וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

11.6.2010 / 9:58

לה מאן: המירוץ ה-78 יוצא לדרך; פורמולה 1: חוזרים לקנדה; WRC: סיטרואן מעדיפה את אוג'ייה; מוטו GP: השיקום הארוך של רוסי מתחיל

לה מאן: מירוץ הסיבולת כבר כאן

מבלי שנרגיש עברה לה עוד שנה והנה שוב מגיע חודש יוני בו מתקיים באופן מסורתי מירוץ 24 השעות של לה מאן. השנה מתקיים המירוץ בפעם ה-78 ועל הפרק הקרב בין אודי לפיג'ו. שוב. אחרי שבשנה שעברה הצליחה הקבוצה הצרפתית לעצור את רצף הנצחונות של יריבתה מגרמניה, שתיהן עם מנועי דיזל, המאבק על הנצחון והיוקרה חשוב מאין כמותו. הוא משליך כמובן גם על הביצועים העסקיים כאשר פיג'ו מכוונת לאחרונה לנצח את אודי גם במכירות וראו לשם דוגמה את מכונית הספורט RCZ שעל פי כל מבחני הדרכים שנערכו לה, טובה בכמה רמות מה-TT. כבר אמרו חכמים – מנצחים ביום ראשון, מוכרים בשני.

למען האמת נראה שגם השנה פיג'ו תנצח במירוץ. במקצה הדירוג הראשון דורגה ה-908 HDi בשלושת המקומות הראשונים, כשסבסטיאן בורדה קובע את ההקפה המהירה ביותר - 3:19.711 דק'. פיג'ו דורגה גם במקום הרביעי באמצעות קבוצת אורקה הפרטית. שלוש מכוניות האודי R15 פלוס היו במינוס רציני עם מקומות חמש עד שבע ואחריהן צמד האסטון מרטין.

אם ירד גשם במקצה הדירוג השני, הסדר ישאר כמו שהוא ועבור פיג'ו מדובר בפול פוזישן רביעי ברציפות. באודי נשמעים הנהגים מעט סקפטיים ולמרות שלדבריהם ה-R15 טובה יותר מבשנה שעברה, היא עדיין לא תחרותית מספיק. טום קריסטנסן אלוף הלה מאן בעבר אף ציין כי חסרה לה מהירות בישורות. בניגוד לשנים שעברו, הפעם הם באמת מגיעים כאנדרדוג.

אסטון מרטין מגיעה ללא כל יומרות, בעיקר לנוכח ההכרה בעובדה כי אין לה כל סיכוי מול מכוניות הדיזל. נצחון עבורה יהיה לסיים ראשונה מבין המכוניות המונעות בנזין בקטגוריה הבכירה, ורצוי עם שתי המכוניות. עוד בקטגוריה ימשוך את תשומת הלב אלוף הפורמולה 1 בעבר נייג'ל מנסל שיתחרה במכונית ג'ינטה יחד עם שני בניו. בסך הכל יתחרו במירוץ השנה 56 צוותים בארבע קטגוריות.

גם את המירוץ השנה מנצלים המארגנים כדי לדווח על שינויים עתידיים. ה-ACO מודיעים כי קטגורית המשנה GT1 תבוטל בעיקר בגלל שב-FIA פתחו השנה סבב שלם תחת שם זה הכולל תקנות מעט שונות. קטגוריית ה-GT2 תקבל מספר שינויים וגם השם יוחלף ל-'GT אנדיורנס'. כדי ליצור הפרדה בכל זאת, תהינה תת קטוגוריות – 'פרו' למקצוענים ו-'AM' למקצוענים פחות.

מירוץ הלה מאן יוזנק ביום שבת בשעה 16:00 שעון ישראל ויסתיים ביום ראשון, בדיוק 24 שעות אחר כך. במשך כל סוף השבוע תוכלו לצפות בשידורים ישירים בערוץ יורוספורט הן של מקצי החימום טרום המירוץ, הזינוק, קטעים חיים מהמירוץ עצמו וכמובן הסיום וטקס הפודיום. יש הימורים?

פורמולה 1: לקראת הגרנד פרי הקנדי

ביום ראשון יחזור הסבב לצפון אמריקה, למסלול במונטריאול קנדה על שמו של ז'יל ווילינייב, לאחר שנעדר ממנו בשנה שעברה. מי שראה את המירוצים האחרונים שם לבטח זוכר את האספלט המתפרק שתוקן כלאחר יד ואת זעמם של הנהגים על כך. ואם זה לא מספיק, קשיים מימוניים ואחרים כמעט ומנעו מקנדה את אירוח המירוץ גם השנה.

נרגיע ונספר כי הקטע השביר נסלל מחדש והמסלול עבר את אישור ההתאחדות וצופים כי ענן האבק של התיקונים החאפריים לא יחזור. המסלול בן ה-4.36 ק"מ הניב לא מעט מירוצים מעניינים בעיקר על ידי הרולטה הקנדית שיוצר "קיר האלופים". מדובר בחומת הפרדה בין המסלול לקהל הנמצאת ביציאה מפנייה 13, שיקיין אכזרי בין הישורת הארוכה לקו הזינוק סיום שלפניו נדרשת בלימה ממהירות של כ-320 ל-130 קמ"ש. 70 פעם ידרשו הנהגים לחלוף על הקיר הזה מבלי לגעת בו במידה והבלמים יחזיקו מעמד.

בביקור האחרון כאן ניצח רוברט קוביצה אז בב.מ.וו, והוא ינסה לשחזר זאת השנה עם רנו. זה יהיה קשה אבל הוא מכוון לפודיום. "אנחנו יכולים להשיג תוצאה טובה, כמו במונקו", שם נזכיר שסיים שלישי ושיש הבדל תהומי בין המסלולים. הפייבוריטית היא כמובן מקלארן לאור הביצועים במירוץ האחרון והעובדה שמדובר במסלול עם ישורות מהירות בהם מעניק להם ה-F דאקט יתרון עצום. הם גם יבואו עם כנף קדמית חדשה כי זו של טורקיה שעזרה להם לסיים במקומות הראשונים לא מספיק טובה.

לוטוס מקווה להשיג בקנדה נקודות ראשונות שיעצבנו עוד קצת את פורס אינדיה. וירג'ין גם היא רוצה לעשות זאת תוך ניצול התאונות ומכונית הבטיחות שבדרך כלל יוצאת כאן. לאור הסיכויים הגבוהים לגשם היא תצא, כמה פעמים. בהיספניה אין כל יומרות היות ואף אחד מהנהגים עוד לא נהג במסלול והמכונית עצמה כידוע, לא עברה שדרוג משמעותי השנה. שם מקווים בעיקר לסיים עם שתי המכוניות, רק שקודם יצליחו להגיע לגריד.

פורמולה 1: פרארי מתקדמת לאחור

"ההתמקדות ב-F דאקט האטה פיתוח המכונית", כך אומר ל'לה פרס' מנהל קבוצת פרארי סטפנו דומיניקאלי בהתייחסו לירידה ביכולת נהגיו להדביק את רד בול ומקלארן. לאור התוצאות האחרונות, ספק אם המכוניות האדומות תגענה לפודיום במסלול המהיר של קנדה.

גם במרצדס לא מרוצים מהתקדמות פיתוח המנגנון שעשוי היה לתת להם את השיפור הדרוש לסיים על הפודיום. "אנחנו לא מצליחים להפחית את הגרר מספיק בישורת כדי להשיג מהירות", אומר מנהל הקבוצה רוס בראון ל'אוטוספורט'. עם זאת, בקבוצה סומכים על המנועים החזקים שיעשו עבורם את העבודה. זו אולי הסיבה מדוע בראון מפציר במרצדס שלא למכור אותם לקבוצות אחרות. מקלארן הרי נותנת לו בראש.

פורמולה 1: חוזה ישתיק התנגדויות

אולי אלה ארועי השבוע שעבר ברד בול ואולי לא, אבל מארק וובר ימשיך לנהוג עבור השור האדום. ביום שני הוסכם בין הצדדים על הארכת חוזהו של האוסטרלי בשנה אחת, מהלך שנותן בו הרבה אמון. וובר מדורג ראשון בטבלת האליפות והוא יציב יותר מבן קבוצתו סבסטיאן ווטל. מכאן שיש לו סיכוי לסיים כאלוף ורד בול לבטח לא תרצה שהספרה 1 תלך לקבוצה אחרת.

לחיזוק ההרגשה, מנהל הקבוצה כריסטיאן הורנר אמר השבוע כי הוא מצר על כך שהיה לו חלק בהאשמה הפומבית של וובר בתאונה בטורקיה, וכי בראייה חוזרת מדובר בתאונת מירוצים ואין אשמים. הוא גם אומר כי אין בקבוצה הוראות או עדיפות וכי כל נהג רשאי להתמודד בשווה על האליפות. מעניין מה אומרות האותיות הקטנות בחוזה.

מי שבטוח יזכה לחוזה עם אותיות קטנות מדגשות הוא פליפה מאסה. פרארי האריכה השבוע את החוזה של הברזילאי בשנתיים נוספות בהן ינהג לצידו של פרננדו אלונסו. כפי שהיה בימי מיכאל שומאכר, מאסה לבטח מבין ויודע שהוא נהג משני ושאלונסו יהיה המועדף למקרה של מאבק על המסלול. אולי זו הסיבה מדוע הספרדי ברך אותו על החוזה החדש. בכך גם תמו השמועות שוובר או קוביצה יחליפו אותו.

למאסה ואלונסו יש עוד כמה שנים של שקט עד שפרארי תצניח לכסא הנהג המוביל את הרכש האחרון שלה. השבוע היא החתימה את לאנס סטרול הקנדי ואם לא שמעתם עליו עד כה יש לכך סיבה. סטרול הוא ילד בן 11 שאמנם זכה עד כה בכל האליפויות האפשריות במדינתו, אלא שאלה מתסכמות רק בקארטינג. בינתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פורמולה 1: קוריאה בסימן שאלה

בתחילה נאמר שהמסלול לא יהיה מוכן בזמן וכעת ישנן בעיות אחרות המעמידות את הגרנד פרי הקוריאני הראשון שאמור להתקיים באוקטובר בסימן שאלה. לא מדובר בצרות שעשו המקומיים לנשיא שלנו שמעום פרס בסיאול (בירת קוריאה הדרומית למי שלא ידע), אלה במתיחות פוליטית מול קוריאה הצפונית ואיומים למלחמה.

"אם תהיה מלחמה, לא נוכל להגיע", אמר השבוע ברני אקלסטון שעד כה גיבה את המדינה האסייתית. גם הקבוצות לא כל כך סומכות על המצב וטרם החלו בהכנות נדרשות כמו סגירת טיסות ובתי מלון לצוותים, בעוד שלמירוצים מאוחרים יותר הן כן עשו זאת. ואם נאמין לשמועות שהעבודות לסלילת 5.6 הק"מ של מסלול הואטו בשל המתיחות, וגם כך סיום העבודה בזמן עמד בספק, תתכוננו לחופש גדול בין הגרנד פרי היפני לברזילאי.

פורמולה 1: אם תסע מהר ויתפוס אותך שוטר, תקבל בראש

אחת לתקופה אנחנו שומעים על נהג מירוצים שהחליט לקחת את העבודה לדרך הביתה. מהירות מופרזת ונהיגה בקלות ראש הן רק חלק מהאשמות לאלה שנתפסו כשאחרון לעשות זאת היה לואיס המילטון בעת הגרנד פרי האוסטרלי השנה. נהג מירוץ אמור לשמש דוגמה חיובית ועל כן מתכננים ב-FIA להיכנס לתמונה.

במסגרת תפקידיה, פועלת ההתאחדות גם לשיפור הבטיחות בכבישים דבר העומד במעלה סדרי העדיפויות של הנשיא ז'אן טוד. לא נכניס אתכם לכל המספרים העגומים על הרוגים בכבישים אותם אמר הצרפתי בראיון ל'לה פריסיאן', ורק נספר כי הוא יוזם מהלך. "נהג מירוץ הוא כמו כל נהג אחר. אנחנו בודקים אם אפשר לעשות משהו בנידון ואיך". הכוונה כמובן לעונש בנוסף לזה האזרחי.

עוד בעניין טוד, בהמשך הראיון התייחס גם לנושא הצמיגים. לדבריו, על ההתאחדות ומארגנת האליפות לבחור את הספקית לשנים הבאות ולא הקבוצות. כידוע, בקבוצות שואפים לסגור חוזה עם פירלי שתעניק תנאים מועדפים על פני מישלין. "בקרוב נחליט יחד עם בעלי הזכויות ואקלסטון. זה שהקבוצות מדברות בקול גבוה, לא אומר שהן מחליטות". האם אנו עדים לתחילתו של מאבק כוחות חדש בעידן שאחרי מקס מוזלי?

WRC: חילופי משמרות בסיטרואן

אמרתי את זה בתחילת העונה והנה זה קורה. סיטרואן מקפיצה את סבסטיאן אוג'ייה לקבוצה הרשמית על חשבונו של דני סורדו שיונחת בקבוצת המשנה. אוג'ייה שניצח את המירוץ האחרון בפורטוגל ינהג לצידו של סבסטיאן לואב בשלושת מירוצי העפר הבאים כשבארבעת מירוצי האספלט האחרים הוא שוב יחליף עמדות עם סורדו שבינתיים נחשב לטוב ממנו בתחום זה. המטרה בסיטרואן היא אחת – למקסם ככל הניתן את מספר הנקודות בטבלאות האליפות.

מעמדו של סורדו בסיטרואן אף פעם לא היה ברור לאור הצלחות מזעריות בצילו של לואב. אוג'ייה סומן כבר מזמן כמחליף פוטנציאלי וכנהג המוביל בקבוצה לאחר שלואב יפרוש. למרות מכונית נחותה במעט לכאורה, הוא שני בטבלת האליפות, מקדים את צמד נהגי פורד המובילים. סורדו עם כמחצית מהנקודות ממוקם שישי. בשנה הבאה אוג'ייה לבטח יהיה מספר 2 בסיטרואן וסורדו יחפש מקומו בקבוצות אחרות.

מוטו GP: רוסי שיקום שיקום

לראשונה בקריירה המפוארת שלו, החמיץ ולנטינו רוסי (ימאהה) מירוץ. התאונה הקשה במקצה האימון למירוץ שנערך ביום ראשון האחרון במוג'לו איטליה, שלחה אותו לבית החולים עם שבר קשה ברגל ימין. לאחר שעבר סדרת ניתוחים, הוא שוחרר אמש (חמישי) מבית החולים בפירנצה להמשך שיקום בבית חולים קרוב לביתו. זה יאפשר לו בנוסף להתגבר על הפציעה בכתף שהשפיעה עליו במירוצים האחרונים.

רוסי שכרגע לא יודע מה הוא יעשה בשנה הבאה לאחר שחוזהו בימאהה יסתיים, אמר השבוע כי הוא מקווה לחזור למסלול מהר ככל הניתן אך לא לפני שיהיה כשיר במאת האחוזים. גם בקבוצתו ימאהה לא ממהרים להנחית רוכב אחר למירוצים בהם הוא יחסר, אך המאבק על אליפות היצרניות יחייב אותה לעשות זאת. שמועות גורסות כי קולין אדוארדס מקבוצת ימאהה טק 3 הוא המועמד המוביל.

מי שיפיק את המרב מהתאונה הוא בן קבוצתו של רוסי חורחה לורנצו, למרות שלבטח הוא לא שמח על כך. לורנצו שהוביל את אליפות הנהגים עוד לפני פציעתו של רוסי, יוכל עתה להתמודד על האליפות מבלי להיות מושפע מהוראות קבוצתיות. אלא שלפני הכל הוא יצטרך להתגבר על דני פדרוסה (הונדה) שניצח את המירוץ האחרון.

על הגריז

בשבוע שעבר משכה תמונתו של סבסטיאן ווטל מספר תגובות אבל איך נאמר, אתם מסוגלים ליותר. מי שבכל זאת היה מקורי הוא דודי שכתב "Mclarens in the mirror are closer than they appear".

השבוע מתבקשת תמונה ממירוץ הלה מאן אבל בגלל שכולם שם עסוקים בלחפש איך לנצח את פיג'ו, תמונות מעניינות טרם נקלטו בעדשות המצלמות. על כן חזרנו שנה אחורה בזמן למירוץ משנה שעברה כדי להביא לכם את אלאן מקניש מאודי חותם למעריצות. מה יש לכם לומר על זה?

אלאן מקניש נהג מירוץ לה מאן 24 שעות קבוצת אודי. Bryn Lennon, GettyImages
אני מקווה שיש לה שם ארוך/GettyImages, Bryn Lennon

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully