וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא נשארת נאמנה למקור

אלפא-רומאו חושפת בז'נבה את הג'ולייטה, יריבתה לגולף. מכיוון סדנאות המעצבים מגיעים כיוונים לקופה ורודסטר חדשות

קובי ליאני

(צילום: קובי ליאני, עריכה: בת גולן)

כשאלפא רומאו החליטה להחליף את ה-147, היא נתקלה במכשולים משונים. קודם כל, לא היה ברור מה יבוא במקום השם הנומרי – מחלקת העיצוב חיפשה וחיפשה אך העלתה חרס, כולל גניזת השימוש ב-148 או 149 וכן ביטול שמות ערים כמו מילאנו למשל, שנפסלה על הסף מאחר ועובדי הייצור בעיר האופנה הביעו זעם על כך שאמא פיאט מעתיקה את המפעל לטורינו.

התוצאה הסופית הביאה לאיטליה את הג'ולייטה, שוב, לאחר 32 שנים, אך במעטפת קומפקטית ועכשווית. היא תהיה המכונית הישירה של קונצרן פיאט אל מול הגולף המוערכת, עימות שהוכיח לא פעם שפופולריות ומסורת יכולים להיות עדיפים מביצועים ורגשות, אך אינם בהכרח ערובה לביקורות חיוביות כלפי המכונית עצמה.

להבדיל מה-147, הג'ולייטה לא תוצע במרכב 3 דלתות ותשוגר לכביש במרכב משפחתי כשר למהדרין. מבחינת ממדים היא גדולה מה-147 וגם ארוכה מהגולף ב-13 מ"מ ובסיס הגלגלים (2.63 מ') עדיף עם פער של 50 מ"מ מהגרמניה והאיטלקיה הפורשת. יחד עם כך, הג'ולייטה מעט יותר כבדה מה-147, אולם אלפא טוענת שלא תורגש השפעת הק"ג העודפים.

בחזיתה של הג'ולייטה מנועי בנזין וטורבו-דיזל בהספק מינמלי של 120 כ"ס ועד גרסת 'תלתן ירוק' המפיקה כ-235 כ"ס. כל הדגמים מצויידים במגנון ה-DNA כמו במיטו, עם שידוך לתמסורות ידניות חמישה הילוכים או רובוטיות. בשלב מאוחר יותר תשמיש עבורה פיאט את מנועי המולטי-אייר יחד עם בקרות להפחתה בצריכת הדלק כגון מנגנון 'עצור וסע'. הג'ולייטה תגיע לישראל בחודש אפריל הקרוב.

אלפא רומיאו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
אלפא רומיאו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

דבר המעצבים - פיניפרינה

אלפא רומאו עברה מהפך של ממש בשנים האחרונות, שהחזירו אותה חלקית לימי הזוהר שלה בה עיצוב היה חלק בלתי מתפשר בסך הכולל של המוצר. כעת, כשהיא מציינת 100 שנים להיווסדה, רוצה אלפא להמשיך את שהחלה והיא מטילה על שתי סדנאות העיצוב הגדולות של איטליה משימה חשובה – להציג בתערוכת ז'נבה מכוניות קונספט, כל אחת במרכב משלה. בתחילה דובר גם על נציגה מטעם סדנת איטל דיזיין ג'יוג'ארו, אולם זו לא התייצבה לתערוכה.

ראשונה היא פינינפרינה, שחשפה זה מכבר איור מקדמי לאלפא ספיידר דו מושבית שתציין עבורה 80 שנות יצירתיות. לפיניפרינה ואלפא יש מסורת ארוכה יחדיו, כך שהחיבור למכונית קונספט פתוחה מובן. הספיידר, או בשמה ההזוי 2uettottanta, מעירה לתחייה את הדואטו של שנות השישים. היא שומרת על עיצוב חלק המכנס את המראה הקלאסי של מכוניות מסוגה עם ה-DNA העכשווי של אלפא, ונראה כי קיים איום ממשי על ה-8C קומפטיציונה כדגם היפה ביותר כיום היוצא ממילאנו (או טורינו).

מידות הקונספט עומדות על 4.21 מ' לאורך, 1.8 מ' לרוחב ו-1.28 מ' לגובה. בפנים, ישבו הנהג ושותפו לנסיעה במושבי ספורט עוטפים קלי משקל המרופדים בעור יוקרתי. נתוני ביצועים לא נמסרו, פרט לעובדה כי מנוע טורבו בנפח 1.8 ל' הוא זה שהכי מתאים להוביל אותה. למה? כזה מנוע היה לספיידר ולוסה שהחליפה את הדואטו.

כה אמר ברטונה

אצל סדנת ברטונה החליטו לקחת את ה-8C ולבסס עליה את העיצוב הפרטי שלהם בתצורת קופה 2+2. השם שנבחר הוא פאנדיון, נגזרת לשמו של עיט מזן מיוחד. החזית לא מותירה מקום לספק לגבי המותג אליו שייכת הקונספט, אולם האחוריים מייצרים לא מעט פרשנויות ודעות. מה מתחת למעטה? מנוע ה-V8 של ה-8C לו 450 כ"ס לציר האחורי הוא זה שמוצא כאן את ביתו.

המידות כאן מעט גדולות יותר מאשר הספיידר כצפוי ממכונית קופה. האורך 4.62 מ', הרוחב נושק לשני מטרים, הגובה 1.23 מ' ובסיס הגלגלים 2.85 מ' מרווחים. את ההפתעה מביאה לנו הסדנה בדמות הדלתות הנפתחות כלפי מעלה וכוללות פרט לדופן גם את כנפי הגלגלים מלפנים ומאחור. במצבן הפתוח, הן ניצבות בזווית ישרה לציר האחורי כשגובהן מתנשא לכדי 3.6 מטרים.

סדנת ברטונה עברה שנה פיננסית לא קלה בכלל במהלכה נמכרו חלקים ממנה לפיאט, ומין הראוי שהקונספט תזרים חמצן במסדרונותיה לנוכח המסורת המכובדת שלה. אם היא תגיע לייצור לא ידוע, אך יחד עם הקונספט של פיניפרינה ייתכן ומולנו עומדות הבררה והספיידר הבאות. בתערוכת פריס בעוד כחצי שנה, אולי נראה גם את מחליפת ה-159 בגרסה עיצובית נפלאה.

אלפא רומיאו תערוכת ז'נבה 2010. קובי ליאני
אלפא רומיאו תערוכת ז'נבה 2010/קובי ליאני

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully