וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלות היגוי במאזדה וב.מ.וו

4.7.2010 / 10:55

ה-NHTSA פתח בחקירה רשמית לבדיקת כשלים במערכות ההיגוי של מאזדה 3 וב.מ.וו Z4. מסתמן ריקול ל-342 אלף מכוניות כבר השבוע

ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA פתח בחקירה רשמית לאחר שקיבל עשרות רבות של תלונות המדווחות על ליקוי במערכת ההיגוי של מאזדה 3 וב.מ.וו Z4. על פי הטענות, עולה כי מערכת ההיגוי סובלת מאובדן כוח התגבור במהלך נסיעה. בשלב זה לא הופצה קריאת תיקון רשמית, אך ה-NHTSA מעריך שמדובר בכ-342 אלף מכוניות מטעם שתי היצרניות יחדיו. ריקול עשוי להתפרסם בסוף השבוע.

על פי המידע שהגיע לרגולטורים בארה"ב, מערך ההיגוי נתקע, ננעל או מסרב להגיב, במהירות של 45 מיילים לשעה (כ-73 קמ"ש) בכלי-הרכב של ב.מ.וו. מצב הדורש מהנהג הפעלת כוח מופרז על מנת לשמור את המכונית בקו הנכון. במאזדה התקלה דומה, אך שם עדיין לא ברור במדויק מה מתרחש בזמן נסיעה ומהיכן שורש התקלה.

מעל ל-140 מקרים הגיעו אל ה-NHTSA, כולם מתארים בדייקנות מקרים של אובדן שליטה. בקבוצת ב.מ.וו, מדובר ב-107 תלונות אודות כלים משנת 2003 עד 2005, כולל תאונה שהובילה להתרסקות אחת. מאזדה מדווחת על 3 מקרים בהם התרחשו תאונות מתוך 33 תלונות.

דובר מאזדה בארה"ב ממאן להגיב לכלי-התקשורת לפי שעה, אולם להבדיל ממנו דובר ב.מ.וו – טום קוולאסקי, אמר ל'אוטוניוז אירופה' כי כל המידע הרלוונטי יגיע לציבור במועד, וכי היצרנית ממינכן מנהלת מגעים קרובים מול ה-NHTSA כדי לנתח את הבעיה ולהגיע לפתרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully