וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: 5 כוכבים לגו'לייטה וב.מ.וו

2.6.2010 / 18:51

'יורו-נקאפ' מדווח על תוצאות ריסוק לשלושה כלי-רכב חדשים; ניקוד מלא לב.מ.וו סדרה 5 ואלפא ג'ולייטה, מאזדה CX-7 פחות

איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שלו. המשתתפות במסגרת המבחנים הן שתי מכוניות שהושקו רק לאחרונה – ב.מ.וו סדרה 5 הסלונית והקומפקטית של אלפא רומאו הג'ולייטה. עוד נבחנת שייכת לסגמנט הקרוסאוברים והיא אינה נמכרת בישראל – מאזדה CX7. כל המבחנים מבוצעים על פי המתכונת החדשה המחייבת המצאות בקרת יציבות בין יתר מכלול אמצעי ההגנה וכן מבחן מיוחד לבדיקת הגנת מושב הנהג בפני אפקט צליפט שוט האופייני לתאונות חזית-אחור.

אלפא רומאו ג'ולייטה – חמישה כוכבים

באלפא רומאו שמו דגש בשנתיים האחרונות על הגנת הנוסעים; סקירה על המפרט של המיטו (שבע עד תשע כריות אוויר ) מלמדת שלא נלקחים סיכונים או מתגלים פערים בנושא ההגנה. הג'ולייטה היא חיזוק נוסף למגמת הבטיחות בקונצרן פיאט, ומאחר ומדובר במכונית משפחתית, מחליפת ה-147, אלפא מחזקת את האיטלקיה בתחום זה כדי לעמוד בסטנדרטים הנוכחיים.

על פי המתכונת עמדה הג'ולייטה בהצלחה בכל המבחנים. היא שמרה על ניקוד מקסימלי בהגנה על מבוגרים – 97 אחוזים, והציגה יכולת הגנה טובה על נוסעים בכל טווח הגילאים. הניקוד שהופחת לה נובע בפגיעה לא מסוכנת שנרשמה באיזור הצלעות והחזה במבחן הריסוק הצידי מול עמוד. ילדים קטנים זוכים לעטיפה בטיחותית טובה – 85 אחוזים, כולל אפשרות לביטול כרית האוויר. הגנת המושב בפני צליפת שוט טובה מאוד.

בהגנה על הולכי רגל קיבלה הג'ולייטה רק 63 אחוזים בעקבות ניקוד שהופחת על פגיעה בגפיים ובראשי מבוגרים שראשם פוגש במכסה המנוע. בבדיקת מערכות הבטיחות כמו בקרת יציבות ומנגנונים אלקטרוניים אחרים, צברה הג'ולייטה 86 אחוזים. לשם השוואה, היריבה הדומיננטית פולקסווגן גולף קיבלה בסעיף זה 71 אחוזים.

ב.מ.וו סדרה 5 – חמישה כוכבים

ב.מ.וו סדרה 5 זוכה במלוא הניקוד ביחס דומה לדור היוצא. מכונית הסלון החדשה שמרה על ניקוד גבוה מאוד בהגנה על נוסעים הן בחלק הקדמי והן מאחור. ציונים גבוהים במיוחד נאספו במבחן הריסוק הצידי מול עמוד תוך המחשה שיכולת ההגנה על הנוסעים נשמרת גם במהירות גבוהה מהרגיל. עוד נראה כי המטעפת בולמת את החבטות תוך פיזור מיטבי של האנרגיה בין הקורות. בסעיף זה קיבלה ב.מ.וו 95 אחוזים בהגנה על נוסעים מבוגרים.

בתמורה להגנה מקסימלית על ילדים זכתה הב.מ.וו בציון של 83 אחוזים על פי השקלול החדש. הבוחנים מציינים כי בובות הריסוק המדמות גילאי 18 חודשים ו-3 שנים לא היו במצב של סיכון באף מקרה. בהגנה על הולכי-רגל במקרה תאונה גרפה ב.מ.וו 78 אחוזים תודות למכסה מנוע אקטיבי שמתרומם בזמן פגיעה למניעת פגיעה חמורה בראש ופיזור עוצמת החבטה. ציון מקסימלי ניתן גם לפגושים הגמישים המעניקים שמירה טובה יותר לרגלי הולכי רגל. בסעיפי מערכות הבטיחות האלקטרוניות גורפת סדרה חמש את מלוא 100 האחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מאזדה CX-7 – ארבעה כוכבים

להבדיל מהאלפא שתגיע בקרוב וסדרה 5 שמשווקת בישראל מזה חודשיים לערך, את המאזדה CX-7 אף אחד כמעט לא טעם אלא אם נפל בחלקו להסתובב לאחרונה באירופה או ארה"ב. הגרסה החדשה של ה-CX7, מיניוואן קרוסאובר, הגיעה למבחני הריסוק במסגרת מתיחת פנים וסדרת חידושים בתחומים הטכנולוגיים. אולם, עולה על פי תוצאות המבדק כי נושא הבטיחות טרם זכה לתשומת הלב הראוייה, ולראייה – ארבעה כוכבים בלבד ניתנו לה במבחן הריסוק.

ה-CX7 החלה את המבחן לא טוב – ניקוד נשלל בשל פגיעות מכיוון הדשבורד בצלעות הנהג והנוסע וחשש שחלקים מהפלסטיקה עלולים לפגוע באגן ובברכיים. במבחן העמוד נרשם ציון נמוך במיוחד בהגנה על איזור הכליות ואף חמור מכך, כשלה המאזדה להגן במושביה מפני מקרים של צליפת שוט. עבור הגנת מבוגרים קיבלה המאזדה רק 76 אחוזים.

בהתבסס על הנתונים שחולצו מבובות הריסוק, נראה כי ילדים זוכים להגנה תקינה. בובות המדמות גיל 18 חודשים זכו לציון מקסימלי ועולה כי תנועת הראש והצוואר הן מינימליות בזמן תאונה. עם זאת, ציינו הבוחנים שאין הסבר מפורט דיו על אי היכולת לנטרל את כרית האוויר (השמת מושב תינוק נגד הכיוון) וחיווי חגורות הבטיחות אינו מספק. במבחן זה קיבלה המאזדה 79 אחוזים.

במבחן הפגיעה בהולכי-רגל ספגה היפנית מפלה בכל מה שבוחן ריכוך הפגיעות בהולכי-רגל מבוגרים. איזור מכסה המנוע מהווה סיכון גדול לראשיהם, ואילו רק הפגושים בחזית אספו ציונים גבוהים בתמורה לפגיעה מזערית ברגליהם של הולכי-רגל. על כך קיבלה ה-CX7 רק 43 אחוזים. בקרות אלקטרוניות כמערכת יציבות (סטנדרטית בכל הדגמים) זיכו את המאזדה ב-71 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully