וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: ראש כחול וספורטיבי

2.7.2010 / 12:15

הקונצרן הגרמני מאשר כי הבלוספורט קונספט תגיע לפס הייצור בשנה הבאה חמושה במנוע בנזין משושלת ה-GTI. על הכוונת: מיאטה

חטיבת הפרטיות של פולקסווגן פיזרה בחודשים האחרונים רצף שמועות וקידומים אודות המכונית העמית הפתוחה - בלוספורט קונספט. ואם להסתמך על הדיווחים שיוצאים מהמטה המרכזי באירופה השבוע, הכול סודר והושלם לקראת השקתה בשנה הבאה. כל שנותר כעת על פי בכיריה הוא להכריז על כך בטווח הקרוב. האם קמה מתחרה ראויה ל-MX5?


העיצוב המוגמר של הרודסטר זהה ב-95 אחוזים לקונספט שהופיע בדטרויוט לפני שנתיים ומובדל מסוללת מכוניות הראווה במסגרת תערוכת טוקיו 2007 (אקו-רייסר). הבלוספורט מותחת מקצה לקצה כ-4 מטרים על משקל של 1.2 טון, ובקבינה סידור הושבה מסורתי לשני אנשים עטופים באיכות גבוהה מהרגיל. תתכן אופציה לגג-קשיח מוקטן על בסיס המנגנון באיוס בשלב מאוחר מכך.


כשפולקסווגן הציגה את הקונספט בדטרויוט, המנוע הושאל מלוגמות הסולר המוגדשות TDI בנפח 2.0 ל' המשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות. הנושא עבר כמה דיונים, ונראה כי הותר לה בצל התחרות להשתיל מנוע בנזין הלקוח מהפולו והמגולף GTIבהספק של 180 עד 211 כ"ס. על העברת ההילוכים תופקד תיבה ידנית 6 יחסי העברה, או לחילופין - התיבה הרובוטית הזריזה DSG שמגיעה עם הילוך נוסף.


פרט לאלה תהיה הבלוספורט מצויידת במערכות לאגירת אנרגיה מבלימה ותתהדר בפליטת CO2 נמוכה. זאת ועוד, פולקסווגן רומזת מאחרי הדברים כי סיאט עלולה לשבט את הבלוספורט קונספט לדגם קבריולה עצמאי בשנתיים הקרובות. חשיפה רשמית לבלוספורט של פולקסווגן? לא נתפלא אם נפגוש אותה בתערוכת פריס בספטמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully