וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: העולם שייך לזקנים

ירון אדרי

23.4.2010 / 12:23

פורמולה 1: שומאכר מי?; מוטו GP: הר הגעש משבש תוכניות; נאסקאר: טאלדגה קורא לכם; דקאר: פולקסווגן תגן על הכבוד; שירוקו קאפ: העולם שייך לזקנים

פורמולה 1: יש עשן, אין אש

לא עשן הצמיגים ולא עשן המנגלים תפסו השבוע כותרות כמו העשן שהיתרמר מהר הגעש האיסלנדי שאני אוותר מראש על כתיבת שמו. זה מנע ממטוסים לחוג באוויר ולא רק החופשה שלכם הלכה פאייפן, אלא גם החזרה הביתה של נהגי הפורמולה 1, הצוותים, המכוניות והציוד אחרי המירוץ בסין.

אמנם שלושה שבועות מפרידים בין המירוץ האחרון לבא אחריו (ברצלונה, 9 במאי), אבל מהם כבר התאדה לו אחד במהלכו איבדו הקבוצות זמן יקר שנועד במקור לשיפור ושידרוג המכוניות. לוטוס, מקלארן ופרארי אמנם הצליחו לחכור מטוסים לצוותן (במקרה של לוטוס לבעל הבית יש חברת תעופה - אייר אסיה, אז זו לא חוכמה גדולה), והאחרות האריכו שהייתן באסיה בלית ברירה. הציוד הרב כולל המכוניות הגיעו בחלקם לאירופה רק ביממה האחרונה, והשאר צפוי להגיע היום (שישי).

בין שאר הכבודה שמפוזרת במטוסי המטען המקורקעים נמצא גם הציוד הרב של מארגני הסבב וההתאחדות, שכמובן נדרש כדי לקיים מירוץ. בתחילה כשהעניינים היו עדיין מעורפלים, עלה הרעיון לדחות את המירוץ אולם בסבב לא אהבו זאת וברני אקלסטון אף הצהיר מראש שדבר כזה לא יקרה. כעת, נצטרך לראות מי יצליח להתמודד טוב יותר עם הזמן המקוצר.

פורמולה 1: קטנות שבא לבכות

ארבעת המירוצים שפתחו את העונה לא האירו פנים לשלוש הקבוצות החדשות. אפשר להגיד שהמצליחה ביותר עד כה היא לוטוס, אבל רק בגלל שהיא סיימה קצת יותר מירוצים מהאחרות וזה לבד רומז לכם מה הן שוות. הקבוצה המלזית תציג מספר שדרוגים בגרנד פרי הספרדי כפי שתכננה מראש למרות השבוע החסר. הייקי קובליינן סבור כי אלה יקבעו באופן מוחלט את יכולת המכונית עד לסוף העונה, כשהתוכנית היא להיות מהירים בכשנייה להקפה ביחס למה שהיה עד כה. שלא תבינו לא נכון, שנייה להקפה זה המון, רק שיש לפחות עוד שנייה לקצץ כדי להיות תחרותיים, ועוד אחת אם ממש רוצים להגיע לפודיום.

בקבוצת וירג'ין המצב סבוך קצת יותר. כזכור, מכל הדלק במכונית התגלה כקטן מכדי להכיל כמות מספקת למירוץ והגדלתו מצריכה תכנון כמעט מחדש לשלדה בעלות שנאמדת בכמיליון פאונד. השבוע החסר לא משאיר לקבוצה זמן רב כדי לעשות את שצריך, וייתכן שרק מכונית אחת תהיה מוכנה בזמן ואותה יקבל טימו גלוק. לוקס די גראסי יצטרך להתפלל לתקלה טכנית, שהיא עדיפה בהרבה על פרישה מביכה בגלל מכל שהתרוקן דווקא כשהלך לך טוב.

פורמולה 1: שומאכר אגדה?

נורברט האוג, הבוס של חטיבת המירוצים במרצדס, הוא אדם הגון. הגרמני מבקש מההתאחדות כי תתחשב בקבוצות הקטנות בזמן שהיא שוקלת בכובד ראש את התקנות לשנים הבאות. עיקר כוונתו מופנה למנועים שיכנסו לשירות מבצעי החל מעונת 2013, שיציגו שינוי משמעותי ממה שיש היום. כפי שסיפרנו לכם בשבוע שעבר כאן ב'על הגריד', עלתה המחשבה על מנועי טורבו בנפח צנוע של 1.5 ל'.

"אנחנו צריכים את הקבוצות הקטנות ואנחנו צריכים את פרארי", כך אמר האוג ל'אוטוספורט' השבוע בהתייחסו לכל טווח האפשריות. הוא גם הוסיף שחושב לקחת בחשבון את נושא זיהום האוויר על ידי מנועים ידידותיים לסביבה וחסכוניים כפי שזה מתחבר להצהרות של כל יצרנית מכוניות כיום. מנגד, הוא ממש מבקש לשמור על פרופורציות שכן מנועים כאלה אם יהיו חלשים, לא יכניסו עניין למירוץ.

עוד השבוע התייחס האוג למיכאל שומאכר שעד כה, איך נאמר בעדינות, לא מספק את הסחורה. האוג טוען שבן ארצו יכול היה לנצח מירוצים אילו לא היה יורד מהמסלול בחלק מהם. הגיוני, לפחות החלק השני של המשפט. בהמשך מטיל הגרמני חלק מהאשמה על המכונית שלדבריו עדיין אינה ברמה אותה רצו בקבוצה לראות. לנו לא נראה שזה מפריע לניקו רוזברג להציג תוצאות טובות יותר כולל פודיום. עוד לעזרת האלוף המדדה נרתם גם אקלסטון שאומר כי "מי שמבקר אותו טועה. תנו לו להתרגל". שומאכר סיים עשירי באוסטרליה, כך גם בסין, ונראה שצריך לתת לו זריקת עידוד ועוד קצת זמן להתרגל למכונית רק שכזה אין לו הרבה.

לכל מטבע שני צדדים ואת האמת הכואבת יותר מוציא החוצה מנהל הקבוצה רוס בראון. דבריו בנושא מסתכמים ב"יש לנו כמה בעיות שאנחנו צריכים להבין", כשההתייחסות היא לנהג ולא למכונית. גם המדיה הגרמנית החלה לשחוט אט אט את הפרה הקדושה שכנראה מתבררת כפרה לא קטנה. שומאכר שוקל כשבעה ק"ג יותר מרוזברג וכנראה שזו עוד בעייה בפאזל השבור. 'בילד' פרסם את תפריט ארוחת הצהריים של שומי יום לפני המירוץ, שכלל סלט ירקות רווי בעגבניות ומלפפונים ולא מנת פחמימות וחלבונים עסיסית. שומאכר עצמו צוטט השבוע אומר כי הוא רוצה לשכוח את כל סוף השבוע של סין והוא לא בדיוק מתכוון לאוכל. האם כך מתמוססות אגדות?

פורמולה 1: מוזלי מסרב לשתוק

מקס מוזלי, נשיא ה-FIA עד לפני כחצי שנה, חגג לפני שבוע יום הולדת 70. אבל לא פנסיונר כמוהו יסכים להעביר את ימיו בהאכלת יונים בכיכר העיר, בעיקר כשחלק גדול מחייו עבר תחת קרבות אגו נפוחים. הפעם תחת לשונו החדה נמצאת פרארי והעומד בראשה לוקה די מונטזמולו.

"פרארי ישרים ופתוחים, לא כמו קבוצות אחרות", זה מה שאומר מוזלי בראיון למגזין 'F1 רייסינג'. אולם, לצד המחמאה רומז הבריטי כי הקבוצה האיטלקית אינה מגלה כי כוחה נמצא בכסף הרב שהיא משקיעה - כ-395 מיליון דולרים, התקציב הגבוה ביותר לקבוצה בסבב. מוזלי מאשים את האיטלקים בכך שהצעתו לתקרת תקציב לא התקבלה, כי "הם יודעים שעם תקציב זהה לאחרים הם יכשלו". על די מונטזמולו מסתפק מוזלי במילים "לוקה טוב עם אנשים והוא נעים הליכות. לדעתי הוא טיפוס חלש אז קל להוביל אותו". די מונטזומולו בטח לא יסתפק בלהגיד לו "לא, אתה", ונמתין להתפתחויות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פורמולה 1: מאסה ואלונסו בכסאח או לא?

הנה משהו שהמדיה אוהבת - סכסוכים. במהלך המירוץ בסין נרשמה תקרית בין פליפה מאסה לפרננדו אלונסו במהלכה דחק האחרון את חברו לקבוצה בכניסה לפיטס. "העקיפה הייתה בסדר לגמרי. לא הייתם מדברים על זה אם לא היינו באותה קבוצה. זה לא משפיע על היחסים ביננו", כך גרסתו של הספרדי.

מאסה היה רגוע יותר בתגובתו ואף אמר שהעקיפה נעשתה בעקבות טעות שלו עצמו. "עליתי על שלולית מים והחלקתי", כך גרסתו. גרסתו הלאקונית של מנהל הקבוצה סטפנו דומינקלי היא כי בין השניים היחסים כשורה. כולם אגב מציינים את טובת הקבוצה כמטרה עילאית אבל ביננו, הפיצוץ נמצא ממש מעבר לפינה.

בינתיים, בפרארי עדיין רוצים לראות את ולנטינו רוסי בשורותיה כפי ששוב אמר השבוע די מונטזמולו וזאת על ידי דחיפה לשינוי החוקים כך שניתן יהיה להריץ שלוש מכוניות בכל מירוץ. כזכור, בחודש ינואר האחרון שוב ערך רוסי אימון במכונית האדומה והציג זמנים טובים מאוד ביחס לנהגים המקוצוענים. "אחרי שהוא יזכה השנה באליפות המוטו GP, מספיק, הוא צריך לזכות גם בפורמולה 1", כך די מונטזמולו שמתעלם מהעובדה שרוסי הצהיר כי נהיגה בסבב המכוניות לא ממש בשבילו. איפה זה משאיר את מאסה כשגם רוברט קוביצה מרנו בתמונה? תשכחו מתירוצים על שלוליות וחכו להאשמות.

פורמולה 1: עוד יצרניות צמיגים מתעניינות

לא רק מישלין חושבת להצטרף כספקית צמיגים לסבב בעונה הבאה במקום ברידג'סטון שתפרוש. השבוע נשמעו קולות דומים גם מפירלי האיטלקית, שהביקור האחרון שלה בסבב היה ב-1991. כמו מישלין, גם כאן מיסוד הקשר יתאפשר אם יהיה מעבר מחישוקי 13 אינטש ל-18, כדי לאחד כוחות עם ליין הצמיגים התחרותיים האחרים אותן היא מייצרת. פירלי אגב, משמשת כיום כספקית הצמיגים הבלעדית לסבב ה-WRC. יש גם עוד פרט חשוב לגבי פירל - בכל שנה היא מוציאה לוח שנה שמתאים בעיקר למוסכי יוקרה.

אולם, נראה כי בשלב זה ישנו יתרון ליצרנית נוספת שהביעה השבוע עניין. אבון-קופר הבריטית-אמריקנית שוקלת אף היא להצטרף לליגה של הגדולים לאחר שהיא כבר מכהנת כספקית הצמיגים של סבב המשנה פורמולה 2. השמועות גורסות כי היצרנית תיעזר בתמיכה טכנית וטכנולוגית מטעם ברידג'סטון כך ששינויי התאקלמות גדולים לא צפויים לקבוצות, בעיקר לא כאלה שמחייב מעבר לחישוקי 18 אינטש. כעת משהתמונה ברורה מעט יותר, ישנו סיכוי גדול שעד למירוץ הקרוב תצא הודעה רשמית מטעם ה-FIA.

מוטו GP: עד שיצא עשן

השפעת הר הגעש האיסלנדי על הפורמולה 1 לא תמנע כנראה את קיום המירוץ הקרוב כפי שהזכרנו, אולם מי שכן נפגע הוא סבב המוטו GP. לאחר שיקול מחדש של כל הגורמים החליטו מארגני הסבב יחד עם התאחדות ה-FIM כי יש לדחות את המירוץ שאמור היה להתקיים בסוף השבוע הקרוב במסלול מוטגי שביפן.

המירוץ החסר של יפן הועבר ל-3 באוקטובר, שבועיים אחרי המירוץ בארגון ספרד ושבוע לפני המירוץ בספאנג מלזיה. מכאן יוצא שהרוכבים והקבוצות יקבלו זמן מנוחה רב בין המירוץ הראשון לעונה שנערך לפני שבועיים בקטאר, ועד למירוץ השני שיערך בחרז ספרד ב-2 במאי. לרוסי זה יספיק כדי להחלים מפציעה אותה ספג לפני שבוע ברכיבה על אופנוע מוטוקרוס.

נאסקאר: סיפורי טאלדגה

שוב מגיע סבב הספרינט קאפ הבכיר של הנאסקאר אל המסלול המהיר בטאלדגה למירוץ שתוצאותיו תקבענה ככל הנראה שוב בהקפה האחרונה כפי שקרה בחמישה מתשעת המירוצים האחרונים שם. את העובדה הזו מדגישים קברניטי הסבב ורק כדי להוכיח לכם, הוספנו קישור למה שקרה שם בדיוק לפני שנה. את מה שיקרה השנה תוכלו לראות לייב ביום ראשון החל מהשעה 20:00 בערוץ ESPN (שידור חי של מירוץ סבב המשנה ניישנווייד, שבת החל מ-21:30 באותו ערוץ).

מזה שלושה מירוצים שמכוניות הנאסקאר משתמשות בספוילר אחורי במקום כנף, מה שאמור להעניק לנהגים סוג של יתרון אווירודינמי ולצופים יותר עקיפות מעניינות (או תאונות, תלוי מה עושה לכם את זה יותר). עד כה הכתירו הנהגים את השינוי כהצלחה, וכעת נותר להמתין ולראות איזה אקשן הוא יניב ביום ראשון בזמן ש-43 מכוניות תסענה זו לצידה של זו מחולקות לשלושה טורים במהירות ממוצעת של כ-300 קמ"ש להקפה. רמז? לא כולם יזכו לראות את דגל השחמט.

תמונת המצב בסבב נכון לכעת היא כזו: בתום שמונה מתוך 36 מירוצים (טאלדגה הוא המירוץ התשיעי העונה) ומוביל טבלת האליפות הוא אלוף ארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) המחזיק בכיסו 1,248 נקודות. שני מדורג מאט קנסת' (פורד, 17) עם 1,140 נקודות ואחריו גרג ביפל (פורד, 16) עם 1,120 נק' וקווין הארוויק (שברולט, 29) עם 1,107 נק'.

דקאר: פולקסווגן תגן על התואר

אחרי הדומיננטיות של מיצובישי לאורך כעשור, באה פולקסווגן לפני שנתיים והוכיחה שהסבלנות משתלמת. היא ניצחה את מהדורת 2009 של מירוץ השטח המפרך בעולם עם ג'ינייה דה ווילייס, וחזרה על הנצחון גם בחודש ינואר האחרון עם קרלוס סיינז במהדורת 2010.

שני המירוצים האחרונים התקיימו בארגנטינה וצ'ילה וכך יהיה גם בחודש ינואר הבא. פולקסווגן מצידה הודיעה השבוע כי תחזור ליבשת הדרום אמריקנית כדי להגן על התואר החשוב שלה. "נשקיע שוב את התשוקה, הלב והנשמה", אמר מנהל חטיבת המירוצים ביצרנית כריס ניסן שיודע כי הדרך לתואר שלישי רצוף מחייב דבר אחד - להתגבר על היריבה היחידה העומדת מולו, ב.מ.וו.

שירוקו קאפ: התנגשות הטיטאנים

עד שיחזור לדקאר, לסיינז יש הרבה זמן פנוי אותו ינצל בין היתר למירוצים איך לא. אלוף הדקאר המכהן ופעמיים אלוף ה-WRC, ינהג בסוף השבוע במסלול הוקנהיים במסגרת המירוץ הפותח של עונת 2010 בסבב פולקסווגן שירוקו R קאפ. יחד עימו יעמדו על הגריד במסלול הגרמני עוד מספר נהגי פורמולה 1 ותיקים בינהם מרטין ברנדל, דרק בל, ז'אק לאפיט ואלוף הלה-מאן 24 שעות חמש פעמים פרנק ביאלה. בין החמישה גם מסתובבים עוד כל מיני תארים חשובים יותר או פחות כמו אליפות ה-DTM, ה-BTCC ועוד.

במירוץ המשמש כהופעת חימום לסבב ה-DTM שיחל אף הוא בסוף השבוע, מתחרות מכוניות השירוקו כשהן מצויידות במנוע 2.0 ל' TSI הפועל על גז טבעי ביולוגי. זה כמובן למען איכות הסביבה בהתאם לאסטרטגיה של פולקסווגן, כאשר פליטת ה-CO2 במנוע שכזה נמוכה בכ-80 אחוזים ממנוע בעירה מקביל. הנתונים אגב הם 223 כ"ס ו-28 קג"מ. תשעה מירוצים יתקיימו העונה במסגרת הסבב ועם גריד המונה 20 נהגים בכל מירוץ, מעניין יראה לראות באיזה מקום יסיימו הוותיקים. נקווה בשבילם שיותר טוב משומאכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully