וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: דיווח שני

1.3.2010 / 17:28

בחודש השני סופר הפיאג'ו בברלי 3,095 ק"מ על מד המרחק, ובמהלכו הוא ביקר במוסך ואף לן שם לילה. מה קרה?

מה הם התנאים המושלמים למבחן דרכים? האם זהו שילוב של כבישים איכותיים, שמיים כחולים ודרכים דלות תנועה? אלה בהחלט יכולים להפוך את המבחן לאידיאלי, אבל דווקא בתנאים סביבתיים קשים, אפשר לטעמנו להשיג התרשמות עשירה יותר ותנאים כאלה לא חסרו לנו גם החודש.

אם בחודש הראשון הגשמים גרמו לנו להדיר גלגלינו מהכבישים, הרי שאל החודש הגשום השני השנה ושל המבחן ארוך הטווח הגענו מוכנים, עם ביגוד מתאים שישאיר אותנו יבשים גם בסערה. הבברלי, או כמו שהתרגלנו לקרוא לו, בבר (BEBER) הספיק לשכשך בשלוליות, לשעוט על כבישים רטובים ולהתמודד עם רוחות, גם ברכיבות ממושכות. החוויה מכל זה הפתיעה מאוד. אחיזת הכביש של הצמיגים שלו טובה מאוד גם בתנאים רטובים, מים לא חודרים אל התאים השונים (מתחת למושב ומול ברכי הרוכב) ומיגון הרוח המצוין מסיט את רוב טיפות הגשם מחזהו ומרכז גופו של הרוכב.

החודש גם לא כל כך שמרנו לו אמונים ולא פעם מצאנו את עצמנו עולים על קטנועים אחרים, אך במקרה של רובם תמיד התגעגענו אל בבר. אל המנוע הגמיש, התנועה החלקה, ההיגוי וההתנהגות המהנים וגם הנוחות שהוא מעניק גם כשמבלים על גבו מעל לשלוש שעות ברצף. מה המשיך להפריע לנו? מכל הדלק הזעיר שמחייב עצירת תדלוק עוד לפני שרואים 200 קילומטרים על מד המרחק המתאפס בין התדלוקים. החודש, צריכת הדלק עמדה על 27 קילומטרים לליטר בממוצע.

ביקור לא מתוכנן במוסך

כחלק משגרת המבחן, מדי יום נבדק מפלס שמן המנוע בבברלי ונמצא תקין, ללא כל סיבה להוסיף מחדש. אולם, בסביבות ה-2,600 קילומטרים, התחלנו לחוש ברעידות בקטנוע, ובעיקר בכידון. אלה הופיעו עם סגירת המצערת (בזמן האטה, ללא שימוש בבלמים) בתחום המהירות 100 ועד 70 קמ"ש לערך. רעידות שנעלמו בפתיחת מצערת מלאה ובכל מצב מחוץ לתחום המהירות שהוזכר לעיל.

ככל שנצברו הקילומטרים, הרעידות הללו המשיכו להתגבר עד שהחלטנו להיכנס למוסך כדי לעמוד על הבעיה. וכך, ללא תאום מוקדם, הגענו בשעה 10:00 בבוקר אל המוסך המרכזי של אבניר. נציג השירות ניגש מייד, רשם את התלונה והקטנוע הופקד בידיו. שעתיים מאוחר יותר, מחלקת השירות הודיעו כי הקטנוע מוכן ובבדיקה, הוחלט לבצע איזון מחדש לגלגל הקדמי.

אולם, כבר לאחר דקות ספורות של רכיבה, גילינו כי דבר לא השתנה בכל הקשור לרעידות. הקטנוע הוחזר לאחר כבוד אל המוסך וזה נשאר שם למשך היום וגם למשך יום נוסף. למחרת, בשעות אחר הצהריים, צלצול טלפון מהמוסך בישר שהקטנוע מוכן וכי הבעיה נפתרה. הפעם הוחלט להחליף את הצמיג הקדמי בחדש (למרות שעבר רק 2,600 ק"מ) משום שיתכן וזה התעוות מסיבה כל שהיא וגרם לרעידות. בהמשך לכך, עבר הגלגל הקדמי שוב איזון.

הפעם, הרעידות נחלשו מעט בתחילה, אך כמאה ק"מ אחר כך, הן חזרו להופיע בעוצמה דומה בתחום המדובר (בין 100 ל-כ-70 קמ"ש) בעת סגירת המצערת. אנו נמשיך לעקוב אחר התופעה ואם יהיה צורך, גם נבקר שוב במוסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully