הספורטיבית לרמה חדשה של הנאה, בטיחות וחסכון בדלק". האם אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה בשתי החתונות?

בפועל (או במילים אחרות, נחסוך לכם את כל התיאורים הערטילאיים מעולם המדע), הנתונים מדברים על אורך חיים הגבוה בעשרה אחוזים מהפיילוט ספורט 2 היוצא, מרחק בלימה קצר בשלושה מטרים ממהירות של 80 קמ"ש לעצירה, צמצום רעשי הכביש, שיפור בנוחות והפחתה בצריכת הדלק בעשרה אחוזים מול הדגמים המתחרים וכל זאת מבלי לשנות את מחיר הצמיג ביחס לדור הקודם. אם יש כיסוי להצהרות, נגלה אותו מחר.

את היתרונות לכאורה זוקפים במישלין כמובן להצלחה במסלולי המירוצים, אך אין זה דבר חדש. תחום תחרותי זה פועל כמעבדה חיה לפיתוחים טכנולוגיים שמגיעים עד לאחרון הלקוחות במכוניות הכי שכיחות. בשורה התחתונה, אם נתייחס לכל היתרונות ומולם המחיר ומשך הזמן בו יעשה שימוש בצמיג, בהחלט יש כאן סוג של חסכון יחסי וזאת עוד מבלי להתייחס לפן הבטיחותי.

השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3. ירון אדרי
השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3/ירון אדרי

קודם על יבש

ארבע תחנות שונות הכינו עבורנו אנשי מישלין כדי שנבחן את הצמיג החדש. למעשה, שלוש תחנות ועוד נסיעת התרשמות לאורכם של כמה עשרות ק"מ בכבישים ציבוריים. התג שקיבלתי הציב אותי בקבוצה A, יחד עם הקולגה מישראל ועוד כמה נורווגים שספק אם הצליחו להפשיר מהקור העז השורר במדינתם. בכדי שיתחממו, "איפשרנו" להם לעלות ראשונים למסלול. אתם יודעים, גם לחמם את הצמיגים וגם ליבש קצת את האספלט הלח.

האמת, למרות לחות יחסית על האספלט בעקבות הגשם שירד בדרום ספרד בלילה האחרון (הנורווגים לא הצליחו לייבש אותו כל כך), האחיזה אופטימלית וצריך ריכוז מדוייק כדי לחוש בהבדלים הקטנים שבין המישלינים ל'קונטיננטל קונטקטספורט 3' ו'הדאנלופ ספורט מקס TT'. השירוקו 1.4 TDI הציגה מהירות סבירה במסלול הצר שאת רובו עשינו בהילוך שלישי, אולם לא כזו שחייבה את פיסות הגומי השחור למאמץ עילאי בפניות המהירות. אל סף האחיזה לא הצלחנו להגיע ובסעיף זה כל שלושת הדגמים רושמים ציון גבוה מאוד.

יתרונם של המישלנים מגיע בפניות ההדוקות וזה כבר בא לידי ביטוי כבר בבלימה. תרומת הפיילוטים להורדת המהירות עם לחיצה החלטית על הבלם, מוחשית יותר מה שמאפשר לנו לבלום מעט יותר מאוחר. דיוק הפנייה גם הוא טוב יותר בצמיגים אלה שגם מצליחים להמודד טוב יותר על הנטייה הטבעית של השירוקו לתת היגוי. זה כמובן תורם להורדה יעילה יותר של כוח המנוע לאספלט.

אולם, שלא תטעו. ההבדלים במסלול שלנו בין הצמיגים היו קטנים ובכל מקרה הגיעו תחת תנאי נהיגה טובעניים בהרבה מהממוצע כך שספק אם ניתן יהיה לחוש בהם ביום יום ולא על מסלול. כאן גם נוסיף כי דווקא האחיזה הגבוהה יותר של המישלין פגעה לנו בסעיף ההנאה, פשוט כי קשה הרבה יותר להפר את שלוות ישבן השירוקו, אבל זו כבר בעייה שלנו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3. ירון אדרי
השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3/ירון אדרי

אחר כך רטוב

רגע לפני שאנו עולים על המסלול הרטוב, מנסה דימיטרי (רוסי שעובד בצרפת ומדבר גם עברית, לך תבין) להסביר לנו מה עשתה מישלין כדי להתמודד עם ימים גשומים. מבלי להיות גאון כימיה, הצלחתי להבין שסוג של פולימר גמיש חדש שפותח בחברה, יחד עם כתף צמיג פחות כהה, מאפשרים לפזר טוב יותר את המים שבמגע עם הכביש ולמנוע ציפה.

פולימרים טובים לתדמית, את הת'כלס בודקים על הכביש. אני עולה קודם כל על האודי TT-S בעלת ההנעה הקדמית כשאל מול המישלנים עומדים עכשיו צמיגי ברידג'סטון פוטנזה RE058. כמו על יבש, גם כאן מגלים הצמיגים הצרפתים יתרון בדמות אחיזה גבוהה יותר ופחות הצקה למערכת בקרת היציבות. גם הבלימה טובה יותר אבל בזה ניגע עוד מעט.

את אותו המסלול אני עושה גם עם אודי A5 קוואטרו, מצויידת במישלינים ומולם פירלי P זירו. כאן, ההבדל כבר מוחשי הרבה יותר וכל הרפייה קלה מדוושת הגז באמצע פנייה שמעבירה מעט משקל קדימה, שולחת את ישבן המכונית שמצויידת בפירלי לקרוא לבקרת היציבות שתציל אותו. למעשה, זו הפעם הראשונה היום שאני מגלה פער כל כך מוחשי של צמיג אחד מול כל שאר המתחרים.

סעיף הבלימה נבחן בתחנה השלישית כשכזכור, מישלין מדברת על קיצור המרחק בשלושה מטרים. כל שנדרש הפעם היא לחיצה הגונה על הדוושה האמצעית בקטע הרטוב. בקרת השיוט כוונה ל-90 קמ"ש והמדידה נעשתה דרך מכשיר אלקטרוני מדוייק (דריפטבוקס) שהופעל מרגע הלחיצה על הדוושה ועד שהב.מ.וו סדרה 3 הגיעה למהירות של עשרה קמ"ש. פחות מזה כך נאמר לנו, המכשיר פחות מדוייק.

מרחק הבלימה שנמדד לפיילוט ספורט 3 עמד על 26.8 מטרים ולעומתו, המתחרה שהפעם היה ה-F1 האסימטרי של גודייר, נדרש ל-3.4 מטרים נוספים. מיותר לציין כי בפועל, מדובר בהפרש שעשוי לקבוע אם תדרש להכריז על הרכב טוטאלוס או אפילו גרוע מכך, פגיעה בהולך רגל.

השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3. ירון אדרי
השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3/ירון אדרי

על הכביש

למזלנו, הנסיעה על הכביש הפתוח הייתה האחרונה להיום ועם צי מכוניות שמתחיל באלפא רומאו מיטו, דרך רנו מגאן ספורט החדשה ועד למרצדס E63 AMG, אין דרך טובה לקנח את הביקור באלמרייה. כאן לא עמדו לנו השוואות למתחרים וכל שנשאר לנו זה רק לנהוג בשלוש מכוניות שנבחר מבין שלל הדגמים. מה בחרנו? את זה נספר לכם במבחן התרשמות ראשוני לשלושה דגמים מעניינים שספק אם יגיעו בקרוב לישראל ושווה לחכות.

על הכביש הציבורי במגבלות הקיימות, מגלה הצמיג דבקות במטרה ואין זה פלא שמרצדס בחרו בו להיות הסטנדרט ב-E63 AMG. נסתייג כמובן ונציין כי לא נעשתה השוואה למתחרים בתנאים האמתיים וכל שנותר לנו הן תוצאות הניסויים מהמסלול. מבחן דרכים שכזה אינו דבר קל לביצוע והיינו שמחים אם מספר יבואנים ירימו את הכפפה כאן בישראל כדי שנוכל לבחון תחת התנאים שלנו.

שיווק הפיילוט ספורט 3 בישראל יחל בעד כשלושה חודשים, כך מוסר לנו יוסי קונפידן מנכ"ל היבואנית לישראל חברת 'קוגול יוניטרייד'. לדבריו, המחיר יהיה זהה לזה של הדור היוצא וזה ישתנה כמובן בהתאם למידות. חשוב לציין כי לרוב, צמיגי מישלין יקרים יותר מהמתחרים כך שגם לעניין העלות-תועלת ישנה חשיבות רבה.

השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3. ירון אדרי
השקה צמיג מישלין פיילוט ספורט 3/ירון אדרי

אצל הפאנצ'ר מאכר

קצת קשה להכניס לראש של הישראלי הממוצע את העובדה כי צמיגים הם הקשר היחיד בין הרכב לכביש. למחיר יש משקל גבוה הרבה יותר לצערנו, מה שתורם לשגשוג בקרב מותגים אסייתים זולים וגם שומו שמיים, בשוק היד שנייה - צמיגים שירדו מרכב אחד בגלל סיבה זו או אחרת ונמכרים תמורת עשרות שקלים בודדים לשימוש ברכב אחר.

סדרת צמיגי הפיילוט והמתחרים אמנם מיועדים לרכבי ספורט, אולם היינו ממליצים גם לנהגים במכוניות מין המניין להרכיבם ולו בגלל העובדה שהאחיזה גבוהה יותר ומרחק הבלימה קצר באופן משמעותי. ואם לתג המחיר בכל זאת יש משמעות עבורכם, אל תסתפקו במותג לא מוכר. לרוב, תוספת של כמה מאות שקלים תחזיר את ההשקעה גם (ובעיקר) בלי שתשימו לכך לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully