וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס ב-2.2 מיליון שקלים

2.6.2010 / 15:38

מכונית ה'על' של מרצדס הושקה היום בישראל במחיר התחלתי של 2.2 מיליון שקלים. גם E קלאס קבריולה אתנו ב-615 אלף שקלים

יבואנית מרצדס לישראל קבוצת 'כלמוביל' השיקה היום את מכונית ה'על' החדשה, ה-SLS AMG. במסגרת ההפקה שנערכה במתחם נוקיה ביד-אליהו נכחה גם המכונית אותה מחליפה ה-SLS, ה-SLR המשותפת למקלארן במיזם האחרון והנדיר שלה שיוצר כמחווה לנהג המירוצים סטרלינג מוס על שמו הוא קרוי. זאת ועוד, לצידן של אלה השלימה היבואנית את היצע ה-E קלאס החדשה נכון לעתה עם חשיפתו של מרכב הקבריולה.

ה-SLS היא היורשת הרוחנית ל-SL300 גולווינג (כנפי-שחף) המיתולוגית מאמצע המאה הקודמת. היא אף הוגדרה כ-SLR מקלארן החדשה לאחר הפיצול בין חטיבות ההנדסה של קבוצת הפורמולה 1 מבריטניה והקונצרן הגרמני (למקלארן מכונית משלה – MP4-12C, ותוכניות התרחבות שאפתניות). היא תוכננה מחישוק ועד קצה החוטם בין כתליה של סדנת AMG, ובהתאם לעברה המפואר הותאמו לה אותן דלתות כניסה מסורתיות שנפתחות כלפי השמיים.

בחזיתה של ה-SLS שוכנת יחידת בנזין V8 בנפח 6.3 ל' המפיקה 571 כ"ס. תיבת ההילוכים שלה היא מסדרת ה-'AMG ספידשיפט' לה שבעה יחסי העברה וארבעה מצבים סלקטיבים (כולל בקרת שיגור) המתרגמת בעוצמה כ-66.2 קג"מ ב-4,750 סל"ד לגלגלים האחוריים. המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש אורך כ-3.8 שניות בלבד ומהירותה המרבית עומדת על 317 קמ"ש. משקלה הוא כ-1.7 טון, מכל הדלק כ-85 ליטר והיא צורכת בממוצע על פי היצרן ליטר בנזין לכל 9 ק"מ בקירוב. מדד זיהום האוויר שלה על הסקאלה הוא המקסימלי – 15.

בהיבט האבזור חמושה ה-SLS במיטב תוצרתה של הסדנה. במפרט כלולים אביזרים כמערכת פליטה ספורטיבית, מתלי ספורט מכויילים לאחיזה מרבית (עצמות עצה כפולות) ומערכת בלימה ממוקדת – דיסיקים בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור. עוד במפרט מצוייד תא הנוסעים בבקרת אקלים, בקרת שיוט, מראות מתכהות, מערכת שמע איכותית, ממשקי מדיה ו-USB ועוד.

עבור גרסת הבסיס ל-SLS תאלצו לוותר על דירת החלומות שלכם. תג המחיר הצמוד לה הוא היקר ביותר בישראל ונקבע על 2,225,000 שקלים. שלל האופציות בתשלום עשויות לדרוש מכם עוד כחצי מיליון שקלים. על פי התרשמות ראשונית מאנשי כלמוביל, נראה כי חמש יחידות תימכרנה בשנה. למי שיכול כמובן.

חשיפת מרצדס SLS AMG ו-E קלאס קבריולה בישראל. ניר בן טובים
אורחת מכובדת. SLR 'סטרלינג מוס'/ניר בן טובים

E קלאס בלי הגג

פסיעה וחצי מהסערה התקשורתית סביב ה-SLS, העלתה כלמוביל לאחת מבמות התצוגה את ה-E קלאס קבריולה במפרט מנוע E350 בנזין. גלגול זה של ה-E קלאס הפתוחה הוא הרביעי במספר בהיצע הקבריולה של סדרת הסלון לאחר שפסק שיווקה בסוף שנות ה-90. כעת איפוא היא הוצגה רשמית בישראל ותעמוד לצידן של הקופה והסדאן שכבר הספקנו לפגוש כאן במדור מבחני-הדרכים.

בהשוואה לשתי אחיותיה, ה-E קלאס הפתוחה קצרה, רזה ונמוכה מהן בכמה ס"מ. מנגנון הפתיחה מתיר השלת התקרה במהירות שאינה עולה על 40 קמ"ש, וכל התהליך מסתיים תוך פרק זמן קצר של כ-20 שניות עד אפסון החלקים בתא המטען, ממנו נגרעים לפיכך כ-100 ל' של נפח מתוך כ-480 ל'.

בשלב זה תוצע בישראל רק גרסת ה-350 מחוברת לתיבת הילוכים עם שבעה יחסי העברה. היא מצויידת במנוע בנזין בנפח של 3.5 ל' המפיק 282 כ"ס, 37.2 קג"מ וצורך כ-10 ק"מ לליטר על פי פרסומי היצרנית. מהירותה המרבית היא כ-250 קמ"ש ול-100 קמ"ש משוגרת ה-E קלאס הפתוחה ב-6.8 שניות בלבד. מעבר למפרטים המופיעים בגרסת הקופה והסדאן, תזכה הקבריולה לזיווד עשיר ומפורט יותר בתא הנוסעים ומחוצה לו. מחירה בישראל יחל ב-615 אלף שקלים.

חשיפת מרצדס SLS AMG ו-E קלאס קבריולה בישראל. ניר בן טובים
גג נפתח או נסגר ב-20 שניות/ניר בן טובים

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully