וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: השתלבות בתנועה

ירון אדרי

11.7.2010 / 16:44

השתלבות בתנועה היא אחת הפעולות המורכבות שאנו מבצעים מידי יום על הכביש. על כן כדאי מאוד לתת לה את היחס הראוי

אתה מאותת ימינה, כבר הסתכלת שמאלה לוודא שהדרך החוצה פנויה וכעת אתה מביט הרחק לפנים. אתה מתכונן להפנות את ההגה אלא שהמכונית שלפניך נעצרה פתאום ואתה חייב לעצור גם כן. אתה בסדר גמור, זה הם שלא יודעים כיצד להשתלב בתנועה.

הסיטואציה לעיל מוכרת לכולנו והיא נגרמת בגלל שלל סיבות הקשורות בחלקן קשר הדוק לתזכורות שכבר הבאנו לכם כאן בוואלה! רכב בחודשיים האחרונים. לרוב, מדובר בשימוש לא נכון בחוש הראייה שכן מבט לפנים היה מגלה לנהגים שלפניך כי באפשרותם להמשיך בנסיעה בנתיב ההאצה שיאפשר להם לצבור מהירות מספקת ועימה להשתלב בתנועה בביטחה.

מהירות היא גורם חשוב בהליך ההשתלבות בתנועה. גוף איטי הנכנס בין גופים מהירים ממנו, יוצר הפרעה לתנועה וסכנה גדולה. על כן, נצלו את נתיב ההאצה כדי לצבור מהירות מספקת, אך זאת כמובן תוך שימוש בכל אמצעי הזהירות הנדרשים. הביטו לפנים כדי לאמוד מתי נגמר הנתיב שלכם, הביטו במראות כדי לתכנן מתי להשתלב ביחס לכלי הרכב המגיחים וכמובן, אל תשכחו לאותת כיאות. כל זה תקף גם בכל מעבר בין נתיבים.

השתלבות בתנועה עלולה להיות מסוכנת הרבה יותר כאשר מדובר ברכב שמבקש לחזור לנתיב הנסיעה לאחר שעצר בשולי הכביש. גם כאן, נצלו את השוליים כדי להאיץ (עשו זאת רחוק ככל הניתן מנתיב הנסיעה) וגם כשכבר נכנסתם לנתיב, האיצו עד למהירות המותרת כדי לא לסכן את עצמכם מהתנועה המהירה יותר שמגיעה מאחור. אל תחששו "למשוך" הילוכים או לחשוב על הדלק המתבזבז בהאצה חזקה, החיים שלכם יקרים יותר.

את הפיסקה לעיל יש לסייג כאשר מדובר בשוליים שאינם סלולים. האצה חפוזה על משטח עפר ועלייה חזרה לכביש יכולים להיות מסוכנים מאוד בשל הבדלי מקדמי החיכוך בקרקע. כאן נדרשות האצה מתונה, סבלנות ועליה זהירה לכביש רק כשבאמת הוא פנוי.

יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים בהם לא מתאפשרת האצה ראויה אם בשל נתיב האצה קצר או שזה כלל אינו קיים. במקרה שכזה, בדיוק כפי שמדובר בשוליים לא סלולים, יש להמתין לרגע הנכון כאשר הדרך פנוייה לחלוטין ורק אז להשתלב בתנועה תוך האצה. ושוב, עשו שימוש נבון במראות ובאיתות, זו הדרך היחידה שלכם לתקשר עם שאר הנהגים בכביש.

כאן המקום גם להזכיר שאם אתם רואים מלפנים רכב שמנסה להשתלב בתנועה, אפשרו לו לעשות זאת. אם באפשרותכם לעבור לנתיב השמאלי עשו זאת רק זיכרו לחזור לימני לאחר מכן. אם הנתיב השמאלי אינו פנוי או שכיוון נסיעתכם כולל נתיב אחד בלבד, האטו אם זה אפשרי ותנו לו להשתלב. הרי בעוד מספר דקות אתם תנסו להשתלב ובטח תרצו שיעזרו לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully