וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור רגיש לכל בור בכביש

6.3.2010 / 12:31

סטודנטים מאיטליה המציאו פטנט מבריק מבוסס על חומר חיפוי זוהר הנועד לסמן בורות בכבישים. הנה משהו שבאמת חייבים פה

יוזמה מבורכת של סטודנטים ממילאנו תסייע לנהגים לאתר בורות בכבישים. על פי הפטנט ניתן יהיה לזהות בקעים בכביש מפורר על ידי שימוש בחומר מודגש צהבהב דומה בגוונו לאפוד הזוהר המקומי. שני הצעירים האחראים לכך (Domenico Diego , Cristina Corradini) פיתחו ושכללו את המיזם תחת הכותר Street Safe Initiative. הרעיון כשלעצמו הוא די פשוט ומשלב שכבת חומר זוהר חפורה מספר ס"מ תחת התוואי הסלול.

במקטע בו האדמה פוערת את פיה, החומר הזוהר נחשף לנהגים ומזהיר אותם ממרחק-רב ועל ידי כך מונע פגישה לא נעימה ומסוכנת עם הכביש. בריטניה שטובעת בכבישים מרוסקים בחלק ניכר משטחיה מביעה עניין-רב במיזם, אך יש מי שלא משוכנע שהפתרון האיטלקי מותאם לבית המלוכה כפי שמסביר מייק קונויי מחברת FM, יצרנית מובילה לפיתוח תשתיות בבריטניה. "זה רעיון חדשני, אין ספק בזה בכלל.. מצד שני, זה קצת אבסורדי שאנחנו צריכים לחפש תרופות למחלה שאנחנו צריכים למנוע אותה מראש על ידי השקעה יותר רצינית באיכות הכבישים".

ארגון 'פוט-הולס' הבריטי תומך בכל יוזמה התורמת להפחתת התאונות בכבישים ולאחרונה אף הצעיד את הפרויקט ופרסם את דבר האיטלקים באתר האינטרנט של החברה. "מחד, כולנו בעד מציאת פתרונות לבורות בכבישים. אמצעים שיגנו עלינו מפני סכנות של החלקה או איבוד שליטה", כך מציין דנקן מקלור פישר מנהל הארגון. מאידך, מקלור תומך בהשקפתו של קונויי ואומר שלא צריך כלל להגיע למצב של תרופה למכה, שאותה צריך לשלול מלכתחילה. "זה לא פרקטי אם אנחנו שולפים פלסטרים מתחת לשולחן, צריך לטפל בבעיה מהשורש".

קבוצת הפיתוח שמוצאה ממכון הפוליטכניקו במילאנו, תפעיל את הפרויקט במסגרת ניסיונית בעיר רהו (Rho) הנמצאת בסמוך למילאנו, ומשם תחליט על פי מסקנותיה אם יש ביקוש או טעם להרחיב את השימוש בהמצאה המיוחדת מחוץ לאיטליה. אנחנו בכל אופן, היינו שמחים לעזרה בזיהוי בורות בכבישים המשובשים בישראל שכמוהם יש רבים, חלקם גדולים יותר מקוטר צמיג ממוצע ושולחים אותנו למוסכים מצויידים בריג'קטים שתיקונם עולה לא מעט כסף.

  • עוד באותו נושא:
  • כבישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully