וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הרדיו מסיח את הדעת?

3.8.2010 / 16:31

סקר שנערך בקרב אלפי בני-נוער בארה"ב מצא כי תפעול מערכת השמע מסיח את דעתם יותר מכל פעולה אחרת בזמן נהיגה

נדמה שבכל חודש קם גוף מחקרי וממציא נתונים חדשים אודות הסחות הדעת בזמן נהיגה. הפתעות כמעט ואין, ואולי בגלל שהבעיה בכלל נעוצה במקום אחר, כמו בחינוך? על כל פנים, בהמשך למגמת הסקרים הללו, מכון ה-AAA בשיתוף מגזין '17' לבני-נוער, ערך לאחרונה סקר בארה"ב על השפעות והסחות דעת בזמן נהיגה. אלא שמתוך המסקנות עולים כמה מספרים מעניינים שמשנים מעט את התמונה המוכרת.

הסקר הקיף כ-2,000 משתתפים בגילאי 17-19 משני המגדרים. בסקירה כללית, עלה כי 86 אחוזים מהנסקרים מוסחת דעתם בזמן נהיגה בגלל פעולות שונות. עוד לפני כן, חששו החוקרים שרובם המכריע מושפעים לרעה בשל שליחת טקסטים (מסרונים) בזמן נהיגה. אולם, רק 28 אחוזים הודו שהם מסמסים שעה שהידיים על ההגה עם ממוצע של 23 הודעות בחודש. נתון חריף יותר הוא ש-60 אחוזים מדברים בנייד (עם או בלי דיבורית) בנהיגה, בעוד 61 אחוזים אוהבים לנשנש משהו - בעיקר חטיפים מלוחים מתברר.

אז מה להערכת החוקרים הממצא המדאיג ביותר? עם 73 אחוזים שמתפעלים את מערכת השמע בזמן נהיגה, יש לדעתם מקום להכתיר אותה כמסיחת דעת בולטת בזמן נהיגה. החוקרים לא ציינו אם הכניסו למשוואה את אורח ההפעלה, כמו למשל בקרה מגלגל ההגה או שלט-רחוק. כך שיש להניח שעבורם זה בכלל לא משנה וכל התעסקות עם הממשק נכללת כגורם מפריע.

מה אתם חושבים, האם הרדיו ראוי להחשב כגורם מסיח דעת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully