וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוחקת לווירון בפנים

ירון אדרי

7.7.2010 / 14:51

סדנת טרנסטר האמריקנית תייצר מכונית 'על' חוקית לכביש בעלת 2,000 כ"ס. טוענת למהירות של מעל ל-500 קמ"ש

זה הרי היה ברור ששיא המהירות החדש של הבוגטי וירון (432 קמ"ש) יפתח שוב את הקרב היוקרתי. וכצפוי, מי שעושה שימוש ציני בהישג המדהים הן אותן סדנאות קטנות שמנסות להתרומם באמצעותו. ראשונה לעשות זאת היא טרנסטר רייסינג האמריקנית המייעדת את הדאגר GT (פגיון בעברית) שלה להיות הראשונה בעולם שחוצה את רף ה-300 מייל לשעה. על פי מהנדסיה, המהירות המרבית תעמוד על 314 מיילים לשעה בדיוק. כמה זה בעברית? כ-506 קמ"ש.

טרנסטר ממש שמה לעצמה מטרה לחצות את רף ה-300 מיילים לשעה, עם מכונית סדרתית בעלת רישוי לנוע בכבישים. זאת היא תנסה לעשות באמצעות 2,000 כ"ס ו-276 קג"מ שיפיק מנוע הטווין טורבו 9.4 ל' השאפתני שישכון במרכז המרכב. את הנתון המרשים היא תשיג באמצעות דלק מירוצים ועם דלק שכיח יותר יפיק המנוע 1,300 כ"ס צנועים. ואם מהירות מרבית לא עושה לכם את זה אלא תאוצות, הערכות המהנדסים מדברות על שנייה וחצי בלבד ל-100 קמ"ש ו-6.6 שניות ל-400 מטר (רבע מייל) ב-329 קמ"ש.כל זאת בעזרת תיבת שישה הילוכים, אך לא נמסר אם ידנית או אוטומטית. מכל הדלק אגב, יגמר בתוך כשש דקות אם רגלכם מאוד כבדה וזאת בתנאי שהגומי בצמיגים לא הפך לנוזל מעושן עדיין.

כדי לתמוך בכור ההיתוך הגרעיני, שלדת הסופר מכונית תבנה מפלדת כרומולי מחוזקת כאשר המרכב עצמו יבנה מקרבון ועיצובו האווירודינמי יעשה בייעוץ עם נאסא. בסדנה כל כך בטוחים ביצירה שהם מוותרים על ניסויים מוקדמים אולם הם לבטח ינסו להשיג שיא מהירות חדש להתהדר בו. כמו כן, הם מצהירים כי ינתצו את שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג, כלומר רוצים להוכיח שהמכונית האמריקנית שלהם יודעת למהר לא רק בקו ישר.

שיווק הדאגר GT צפוי להתחיל בחודש מרץ הבא, כך מבטיחים בטרנסטר. בשנת 2011 תיוצרנה חמש יחידות ועוד עשר תיוצרנה שנה לאחר מכן. המחיר יהיה מעל ל-400 אלף דולרים (כמיליון ו-600 אלף שקלים), תלוי ברמת האבזור. הדאגר אגב מקבלת אחריות של שנה אחת או 19 אלף ק"מ, בתנאי כמובן שהלקוחות לא ירסקו אותה קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully