וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בעיות בלמים להונדה

ירון אדרי

17.3.2010 / 11:55

כ-412 אלף מכוניות מדגמי אודיסיי ואלמנט למוסך בשל כניסת אוויר למערכת הבלימה; טויוטה: קרינה קוסמית גורמת לתקלות?

אחרי פרשת הדוושות והבלמים של טויוטה, גם הונדה מצטרפת לגל התלונות בארה"ב. כ-412 אלף מכוניות מבית היצרנית היפנית נקראות למוסך בשל תקלה במערכת הבלמים. מדובר בכ-344 אלף מכוניות מדגמי אודיסיי ו-68 אלף מדגמי אלמנט אשר יוצרו בשנים 2007 ו-2008. איגוד הבטיחות NHTSA קושר לתקלה שלוש תאונות בהן נרשמו פצועים קל.

לדברי הונדה, מקור התקלה הוא במערכת בקרת היציבות (VSA) שגורמת עם הזמן לכניסת אוויר למערכת הבלמים, שכידוע אמורה להיות אטומה לחלוטין. הדבר גורם לדוושת הבלם להיות ספוגית ולמהלך ארוך יותר לשם בלימה, דבר שעשוי להפחית את יכולת ההאטה של הרכב ולגרום לתאונה. בשלבים מתקדמים יותר לשל התקלה, הדוושה אף עשויה להגיע עד לרצפת המכונית.

בהונדה מציינים כי כניסת האוויר נעשית במהלך הבדיקה העצמית של מערכת בקרת היציבות (נעשית בכל הנעה), אולם מדובר בכמות מזערים של אוויר כך שהבעייה יכולה לצוץ רק לאחר זמן של מספר חודשים ואולי אף שנים. בכל מקרה, מרכזי השירות של היצרנית מתחילים בהיערכות לטיפול בבעייה ולקוחות יזומנו למוסכים החל מסוף חודש אפריל. יש לציין כי דגמים אלה אינם נמכרים בישראל.

קריאת התיקון הנוכחית מצטרפת לקריאה קודמת שפורסמה לפני כחודש לכמות זהה של מכוניות, ולפיה ניפוח בלחץ גבוה מידי של כרית האוויר לנהג עשויה להביא לקריעתה ולפיזור רסיסים. גם כאן מדובר בעיקר בדמים אמריקניים, אולם גם כאלה הנמכרים באוסטרליה, יפן, טייוואן ומקסיקו. לתקלה זו נקשר מקרה מוות אחד וכעשרה פצועים.

טויוטה: קרניים קוסמיות גורמות לתקלות?

זה אולי ישמע כתסריט לסדרה 'תיקים באפילה', אבל חוקרים סבורים שגילו את הגורם לתקלות בטויוטה. ה'דטריוט פרי פרס' מפרסם מאמר לפיו קרינה קוסמית מהחלל היא זו שכנראה גורמת לתאוצה פתאומית בדגמי טויוטה, פריוס בעיקר. לדברי החוקרים, ניתן לשייך תופעה זו המשבשת את פעולתם של רכיבים אלקטרוניים לבעייה הפתאומית שהתגלתה בשני מקרים בשבועות האחרונים, אחד בסן-דייגו ואחד בניו-יורק.

קרינה קוסמית היא סוג של שטף חלקיקים תת-אטומיים המגיעים מחוץ לאטמוספירה (מתוך או מחוץ למערכת השמש) ופוגעים באדמה. מחקרים שבוצעו בעבר גילו כי הקרינה הקוסמית עשויה לשבש פעילותם של מעגלים חשמליים באופן פתאומי, והתקלה נעלמת בדיוק כפי שהגיעה וללא השארת סימנים לכך.

אי-מייל אנונימי המסביר את תיאוריית הקרינה הקוסמית נשלח אפילו לאיגוד ה-NHTSA, ובו נכתב כי "ישנו הסבר הגיוני לבעיה". לדברי הכותב, עולם הרכב טרם החל לטפל בבעייה כפי שעשה עולם התעופה. בטויוטה מציינים כי המערכת האלקטרונית במכוניותיה כן חסינה בפני בעיות גם כגון זו, ושוללים את התיאוריה. מהנדסי החברה ממשיכים בינתיים לתור אחר סיבה הגיונית יותר לתקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully