וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תקנה את אלפא רומאו?

30.7.2010 / 9:32

הקונצרן הגרמני שוקל לרכוש את המותג האיטלקי על אף שאינו מוצע למכירה. מנכ"ל פולקסווגן: " אלפא רומאו מותג חלומי לקונצרן"

מדיווחים שעולים לאחרונה, מסתמן שבקונצרן פולקסווגן לוטשים עיניים לכוונה של אלפא רומאו. דיווח כזה אם היה מתפרסם לפני מספר שנים - איפשהו בסביבות 2003, ייתכן שהיה מקום להניח שעלול לדלוף אל ספסלי המשא ומתן בין שתי החברות. מצד שני, התחזקותה של פיאט מצביעה על כך שהעניין חסר ביסוס, ודאי לא כשהמותג הספורטיבי אותו רכשה לפני זמן רב, מתחדש ללא הרף מול האיכויות הגרמניות.

מה שהדליק לכאורה את הדיון הוא ציטוט שהעניק בעבר מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון באחד הראיונות לכלי-התקשורת בגרמניה. במרכזו, נשאל על מסע הרכישות האחרון הכולל 20 אחוזים ממניות סוזוקי והחלטה אסטרטגית לרכוש נתח נוסף בעתיד, וכן יחסי הכוחות מול פורשה. ווינטרקון לא שלל את האפשרות שאם וכאשר התנאים יבשילו לכך, יציע הצעה לקנות את המותג האיטלקי מידי פיאט - "זה מותג חלומי עבור פולקסווגן". פיאט לא הגיבה לכך, אבל ככל שידוע היא אינה שוקלת למכור את אלפא רומאו בשלב הנוכחי.

מה שעלול להטות את הכף לכיוונו של ווינטרקון היא הידיעה שאלפא רומאו לפי הערכות כלכלנים בתעשייה, לא מרוויחה כסף כבר הרבה מאוד שנים ובעצם בעיקר מפסידה. לא שיש בכך משהו מרעיש במיוחד; אלפא אינה תרנגולת שמטילה ביצי זהב לידיו של סרג'יו מרצ'יונה, היו"ר שטרוד בשיקום קרייזלר (בבעלותה של פיאט) שזקוקה נואשות להתחדשות בשורותיה. פיאט עומדת גם לקראת השקה מחודשת של מותג הספורט-פרימיום בארה"ב ואולי רק אחר כך תתפנה פולקסווגן לסיבוב שופינג נוסף. חלומות דמיוניים? לא בטוח, תראו מה קרה לפורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully