וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מכינה לנו אוטומוטור 2010?

תערוכת הרכב הדו-שנתית של ישראל תפתח את שעריה בחג הפסח. מה ובמי צפויים לפגוש המבקרים? קבלו את כל העדכונים

שנתיים מאז תערוכת אוטומוטור האחרונה, ושוב נפתחים שערי הברזל הגבוהים של גני-התערוכה בתל-אביב לקראת בואן של מכוניות אקזוטיות, קונספטים, וכלי-רכב מכל העולם. השנה דרוכים להשתתף באירוע המסורתי לענף הגלגלים כמעט 300 מותגים שונים כולל יצרניות הרכב, ועם תחזית של כ-300 אלף מבקרים פלוס בכל ימי התערוכה.

את המתחם מארגנת חברת 'רבמוטור' בהשקעה של כ-52 מיליון שקלים, ויתפעלו אותה צוות של מעל ל-3,500 איש ביניהם נהגים, דוגמניות, מתחזקים ועוד.

בגדול, שנת 2009 הייתה שנה עמוסה בכלי-רכב חדשים, בעיקר בנישות של האגפים האקולוגים. עם זאת, הזיקה למכוניות 'על' לא נפגעה מכך והיצרניות הקפידו לא לרסן את היסודות הפרמיטיביים. לקראת הפתיחה החגיגית, ריכזנו את היבואניות שכן תופענה השנה (יש נעדרות כמובן), ונראה שלהבדיל משנים קודמות, כמעט כולן עשו מאמצים כבירים להביא לכאן מעט יותר מכלי-רכב שגרתיים, שאותם אנחנו פוגשים בכל יום על הכביש. המשיכו לעקוב בימים הקרובים אחר העדכונים השוטפים כדי לדעת מי עוד מצטרפות.

אינפיניטי

'קרסו מוטורס' יבואנית מותג היוקרה של ניסאן, תציב במרכז הביתן שלה בתערוכת אוטומוטור את מכונית הדגל החדשה - אינפיניטי M. מכונית הסלון נחשפה לראשונה בתערוכת היוקרה 'קונקורס דה אלגנס' בקליפורניה בחודש אוגוסט האחרון, ומייד לאחר מכן הוצגה בתערוכת פרנקפורט. לזו מנוע V6 בנפח 3.7 ל' המפיק 320 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית.

עוד בתערוכה יוצגו שאר הדגמים המוכרים של אינפיניטי בישראל, כולל הנציגה האחרונה שעשתה עלייה - G37 קבריולה. זו, כמו כל הדגמים פרט ל-FX, מצויידים באותה יחידת הכוח שתוצע גם ב-M. ה-FX מוצעת פרט למנוע זה גם ביחידת V8 בנפח 5.0 ל' לה 390 כ"ס.

אלפא-רומאו

המותג החושני והספורטיבי לבית פיאט, חזר השנה ובגדול. היצרנית ממילאנו תשיק השנה בארץ את מחליפת ה-147 - האלפא ג'ולייטה, שכבר זוכה לביקורות מצוינות בכלי התקשורת בעולם. המכונית תוצע על ידי היבואנית סמל"ת כמובן, ובמגוון דגמים החל ממנוע ה-1.4 ל' 120 כ"ס ועד 170 כ"ס בשידוך לגיר רובוטי חמוש בשני מצמדים. תגי מחיר טרם נקבעו.

הסופר-מיני אלפא מיטו משווקת בארץ מזה זמן, אולם לתערוכה היא תגיע עם חידוש חמים. זו תוצג בגרסת התלתן ירוק הספורטיבית החמושה ב-170 כ"ס ובגיר ידני שישה הילוכים. שיווקה של גרסה ספורטיבית זו החל ממש בימים האחרונים ותג המחיר המוצמד לה הוא 183 אלף שקלים.

ב.מ.וו

בכל התערוכות העולמיות שנערכו לאחרונה, ב.מ.וו נאלצה לעמוד מול שאלות על זהותה - מי, מתי ולאן? רובד מהטוהר של הבווארים ספג השנה פגיעה, וכל זאת במטרה לעמוד בתקינות זיהום ומטרות פוליטיות שמהן אין לאן להמלט. בתערוכת אוטומוטור נזכה לקבל טעימה מהעתיד הנקי בדמות ה'אקטיב E', הגרסה החשמלית של סדרה 1 לה 170 כ"ס וטווח נסיעה של 160 ק"מ. זו הוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בינואר השנה וכן פגשנו בה בתערוכת ז'נבה בתחילת מרץ.

ואולם חרף הקמת החטיבה החשמלית שקורמת שבבים ומצברים בקצב מהיר, ב.מ.וו מחוייבת להמשיך ולשמור לעת עתה על הסדר הקיים; סדרה 5 היא סדרה 5, ה-7 היא 7, וכן הלאה. אלו דגמים חדשים שהושקו למעשה בישראל, זולת ה-3 המחודשת.

את הדגש תעניק היבואנית 'קמור' ב-2010 לסדרה 5, ופרט אליה תוכלו להתרשם גם מה-5GT המבוססת על סדרה 7, ה-Z4, סדרות ה-X, מותג מיני עם הקופר S וחברותיה וכן הופעה לחטיבת הדו-גלגלי כולל מותגי ב.מ.וו והוסקווארנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

וולוו

וולוו תסתפק בתערוכה השנה במיצגים אקולוגים חדשים – סדרת הדרייב E, הנעזרת במנועי דיזל חסכוניים במיוחד דלי-פליטת CO2 - למרות שאלה לא נמנים כלל בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי. כאן למעשה מסתיימת רשימת החידושים היות ופרט לכך, על בימות התערוכה תעמודנה כל המכוניות המוכרות המשווקות כיום בישראל.

בין שאר הדגמים הוותיקים, ניתן יהיה לפגוש במקום אחד את הגרסאות המחודשות ל-S80, ל-C70 קופה-קבריולה, ל-C30 הקומפקטית וגרסת ה-R דייזין לוולוו XC-90. וולוו S60 החדשה? עדיין לא.

יגואר

ליבואנית יגואר לישראל חברת 'מאיר' תהיה תערוכת הרכב הישראלית כר הקדמה מהותי למכונית הדגל המיתולוגית שלה, ה-XJ שהושקה בדורה החדש רק לאחרונה (הושקה בישראל לפני שבוע בלבד). יגואר משלימה עם הצגתה העולמית מהפכה הנדסית בתחום העיצוב והתכנון, ושואפת לגנוב את הרעם מכל המתחרות להן מכוניות פאר ויוקרה. מחיר הבסיס בישראל אגב, הוא 720 אלף שקלים.

פרט ל-XJ, תהיה נוכחת גרסת ה-5.0 ל' החדשה של ה-XF שנבחנה אצלנו לא מזמן.

יונדאי

קוריאה היא שחקנית שכולם עוקבים אחריה בשקיקה בתעשיית הרכב. יונדאי היא המשפיעה ביותר במזרח ובחסותה נמצאת גם קיה שמתחזקת משנה לשנה. השתיים כמובן מושכות תערובת של מבטים מכל המתחרים שלעתים מוצאים עצמם לפתע כמה צעדים אחריה.

היבואנית 'כלמוביל' תחשוף שישה כלי-רכב חדשים בתערוכה, אך גולת הכותרת הוא מחליף הטוסון, ה-ix35 - רכב פנאי מסוגנן חמוש במנועי טורבו-דיזל ובנזין ותיבות ידנית ואוטומטית עם שישה יחסי העברה.

באיזור הפרמיום והספורט נקבל הצצה ליונדאי ג'נסיס האמריקנית באופיה, הן במרכב המשפחתי והן במרכב הקופה (הנעה אחורית). עוד ניתן יהיה להתרשם מהסונטה החדשה שהושקה בספטמבר 2009 בקוריאה, i10 חשמלית ורכב הפנאי הקונספטואלי קארמק. 'כלמוביל' הרחיבה השנה את שטח התצוגה והשדה יכלול גם את המכוניות הנמכרות בישראל.

מאזדה

כמו בשנים קודמות, יבואנית מאזדה ופורד לישראל 'דלק מוטורס' תעמוד במסגרת התערוכה באולם 1. החשיפות השנה במותג היפני תהיינה קצרות, אך חשובות מאוד לקראת השנים הבאות לרבות הטכנולוגיות שתכנסנה לשימוש. המכונית המסקרנת ביותר שלה במובן הריאלי תהיה ללא ספק המאזדה 2 בתצורה סדאן, הנחשפת לראשונה מחוץ למדינות אסיה כשבעבר אף נשקל השיווק שלה כאן בישראל. האם הגעתה לתערוכה רומזת על כך?

הדגם המרכזי השני הינו המאזדה קאזאמאי קונספט, שבמונחים של רעיון וראווה נחשב לוותיק ומכתיב קווי מתאר שהוצגו עוד ב-2008. הקזאמאי אמור להיות שעטנז בין ה-3 לרכב פנאי עממי, אולם נראה כי עד כה מאזדה טרם מגלה אם העדיפות לכלי-רכב כזה ניתנה אך ורק לפורד (קוגה). על כל פנים, זוהי הצצה מעניינת מאוד להיכן שואפת מאזדה להגיע בשלוש השנים הקרובות.

מיצובישי

יבואנית מיצובישי לישראל חברת 'כלמוביל' תעלה השנה לדוכנים שבעה כלי-רכב חדשים ומחודשים. בחוד החנית נזכה לטעימה ראשונה מרכב הפנאי הקומפקטי ASX המבוסס על הקונספט CX משנת 2007. אאוטלנדר מחודש יופיע לצידו, ולזה בכורה עם מגוון מערכות חדשות, יחידות הנעה משופרות ודגמי בסיס אטרקטיביים במנועי 2.0 ל' והנעה קדמית.

חטיבת 'ראלי-ארט' שנמצאת לאחרונה במגמת חיסול משרדים, תציע לקהל הישראלי את המכוניות הספורטיביות לדגם הלנסר המשפחתי. כמובן שגם הלנסר העממית בגרסאותי הרגילות לא תפסחנה על הופעה נדרשת וכך גם שאר הדגמים המוכרים.

ניסאן

לניסאן הצלחות בקבוצת הפנאי ובעיקר עם הקשקשאי. אבל, היא גם מוציאה כלי-רכב ביזארים שאחד מהם עונה לשם JUKE (ג'וק?!), רכב פנאי מובדל בעל עיצוב חריג וקווים מעולמות אחרים. ניסאן תנסה לנגוס עימו בסגמנט חדש בעולם שיאוכלס על ידי מכוניות כמו המיני קופר קאנטרימן המשונה, תוך שהיא מקווה למשוך בעיקר לקוחות מהחוג הצעיר.

קצת יותר דרמטי יהיה לפגוש על אדמת ארץ ישראל את הניסאן GT-R. מכונית הקצה היפנית שמתייחסת לחוקי הפיזיקה בתור המלצה. ה-GT-R תוצב על הדוכן כשבחזיתה מנוע 3.8 ל' טווין-טורבו המפיק כ-475 כ"ס לכל הגללגלים, ומאיץ בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות.

ל"חובבים" משגרת 'קרסו מוטורס' היבואנית את ה-370Z, שהחליפה את ה-350, לקראת תחילת השיווק בישראל. גרסה זו מעט יותר מהכול לעומת הדור הקודם, ובעיקר יותר קטנה וקומפקטית – דבר שלבטח יתבטא בביצועים טובים יותר על הכביש. מנוע ה-V6 בנפח 3.7 ל' מפיק 330 כ"ס גם בגרסת הקופה וגם הקבריולה. המחיר יחל ב-350 אלף שקלים בגרסת הבסיס ועד ל-395 אלף שקלים לרודסטר.

סיטרואן

היבואנית לישראל 'דוד לובינסקי' תפיק את המיצגים של סיטרואן במסגרת 90 השנים למותג, וכן על רקע התולדה המחודשת של מותג ה-DS. המכונית שעליה הוטלה המשימה היחצנית היא ה-DS3 שתופיע לראשונה בישראל לקראת השיווק במהלך הקיץ הקרוב. זוהי מכונית ספורט עם מראה זורם ואגרסיבי שתציע לבחירת הלקוחות כמעט 30 גוונים ושילובי צבעים. בארץ היא מצויידת במנוע 1.6 ל' המייצר 120 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה.

מחליפת ה-C3 גם היא עמנו, ולזו מנוע זהה המשרת את האחות היוקרתית לבית DS. גם אותה נוכל לפגוש בכבישים יחד עם ה-האלגנטית הקטנה, לקראת חודשי הקיץ הקרובים. באגף הקונספטים, סיטרואן שמרה מקום לדגם ה- C-Metis - מכונית רעיונית מוזנת מנוע טורבו-דיזל V6, המשודך לשני מנועים חשמליים בשם היחסים עם הסביבה, ולרשותה דחיפה של כ-208 כ"ס וצורך במעט מאוד משאבים. היברידית בקיצור.

פורד

פורד תנצל את האירוע הדו-שנתי כדי להפגין את הכלים הנוכחיים שלה – פיאסטה, פוקוס, מונדאו ואחרות. לאור העובדה שהמשפחתית החדשה טרם הוצאה לתערוכות מחוץ לאירופה וארה"ב לאחר שכבר הוצגה השנה, 'דלק מוטורס' תעבה את סגמנט הפנאי על ידי הצגת הפורד אקספלורר במהדרות ה-'אקספלורר אמריקה' – קונספט לדגם הבא של רכב הפנאי האמריקני. דגם זה מצוייד במנוע האקובוסט החדשני בתצורת V6 המייצר 275 כ"ס ומעליו מנוע שישה צילינדרים בעל הספק של עד 345 כ"ס.

למעשה, המנוע הוא החידוש העיקרי כאשר בפורד מצליחים להפיק מיחידת ה-V6 נתונים של מנוע V8, עם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים כשל מנועים קטנים וחסכוניים יותר.

פיאט

הארסנל של פיאט התעצם השנה לממדים חסרי-תקדים. בכלל, נראה שהמותג האיטלקי של סמל"ת בישראל נמצא על דרך המלך בכל מה שנוגע להתרחבות השורות כולל אלפא-רומאו. הבראבו הקומפקטית, על אף שהגיעה לכאן באיחור של שלוש שנים, מצליחה לעורר ביקוש בקרב הקהל ויחד עם התחזקות ה-500 בקבוצת המיני, נחיתת הפונטו אבו והכרומה המשפחתית, נראה כי המותג האיטלקי שוקם בישראל בהצלחה.

ואם כבר בתפניות עסקינן, היבואנית הכריזה לפני מספר חודשים במפתיע על הצגת מותג אבארת' בישראל. בשלב הראשוני תהיינה אלה הפונטו אבארת' וה-500 אבארת' בגרסאותיהן הקודמות (135 ו-155 כ"ס), אולם הסנונית תהיה ה-500 לה מנוע 1.4 ל' ו-135 כ"ס המאיצה ל-100 קמ"ש בכ-8 שניות. עוד מחטיבת המירוצים, תופיע גרסת ה-500 ABARTH ASSETTO CORSE המצויידת ב-190 כ"ס על משקל של פחות מ-980 ק"ג. מייד אחרי התערוכה היא תשוב לסדרת המירוצים בה היא משתתפת.

פיג'ו

להבדיל מסיטרואן שחוגגת 90, פיג'ו מציינת השנה 200 שנים. במסגרת המאורעות והתערוכות פיג'ו השיקה השנה כלי-רכב משמעותיים לכל הסגמנטים, כולל הפתעה דרמטית עם ה-RCZ – המכונית הראשונה של פיג'ו שששמטה מספר על התחת לטובת כיתוב שמי, אגב מאותת על התעוררות בקרב חובבי הנהיגה האדוקים (GTI).

ה-RCZ היא מכונית קופה ארבעה מושבים (2+2) עטופה בעיצוב שהוא חציו 207 מלפנים, ופיסול נועז (גג בועה כפול) בקורות האחוריות. אל הסרן הקדמי היא שולחת כ-200 כ"ס ממנוע 1.6 ל', מתורגמים על ידי תיבה ידנית שישה הילוכים ואלה משגרים את מרכב הקופה ל-100 קמ"ש בסביבות ה-7.5 שניות. שיווקה יחל בישראל בסוף הקיץ.

למשפחות הגדולות תשיק פיג'ו את ה-3008 – קרוסאובר וורסטילי, ואת המיניוואן 5008 המצויד בשבעה מושבים. למשתזפים ביניכם – פיג'ו 308CC לה גג-קשיח המתקפל ב-20 שניות.

קדילאק

מותג היוקרה של 'UMI' יחשוף בתערוכת את ה-CTS-V - מכונית הפאר האגרסיבית מארה"ב לה מנוע V8 בנפח 6.2 ל' המייצר כ-558 כ"ס. בקבוצת הסדאן המפוארת היא מקוטלגת כאחת המתמודדות המרכזיות על תואר ה"פרמיום החזקה בעולם" עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ומהירות מרבית של כ-280 קמ"ש. עוד תוצג ה-CTS המחודשת שהצטיידה ב-2009 במנוע בנפח 3.0 ל' (272 כ"ס) במקום 2.8 ל' הקודם שיצא משימוש ואשר כבר משווקת בישראל


לצידן של הסלוניות תעמוד ה-SRX מקבוצת הפנאי. מדובר בפרויקט פנאי צנוע ומשני בקדילאק, שהחל למעשה עוד בתחילת שנת 2004 עם הדור הראשון. לתערוכה יגיע הדור השני שהושק אשתקד בארה"ב.

קיה

החברה הבת של יונדאי תציג על ידי היבואנית 'ריי מוטורס' את כלי-רכב העממיים המוכרים ועימם הפתעה אחת חדשה. מדובר כמובן בסול – מכונית אורבנית גבוהת-קומה בעלת סידור הושבה לחמישה אנשים ועיצוב מפולפל.

לצידה של הסול תעמודנה יחדיו הפורטה, סורנטו, סיד, קרניבל, ומגנ'טיס הוותיקה, כאשר כל ביתן התצוגה יעמוד בסימן המונדיאל שיערך השנה בדרום-אפריקה. קיה היא מעניקת החסות הראשית, וכל שנותר הוא להתאכזב על כך שנבחרת ישראלית לא תשתתף באורע הספורט מהחשובים בעולם.

רנו

עבור יבואנית רנו 'קרסו מוטורס', לתערוכת אוטומוטור ישנה חשיבות רבה השנה. זו הפעם הראשונה בה היא תגרום לקהל לפגוש מקרוב את כל ליין מכוניותיה, במסגרת המיתוג מחדש לפי אף אחת מהן לא תראה מוסך.

פרט לפלואנס בגרסת הסדאן ובגרסת החמש דלתות אשר משווקות בישראל, תגיע גם המגאן בדורה השלישי בגרסת הקופה שלוש דלתות. זו זוכה להצלחה באירופה, אולם אינה משווקת בישראל. לקופה מנוע בנפח 2.0 ל' המפיק 140 כ"ס וגיר רציף. גן האחות הקרבית מגאן RS תגיע, חמושה ביכולות ספורטיביות טהורות, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 260 כ"ס ו-34 קג"מ וזינוק ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות. הגרסאות הספורטיביות למגאן תגענה בקרוב גם לאולמות התצוגה לשיווק סדרתי.

עוד במסגרת התערוכה תוצגנה המכוניות המשפחתיות למשפחת הסניק, רכב הפנאי קולאוס והסופר-מיני קליאו, גם בגרסה העממית וגם בגרסת הספורט RS.

שברולט

'UMI' יבואנית שברולט לישראל תציב ארבע מכוניות בתערוכה, כולן עתידות להימכר אצלנו. המעניינת ביותר היא הוולט, המשפחתית ההיברידית-חשמלית של אשר הוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת דטרויט 2007 ועתידה להגיע לייצור סדרתי בקרוב. מכונית נוספת שעדיין רחוקה יחסית מייצור (שיווק ב-2011) היא האוויאו RS קונספט שהוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בחודש ינואר השנה. זו עתידה לשמש כדור הבא לסופר-מיני המוכרת, כאשר עיצובה מושפע מהאחות הגדולה קרוז.

עוד בתערוכה תוצג הספארק, מכונית המיני של שברולט שהוצגה לראשונה תחת השם ביט קונספט בתערוכת ניו-יורק 2007 לצד שתי תאומות לא זהות – גרוב וטרקס, והיא נבחרה מבין השלוש להגיע לייצור. הספארק מתכוננת להגיע לישראל, אם כי לא ידוע מתי. המשפחתית הגדולה מאליבו היא הדגם הרביעי של שברולט לתערוכה, כאשר זו תכונה 'היי-טק' ולרשותה מנוע בנפח 2.4 ל' המפיק 170 כ"ס והמשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. השיווק בישראל יחל מעט לאחר התערוכה, אולם תג המחיר עדיין אינו ידוע.

MG

חברת 'דוד לובינסקי' תציג בהופעת בכורה לקהל הרחב (לאחר שחשיפה כבר נערכה לפני כשנה לעיתונאים) את מותג MG הבריטי לשעבר, הנמצא כיום בבעלות תאגיד SAIC הסיני משנגחאי. שני דגמים חלוצים מהמזרח הרחוק נוחתים כאן לקראת תחילת השיווק, אותם פגשנו באותו ארוע מתוקשר. מדובר במשפחתית MG500 לה מנוע 1.8 טורבו-בנזין עם 161 כ"ס וכן הרודסטר TF אשר חמושה במנוע טורבו-בנזין בעל נפח זהה החמושה אלא שכאן הספקו מוחלש ועומד על 138 כ"ס משודך לגיר ידני בעל שישה הילוכים.

בחברת 'דוד לובינסקי' תכננו כבר לשווק את המכונית, אולם הדבר טרם החל. במידה וזה אכן יקרה בקרוב, MG תהיה המכונית הסינית הראשונה שתימכר בישראל.

הונדה אופנועים

לצד מכוניותיה המוכרות, תציג מאיר, יבואנית הונדה לישראל גם שני כלים דו-גלגלים חדשים. הראשון, הוא קטנוע ה-PCX 125 כפי שחשפנו כאן בעבר והשני, הוא לא אחר מההונדה VFR החדש.

הקטנוע החדש שמיוצר בתאילנד יציע מלבד הבטחות לאיכות גבוהה, גם יחידת כוח חדשה לגמרי. זו בנויה ממנוע בנזין ארבע פעימות, מוזרק דלק (PGM-FI) ומקורר מים בנפח 125 סמ"ק, שבו הושקעו מאמצים רבים להפחתת חיכוך רכיביו הפנימיים. אל מנוע זה משודך גנרטור חשמלי זעיר המחליף את האלטרנטור והמתנע (סטרטר) גם יחד.

השילוב החשמלי מאפשר את דימום מנוע הבנזין בעת עצירה רגעית והתנעתו המיידית עם סיבוב המצערת להתחלת רכיבה כפי שקורה במערכות 'עצור וסע'. לדברי הונדה, הקטנת החיכוך ברכיבי המנוע וכן בעזרת היחידה החשמלית, צריכת הדלק הממוצעת של ה-PCX צפויה לעמוד על 46 ק"מ לליטר. מעבר למערכת החשמלית, ה-PCX יצוייד גם במערכת הבלימה המשולבת של הונדה לגלגל הקדמי והאחורי (CBS), שמסייעת בבלימה חלקה ובטוחה יותר.

הכלי השני כאמוור הוא ההונדה VFR1200F החדש. אופנוע התיור של החברה, ה-VFR1200 מצויד במנוע V4 חדש המפיק לא פחות מ-172 כ"ס, מצערת נשלטת חשמלית (Fly By Wire) ועוד. כלים ראשונים של ההונדה VFR החדש יגיעו לאולמות המכירה של הונדה במהלך חודש יוני השנה.

צלמי המוטוריקה

באופן חריג השנה, בתערוכת אוטומוטור יציגו את עבודותיהם, שני צלמי הרכב המובילים בישראל, רונן טופלברג ותומר פדר, תחת השם 'פוטומוטור' ובחסות קרט-ניופאן, יבואנית מוצרי Canon לישראל. ומועדון הצלמים המקצועי Canon Pro Club.

הגלריה המרהיבה, פרי עדשתם של צמד צלמי המוטוריקה הוותיקים והמוערכים רונן טופלברג ותומר פדר, מרכזת את מיטב עבודותיהם מ-20 השנים האחרונות. התמונות המוצגות הופיעו במגזינים ועיתונים בישראל ובעולם וכוללות מגוון מוטורי מרתק - מצילומים של מכוניות אקזוטיות יפהפיות, דרך אופנועים שנלכדו ברגעי האקשן הגדולים ביותר ועד רוכבי ונהגי מרוץ בשיא תהילתם. חלק מהתמונות זכו בפרסים ועיטורים - וכולן אוצרות בתוכן סיפורים אנושיים מרתקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully