וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מבצע נגד כלי רכב משופרים

5.8.2010 / 18:43

היחידה המרכזית של אגף התנועה החלה במבצע רחב להורדת כלי רכב משופרים מהכביש. "אנו רואים בשיפורים תופעה מסוכנת ונלחם בה ביצירתיות"

היחידה המרכזית של אגף התנועה החלה היום (חמישי) במבצע להורדת כלי רכב משופרים מהכביש. צוות של בוחנים ושוטרים שהונחו על ידי מידע מודיעיני, הגיע לביתם של שישה בעלי כלי רכב משודרגים כבר ביום הראשון של המבצע ולאחר בחינה של כלי הרכב, רשיון הרכב (טסט) של חמישה מהם נפסל ובעליהם קיבלו זימון לדין. לציין כי לכל כלי הרכב רישיון בתוקף.

רפ"ק שי האוסליך, קמ"ן (קצין מודיעין) ימ"ר את"ן סיפר לוואלה! רכב כי הרעיון מאחורי המבצע הוא להבהיר למשפרים כי במשטרה יודעים שהשדרוג נעשה למטרת שיפור הספקי המנוע לצורך השתתפותם במירוצים לא חוקיים על כבישים ציבוריים וכמובן לצורך נסיעה מהירה. חלק מכלי הרכב שנפסלו לשימוש אף עברו רישוי בדרכים חוקיות, למרות שהשיפורים בהם אינם עומדים בדרישות החוק, על יד כך שהצליחו להסוות אותם או לעשותם לאחר בדיקת הרישוי השנתית של הרכב.

עוד הוא מוסיף כי למרות שכלי הרכב שהורדו מהכביש לרוב אינם משמשים לנסיעות יומיומיות, אלא בעיקר לצורך נסיעה למפגשים, עדיין מדובר בתופעה לא חוקית. השדרוגים הנפוצים הם שיפור גדול בהספקי המנועים, התקנת צמיגים במידות גדולות, התקנת "אגזוזי לחץ", הוספת אינטרקולרים (מצנני ביניים) ועוד. לדבריו, במרבית מכלי הרכב הללו, מערכת הבלימה לא שודרגה בהתאם ליכולות החדשות של המנועים והסכנה בכך ברורה, לכן בחרו להיעזר במידע מודיעיני כדי לאתר את בעלי כלי רכב אלו ולהורידם מהכביש.

"אנחנו חייבים להיות יצירתיים כדי להגיע לאנשים האלה כי הם מצליחים כל הזמן להתחמק מבדיקות המשטרה והרישוי". ולכן, החלה ימ"ר את"ן באיסוף מידע מודיעיני מגוון על משדרגי המכוניות וצוות השוטרים ביחידה זו כבר סימן לעצמו מקומות מפגש מועדים של משפרי מכוניות ואלה נמצאים תחת מעקב תמידי".

"ביקורי הבית" שערכה ימ"ר את"ן בבתי בעלי המכוניות המשודרגות, הנן רק אחת הדרכים של היחידה לתקיפת תופעת השיפורים. רפ"ק האוסליך מספר כי זה אינו מבצע של יום אחד ואלו לא המכוניות היחידות שרשיונן יפסל, אלא פעולה אחת מתוך תוכנית ממושכת למיגור התופעה, אולם אינו מוכן להרחיב אודות התוכניות העתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully