וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר האופנוענים שנהרגו השנה עלה ב-200%

שישה אופנוענים נהרגו בעשרת הימים האחרונים. בשנה האחרונה גבו הכבישים את חייהם של 23 בני אדם, לעומת 7 בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל חלה עלייה 15% במספר ההרוגים בתאונות ביחס לשנה שעברה. אור ירוק: "יש לכנס ישיבת חירום"

הקטל בדרכים גובה באחרונה מחיר דמים קשה במיוחד בקרב רוכבי כלי רכב דו גלגלי: שישה רוכבי אופנוע נהרגו בכבישי הארץ בתוך כשבוע וחצי.

שני בני אדם נהרגו הלילה (שלישי) כשהאופנוע עליו רכבו התהפך בנתניה. צוותי מד"א שרון שהגיעו למקום מצאו את השניים מוטלים על הכביש ברחוב דגניה בעיר, כשהם במצב קשה. כעבור זמן קצר מת מפצעיהם. מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי האופנוע החליק ללא מעורבות כלי רכב אחרים.

שלשום רוכב אופנוע בשנות ה-40 לחייו נהרג מפגיעת מכונית בקרית טבעון. צוות של מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותו. ביום שישי נהרג רוכב אופנוע בהתנגשות עם רכב פרטי בכביש מספר 4. אדם נוסף נפצע בתאונה באורח קל. ביום שלישי שעבר נהרג רוכב אופנוע בן 25 לאחר שנפגע מרכב בכביש המנהרות בירושלים לכיוון תל אביב. יום קודם לכן היה זה רוכב אופנוע כבן 60 שנהרג כשהתנגש בחזיר בר סמוך למושב גורן שבכביש הצפון.

דובר עמותת "אור ירוק" מסר כי "מתחילת השנה נהרגו 23 רוכבי אופנוע, לעומת שבעה הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר עלייה של למעלה מ-200%. בסך הכל יש עלייה של כ-15% במספר ההרוגים הכללי בתאונות ביחס לשנה שעברה (140 לעומת 118). אנו רואים את העלייה בתאונות בדאגה גדולה וחוששים שמשרד התחבורה לא יעמוד ביעד של הפחתה במספר ההרוגים בתאונות. אנו קוראים לשר לקחת אחריות ולכנס ישיבת חירום על מנת לבלום את העלייה".

"להעלות את גיל קבלת הרישיון"

מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, התייחס גם הוא למגמה המסתמנת, ואמר לוואלה! חדשות כי "יש עלייה דרמטית במספר ההרוגים בקרב האופנוענים. ב-2007 היו בסך הכל 37 הרוגים וב-2008 47. במדינת ישראל יש כמאה אלף אופנועים, שהם בערך 4.5% מבעלי כלי רכב. חלקם בתאונות הקטלניות הוא פי שלושה. בצד העובדה שהכלי הזה פופולרי בגלל שהוא זול ונוח, וניתן לנהיגה בגיל 16, ולכן יש עלייה מתמדת במספר כלי הרכב הדו גלגליים בכל שנה".

אבואב הוסיף כי "יציבות האופנוע פחותה מטבע הדברים. בנוסף, הקסדה מצמצמת את שדה הראייה, וגם התשתיות לא מותאמות לאופנוע. מעקות הבטיחות לא מותאמים לאופנועים, וכל בור בכביש יכול לגרום להתהפכות. כל הדברים הללו גורמים לרוכבים לנוע בצורה לא בטיחותית. גורם נוסף הוא העובדה שניתן לקבל רישיון בגיל 16. לצעירים אין הבנה של מפת הסיכונים בכביש".

אבואב פירט את הצעדים שיש לנקוט לשינוי המגמה: "צריך לשנות לאלתר את אופן הכשרת הרוכבים. כפי שיש מינימום 28 שיעורים בלימוד נהיגה לרכב, יש לקבוע מינימום שיעורי נהיגה באופנוע. יש להעלות את גיל קבלת הרישיון ל-17. יש להטיל אחריות על המעסיקים של השליחים ולא רק על השליחים. בנוסף, יש להגביר את מודעותם של כלי רכב אחרים לאופנועים בכביש. לבסוף - יש להגביר את האכיפה. באירופה, למשל, שמו שלטים בכבישים מסוכנים לרוכבי אופנוע, ויש לפעול באופן דומה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully