וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מעבירה לטייס אוטומטי

17.5.2010 / 15:43

היצרנית מגרמניה ממשיכה לפתח את מערכת הנהיגה העתידנית שתיטול את השליטה מידי הנהג. השלב הבא – "השותף החושב"

מרצדס ממשיכה בתוכניותיה להשגת מכונית שתתנייד ללא שליטת הנהג. בימים אלה היא עורכת סדרת ניסויים חדשים לאחר שמנגנון ה-Automated Driving זכה בחודשים האחרונים לקפיצת מדרגה רצינית ומקיפה למכללי הבינה בטכנולוגית המוחות האלקטרונים האמונים על השליטה במכונית. הפטנט האחרון של מרצדס תויג תחת השם Thinking Partner – השותף החושב, תוך שאיפה לשלב את כל מערכות הבטיחות האקטיביות של המכונית בעת ובעונה אחת.

הפיתוח המעודכן מסוגל בכל שלב בנסיעה לבצע התחמקויות ממכשולים בזכות חיישנים רגישים ומערכות ראייה היקפיות. המחשב יודע לזהות סימני מצוקה מתקרבים וכן מתי קיים הצורך להפעיל את בקרת היציבות או לתמוך במנגנון הבלימה על מנת לשמור את המכונית הרחק מגבול הסכנה. מנגנוני ה-Attention Assist, מערך ראיית הלילה ובקרת השטחים המתים פועלות לדוגמה בעיקר באיזורים הומים ובעייתיים בתנועה כגון ערים צפופות, שדה ראייה חשוך או בזמן שהחיישן מזהה תשישות אצל הנהג.

מנהל אגף הפיתוח הטכנולוגי של מרצדס פרופ' ברט באלאוס, טוען כי מערכות אלה הן עתיד התחבורה ובכלל זה, הבטחה כי תורת הבטיחות בכלי-רכב משפחתיים תתקדם בהדרגה. "עם ציוד בטיחותי חדש שנוסיף למכוניות שלנו בשנים הבאות, נוכל להמשיך ולפתח את מערכת הנהיגה האוטומטית. אם לא היינו נעזרים במערכת זאת, משך הזמן לפתח מנגנון בטיחותי היה אורך הרבה יותר זמן והתוצאות לא היו מניבות הישגים גדולים כל כך".

מרצדס היא החברה היחידה בעולם שנעזרת כרגע במכונית אוטומטית לניסויים בכלי-רכב. היתרונות בכך הם משמעותיים מאחר ובמסגרות של ניסויי-ריסוק קטלניים עם שינוי ותמרון המכונית במהירות משתנה, לא חייב הנהג לשבת במושב הקברניט כשהוא חסר ישע מול פגיעה קריטית בעצמים. "מדובר במערכות מדוייקות מאוד" מדגיש באלאוס. "הטכנולוגיה הגיעה לשלב שבו אפשר לדבר על נהיגה בלי נהג במתחמים מפוקחים. אבל זה עדיין רחוק מלקחת את השליטה מידינו בכבישים ציבוריים".

מערכת נהיגה אוטומטית של מרצדס. אתר יצרן
מערכת נהיגה אוטומטית של מרצדס/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully