וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרו תזרז את המירוצים בישראל?

ירון אדרי

25.8.2010 / 16:26

יבואנית ימאהה וקוואסאקי לישראל עתרה לבג"צ נגד שר המסחר ושרת הספורט. קובלת על הסחבת באישור תקנת יבוא כלי רכב למירוצים

מטרו יבואנית כלי הרכב הדו-גלגליים הגישה עתירה לבג"צ נגד שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר ושרת התרבות והספורט לימור לבנת בגין אי התקנת תקנות ליישום חוק הנהיגה הספורטיבית. במטרו קובלים על כך כי מאז שנת 2005 בה עבר חוק הנהיגה הספורטיבית בכנסת, טרם הותקנו התקנות המסדירות יבוא כלי רכב המיועדים למירוצים.

"על השרים להתקין ולפרסם באופן מיידי וללא כל דיחוי את כל התקנות הדרושות ליישום חוק הנהיגה הספורטיבית, לרבות תקנות המסדירות יבוא של כלים תחרותיים וחלקי חילוף", כך מבקשים מטרו בעתירתם. נציין כי במסגרת החוק נקבעו 15 תקנות המסדירות את קיומו, בינהן תקנת הייבוא שהיא האחרונה שטרם אושרה. מס הקניה בגין כלי רכב תחרותיים צפוי לעמוד על כ-20 אחוזים בלבד.

לוואלה! רכב נודע כי העבודה על תקנת הייבוא הסתיימה מזה זמן, אולם היא אינה מיטיבה עם יבואניות הכלים הדו גלגליים היות והיא אינה מתירה יבוא מסחרי בדומה לפעילותן כיום ועל כן הם אלה שלמעשה מעכבים אותה. למטרו ויבואניות רשמיות אחרות עניין עסקי בכך, היות וזה יאפשר להן לייבא אופנועי מירוץ וחלקי חילוף מבית המותגים אותם הם מייצגים בישראל.

להערכת גדי אבירם, בעלים ומנכ"ל חברת מטרו, "החלת חוק הנהיגה הספורטיבית לצד פעילות משותפת של הרשויות השונות תאפשר לאלפי חובבי הרכיבה הספורטיבית לרכב במקומות מיועדים המוסדרים לכך ולמנוע רכיבה שאינה חוקית, מוסדרת או מותאמת לצרכי הרוכבים".

אלא שגם אם תקנת הייבוא תוסדר, בין אם לשביעות רצונן של היבואניות המסחריות, קיומם של מירוצים חוקיים עדיין יהיה קשה לביצוע. נכון לכעת אמנם ישנן תקנות המסדירות את המסלולים בהם ניתן לקבל אישור לפעילות, אולם אין מסלולים מאושרים למירוצים כאשר זה הוותיק בנחשונים הוחרב לאחרונה 15 שנה לאחר שהוקם ובאחר מקשות הרשויות על פעילותו. כמו כן, טרם החל רישוי כלי הרכב התחרותיים והנהגים. אולם, מעל הכל המכשול העיקרי הוא ביטוח שכן אף אחת מחברות הביטוח בישראל אינה מעוניינת להכנס לתחום הספורט המוטורי כפי שהוגדר בתקנה הרלוונטית.

תגובת משרד התמ"ת

"הואיל והוגשה עתירה לבג"צ נגד משרד התמ"ת תגובתנו תועבר לבית המשפט ולכן אנו לא נוכל להיעתר לבקשה להגיב על טענותיה של העותרת באמצעות העיתונות".

תגובת משרד הספורט

"משרד התרבות והספורט השלים בהצלחה את הליך הסדרת תקנות הנהיגה הספורטיבית כך ש- 14 התקנות שבתחום אחריותו קיבלו את אישור ועדת החינוך של הכנסת. 12 מהתקנות פורסמו ברשומות, ו-2 תקנות נוספות שאושרו באחרונה יפורסמו ברשומות במהלך השבועות הקרובים, בשל עניין טכני שאינו באחריות משרד התרבות והספורט. בחוק הספורט המוטורי קיימת תקנה נוספת (התקנה ה-15) המתייחסת לרכב דו-גלגלי, תקנה זו אינה נוגעת למועד תחילת מרוצי המכוניות ונמצאת באחריות שר התמ"ת.

"נבהיר כי משרד התרבות והספורט האיץ את קצב הטיפול ביישום החוק, כך שבמהלך השנה האחרונה אישרה ועדת החינוך עוד 7 תקנות, ולמעשה בכך הושלמה בהצלחה כל סדרת התקנות הנהיגה הספורטיבית.

"משרד התרבות והספורט ימשיך לפעול ולקדם את הנושא, כך שבמהלך 2010 יצאו לדרך המרוצים הראשונים".

  • עוד באותו נושא:
  • מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully