וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: כמה שווה האגודל של אלונסו?

ירון אדרי

30.4.2010 / 10:34

פורמולה 1: כמה שווה האגודל של אלונסו?; FIA: נשים לאן?; WRC: ירדן גם בשנה הבאה; DTM: ב.מ.וו עושה עלייה; IRL: אלוף לכל שטות; נאסקאר: עוד ילכו כאן מכות; ישראלי: יש מנצחים ביוון

פורמולה 1: 450 כ"ס לליטר

נשמע טוב כשחושבים על מנוע של מכונית. זה בערך ההספק היחסי המשוער למנועים שככל הנראה ישרתו את הסבב החל מעונת 2013 ולמשך שש השנים שלאחר מכן. על פי מקורות בהתאחדות ה-FIA וכפי שכבר סיפרנו לכם כאן ב'על הגריד', מנועי 1.5 ל' ארבעה צילינדרים יחליפו את ה-V8 בנפח 2.4 שבשימוש היום.

את ההספק המשוער שאינו כל כך רחוק מההספקים כיום, יפיקו המנועים באמצעות טכנולוגיות הזרקת דלק מדוייקות וזוג מגדשי טורבו אם נאמין לשמועות. מנגנון KERS שאף הוא מתוכנן לחזור לשירות מבצעי, יוסיף משלו ויתרום למטרה הכללית - הפחתת צריכת הדלק וזיהום האוויר.

מנוע נוסף נרמז השבוע כאפשרי על ידי אתר 'פיטפאס' והוא טורבינת גז. את המידע נידב מנכ"ל 'פרויקט 1221' אנדראס אנדריאנוס, שהגוף בראשו הוא עומד אחראי על הפיתוח שלו. לדבריו, למנוע יתרונות רבים בינהם מטרות ההתאחדות למען הסביבה והוא כבר הוצע לברני אקלסטון על ידו. כמובן שאפשר כבר כעת לפסול אותו על הסף לפחות עד 2020, היות ומנוע שכזה אינו סדרתי והקבוצות עצמן גם כך תתנגדנה לו.

פורמולה 1: סילברסטון נולד

תגידו מזל טוב למסלול סילברסטון, מארח סבבי הפורמולה 1 והמוטו GP. אמש (חמישי) נחנך באופן רשמי התוואי המחודש הכולל את הקטע המכונה 'ארנה' בו יתחרו שני הסבבים המובילים. בקטע החדש שש פניות לעומת ארבע שבוטלו וכן ישורת יחסית ארוכה למסלול. אורכו של התוואי המחודש עומד על 5.9 ק"מ, ארוך בכ-700 מטרים מהתוואי הישן. על פי התחזיות, הוא אמור להגביר את האקשן על האספלט לטובת השואו לקהל עם עקיפות רבות ומהירות שתגרד את ה-300 קמ"ש.

הגרנד פרי הבריטי אמור היה לעבור לדונינגטון החל מהשנה, אולם אי יכולת פיננסית של המסלול להשלים את עבודות הפיתוח בו החזירו את סילברסטון ל-17 השנים הבאות. זה איפשר למפעיליו להאיץ את הפיתוח ועבודת הסלילה נמשכה חמישה חודשים בלבד. מדובר בשלב הראשון כאשר ב-2011 יוזז גם קו הזינוק/סיום ולמעשה כל הפאדוק כאשר פניה מספר 1 תהיה זו בה מתחיל הקטע החדש. עלות הפרויקט נאמדת בחמישה מיליון פאונד.

מסלול סילברסטון החל דרכו כשדה תעופה צבאי בתקופת מלחמת העולם השנייה, ואת המירוץ הראשון בתחומו הוא אירח ב-2 באוקטובר 1948 לאחר שאיגוד המכוניות המלכותי (RAC) חכר אותו. אורכו המקורי היה זהה לאורך התוואי המחודש, סוג של סגירת מעגל תרתי משמע.

פורמולה 1: וויליאמס עלה ירוק

וויליאמס ממשיכה להאמין במערכת ה-KERS והיא קוראת להחזירה לשימוש כבר ב-2011. כזכור, מערכת אגירת האנרגיה הקינטית נחלה כשלון חרוץ בעונה הקודמת כשרק שתי קבוצות - מקלארן ופרארי, השתמשו בה בסוף. במהלך העונה החליטו ראשי הקבוצות ביושבם באיגוד ה-FOTA כי לא ישתמשו בה למרות שהתקנות מתירות זאת ואכן אין לה כל איזכור השנה.

תמיכתה של וויליאמס מגיעה במקביל לפעילותה העסקית באותו תחום ירוק. השבוע היא הגדילה את אחזקותיה בחטיבה ההיברידית מ-40 ל-78 אחוזים המעניקים לה את השליטה בה. החטיבה מפתחת מערכות לאנרגיה חליפית עבור מכוניות נוסעים וכן מערכת ה-KERS שלה המבוססת על מנגנון גלגל תנופה (Flywheel) משמשת את מכונית המירוץ פורשה GT3 R. מכאן שהחזרתה לפורמולה 1 תהיה עבורה גם פלטפורמה יח"צנית.

התמיכה המחודשת ב-KERS מגיעה גם מפרארי ורנו שמודיעות כי ניתן ליישמה בסכום שלא יעלה על מיליון יורו וכי מדובר בהספק גבוה מכ-80 כ"ס שהותרו עד כה. שתי היצרניות מספקות מנועים לחמש קבוצות ואם נסיק כי ה-KERS של וויליאמס יותאם למנועי קוזוורת', מדובר בעוד ארבע קבוצות שכולן יחדיו תוכלנה תיאורטית להצטייד במערכת אוניברסלית במקום פיתוח עצמאי ויקר. כעת נותר לראות מה חושבת מרצדס שמספקת מנועים לשאר הקבוצות על הגריד.

פורמולה 1: אגודלים לוהטים

בעלי מקצוע רבים מבטחים איברים חשובים בגופם. כדורגלנים את הרגליים, זמרים את מיתרי הקול ודוגמניות את כל הקונסטרוקציה הרלוונטית. לרשימה נכנס גם פרננדו אלונסו, שאגודליו בוטחו השבוע בסכום של תשעה מיליון פאונד (כ-55 מיליון שקלים).

זה לא שהאגודלים חשובים לאלונסו ולמקצוע שלו כמו שהם חשובים לספונסרית הראשית של פרארי בנק סאנטנדר הספרדי, שהוא נמנה על הפרזנטורים שלה. "האגודלים של אלונסו הם סמל חשוב. שהכל בסדר, תחת שליטה ונצחון", כך דובר הבנק. עכשיו אלונסו יכול להיות רגוע בכל פעם שהוא לוחץ על משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

FIA: נשים, צאו מהמטבח

התאחדות המכוניות העולמית מקדמת פעילות נשית במירוצים. השבוע התקיימה הישיבה הראשונה של איגוד ה-WMC לנשים בספורט המוטורי (Women & Motor Sport Commission) אותו מובילה נהגת הראלי בעבר מישל מוטון כנשיאה.

"לנשים יש מקום בספורט, הן הוכיחו זאת", כך אומרת מי שניצחה ב-WRC. נשיא ה-FIA ז'אן טוד הוסיף כי "לגברים ונשים יש חלק זהה בספורט. אנחנו נתמוך ונוביל לשילוב נשים ונבטיח שיוויון בין המינים". שיוויון קיים יחסית דווקא בארה"ב, שם ניתן למצוא יותר נשים בסבבים המובילים מאשר באירופה. בסבב ה-IRL למשל משתתפות חמש נשים, אחת מהן - דניקה פטריק, גם משתתפת באופן חלקי בסבב הנאסקאר.

ה-WCM כולל 19 חברים, רובם נשים, המייצגים התאחדויות מקומיות, יצרניות וקבוצות וכן נציגות של התאחדות האופנועים העולמית FIM. באיגוד יושבות גם שתי נהגות - קתרין לג הבריטי המתחרה בסבב ה-DTM (אודי) וכן נהגת ה-GT1 נטשה גאכנאנג (פורד).

WRC: ירדן גם בשנה הבאה

בשורה טובה לאוהדי הראלי הישראלים. גם בשנה הבאה תעמוד לכם האפשרות לראות את אליפות העולם מקרוב לאחר שירדן אושרה לארח את המירוץ ממש ברגע האחרון. זאת לאחר שההתאחדות חזרה בה מההחלטה כי אבו דאבי תחליף אותה כמארחת המירוץ במזרח התיכון. אבו דאבי שמעולם לא אירחה את הסבב, תערוך בשנה הבאה ארוע ניסיוני שיקבע אם היא תארח את ה-WRC ב-2012, במקום ירדן או כעוד מירוץ באזור.

13 מירוצים יתקיימו בשנה הבאה, אחד יותר מהעונה וקיים סיכוי למירוץ נוסף עליו יוחלט עד חודש יוני. במידה ויהיה כזה, פולין היא המדינה המובילה לקבלו היות והיא הראשונה ברשימת ההמתנה. מונטה קרלו תמשיך להיעדר מהסבב בפעם השלישית ברציפות מאז היא מארחת את סבב ה-IRC. מי שאיבדה את הזכות לארח היא ניו-זילנד, כשהתאריך שנקבע לה לחודש ספטמבר נופל על אליפות העולם ברוגבי אותה היא מארחת.

תאריכי סבב ה-WRC ב-2011:
10-13/02 - שוודיה
03-06/03 - מקסיקו
24-27/03 - פורטוגל
14-17/04 - ירדן
05-08/05 - איטליה
26-29/05 - ארגנטינה
16-19/06 - אקרופוליס (יוון)
28-31/07 - פינלנד
18-21/08 - גרמניה
8-11/09 - אוסטרליה
29/09-02/10 - צרפת
20-23/10 - קטלוניה (ספרד)
10-13/11 - בריטניה (וויילס)

DTM: ב.מ.וו מצטרפת

עונת 2010 של סבב ה-DTM הגרמני החלה ביום ראשון האחרון ואת המירוץ ניצח גארי פאפט ממרצדס כשהיצרנית תופסת גם את מקומות 2, 3 ו-4. מרצדס גם תפסה עוד כמה מקומות (דיוויד קולטהארד 12 למשל) ויחד עם אודי השלימה 17 מתחרים. אולם, בתזמון ממש מדוייק את הפוקוס מושכת אליה דווקא ב.מ.וו שאינה מתחרה בסבב.

מי שפרשה מסבב הפורמולה 1, מודיעה רשמית כי בכוונתה לחזור ל-DTM ב-2012, בדיוק 20 שנים מאז מפרשה ממנו. "החזרה ל-DTM היא אתגר מלהיב עבורנו", כך אמר מנהל חטיבת המירוצים ביצרנית מריו טייסן. אודי ומרצדס יצאו שתיהן בהודעות רשמיות המברכות את ב.מ.וו על ההחלטה וניתן בהחלט להבין זאת. מאז פרשה אופל ב-2005 איבד הסבב עניין וכעת, יחזור האקשן למסלול בעיקר בגלל היריבות העסקית בין היצרניות בשוק הפרימיום.

כיום מריצה ב.מ.וו קבוצה במירוצי ה-WTCC באופן מצומצם מאשר בשנים קודמות ואותה תוכלו לראות ביום ראשון ביורוספורט במירוץ מרקש מרוקו. נכון לרגע זה לא ידוע אם היא תפרוש מהסבב מאחר והיא עדיין מפתחת מנוע בהתאם לתקנות העונה הבאה (1.6 ל' טורבו). ב.מ.וו גם תומכת במספר קבוצות במירוצי סיבולת וכן בקבוצת ראלי בדקאר.

IRL: אלוף לכל שטות

סבב האינדיקאר האמריקני מתקשה לעמוד בקצב התחרותי שמכתיב הנאסקאר (שבפני עצמו מצוי בקשיים). ישבו המארגנים וחשבו ומצאו פתרון - "נקבע כמה אלופים". פרט לאלוף הסבב, יהיו שני תארי משנה - אלוף המסלולים האובאליים (שמונה מירוצים העונה) ואלוף המסלולים המפותלים (תשעה).

סביר להניח שהאלוף הכללי יחזיק גם באחד התארים המשניים, ואולי אפילו בשניהם. חשוב להזכיר כי בסבב כבר יש תואר העומד בפני עצמו - אלוף האינדי 500, כך שעוד יש סיכוי שנראה נהג אחד עם ארבעה גביעים בכיס.

ביום שבת יגיע הסבב למסלול קנזס (טרי-אובאל) למירוץ החמישי לעונה (שידור ישיר החל מהשעה 20:30 ב-ESPN). דירוג הנהגים הזמני מציב את וויל פאוור בראש עם 172 נקודות ואחריו הליו קסטרונבס עם 130 נק', ראיין האנטר-ריי עם 129 נק' וג'סטין ווילסון עם 125 נק'. ראשונה בין הנשים היא פטריק שעם 65 נקודות מדורגת במקום ה-16 הכללי.

נאסקאר: כמו שתי כוסיות

פרט לאקשן שעל המסלול, בשבועות האחרונים זוכים אוהדי הנאסקאר ספרינט קאפ לקבל קרבות מסוג אחר. אלוף ארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט, 48) ואחד הנהגים הפופולאריים ג'ף גורדון (24) שהוא גם בן קבוצתו (הנדריק), נמצאים בכאסח מאז תאונת מירוץ בה היו שניהם מעורבים בטקסס.

במירוץ האחרון בטאלדגה היה מעורב גורדון בתאונה רבת משתתפים שנגרמה מייד לאחר שג'ונסון חסם אותו ולמעשה גרם לתגובת שרשרת שגרמה לכל הבלגן. בסיום אמר גורדון "48 בוחן את הסבלנות שלי והיא כמעט בנקודת הרתיחה". נחמתו הייתה שהצליח לחזור ולסיים במקום ה-22 לאחר תיקון קל למכונית ואילו ג'ונסון פרש בתאונה שנגמה בגלל טעות שלו בהקפות האחרונות. לאחר שנרגעו הרוחות התנצל ג'ונסון ואמר כי זו הייתה טעות שלו שלא במתכוון, אך זה בטח לא מרגיע 'רד-נק' כמו גורדון.

את המירוץ המותח של טאלדגה ניצח קווין הארוויק (שברולט, 29) בפוטו פיניש מרתק. האמריקני הקדים ב-12 אלפיות השנייה את ג'יימי מקמורי (שברולט, 1) שהוביל עד למטרים האחרונים. שלישי סיים חואן פאבלו מונטויה (שברולט, 42) שעד כה לא הציג יכולת משכנעת כבעונה שעברה. במהלך המירוץ נקבע גם שיא - המקום הראשון השתנה 88 פעמים.

לאחר תשעה מירוצים העונה, ג'ונסון מוביל את טבלת האליפות עם 1,323 נקודות ואחריו הארוויק עם 1,297 נק', גרג ביפל (פורד, 16) עם 1,237 נק' ומארק קנסת' (פורד, 17) עם 1,224 נק'. ביום שבת יארח המסלול האובאלי של ריצ'מונד (D שייפ) את הסבב למירוץ בן 400 הקפות ו-300 מייל סה"כ שהם 645 ק"מ בעברית (שידור ישיר בלילה שבין שבת לראשון החל מהשעה 2:30 ב-ESPN).

ROC: תחנה הבאה, גרמניה

מירוץ האלופים המתקיים באופן מסורתי מידי שנה בתום עונות המירוצים, קובע לעצמו זירה חדשה ל-2010. לאחר שבשנה שעברה עבר הארוע בפעם הראשונה לסין, הוא חוזר לאירופה והפעם לגרמניה. איצטדיון אספריט שבדיסלדורף יארח את הארוע ב-26 וב-27 לנובמבר.

לדברי המארגנים, גרמניה נבחרה בכובד ראש מבין עשרות בקשות שהגיעו מסביב לעולם. את ה-ROC היא אירחה ב-1989 כשאז היה זה בנורבורגרינג. הנבחרת המקומית בהשתתפות נהגי הפורמולה 1 מיכאל שומאכר (מרצדס) וסבסטיאן ווטל (רד בול) כבר אישרה השתתפות, כדי לנסות ולקחת בפעם הרביעית ברציפות את אליפות האומות.

ישראלי: עד יוון כי פה אין

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על על קבוצת אופנוענים שבאין להם פלטפורמה מקומית חוקית, נסעו ולא בפעם הראשונה לקיים את אליפות ישראל ביוון. אחרי ימי האימונים ומדידות הזמנים, עלו שמונה ישראלים למירוץ הראשון כשיחד עימם על המסלול גם רוכבים יוונים ורומנים שמכירים את המקום קצת יותר טוב. 16 הקפות מאוחר יותר וראשונים מגיעים גל ברדה ואלי אוחיון שלנו. את שאר התוצאות לפי קטגוריות תוכלו לראות בהמשך.

מתחילים:
אורן נהרי - 25 נק'
דן טורק - 20 נק'
טוני שטרן - 16 נק'
שלומי לוי - 13 נק'
יניב קיטלרו - 11 נק'
יוגב הרוש - לא סיים עקב תקלה

קטגוריה כללית 600 סמ"ק:
אלי חן - 25 נק'
אורן נהרי - 20 נק'
טוני שטרן - 16 נק'
שלומי לוי - 13 נק'
יניב קיטלרו - 11 נק'

קטגוריה כללית 1000 סמ"ק:
גל ברדה, דוקאטי 1198 - 25 נק'
דן טורק CBR1000RR - 20 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully