וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה ופונטיאק למוסך

27.8.2010 / 8:53

טויוטה הפיצה ריקול ל-1.1 מיליון קורולה ומטריקס בגלל תקלה במערכת האלקטרוניקה במנוע. גם התאומה פונטיאק ווייב תזומן

בהמשך לדיווחנו השבוע על פיו ארגון הבטיחות האמריקני שקל להוציא קריאת תיקון ל-1.3 מיליון טויוטה קורולה ומטריקס משנות הייצור 2005-2008 בשל תקלה אלקטרונית במנוע, מפרסמת היום רשמית היצרנית הגדולה בעולם כי הוחלט לזמן כ-1.1 מיליון כלי-רכב לתיקון במרכזי השירות. יחד עם טויוטה יוצא ג'נרל מוטורס בהודעה משותפת וקורא לכ-200 אלף מדגמי הפונטיאק ווייב להגיע למוסכים בשל תקלה דומה, מאחר וזו חולקת עם המטריקס חלק מרכזי ממכללי ההנעה. כל הדגמים נמכרו בארה"ב.

לדברי טויוטה ו-GM, הבעיה נובעת בפגם של אחד מבקרי ניהול המנוע הגורם לתקלות באופן תפקודה של יחידת ההנעה, לרבות שיהוי או התקעות באופן מפתיע. "שימו לב לנורות בלוח המחוונים או להעברת הילוכים לא חלקה", כך דובר טויוטה. עוד מתברר כי מיגוני הרכיב התקול (ECM) עלולים להתבקע כתוצאה מטמפרטורה גבוהה ועל כן יש צורך להחליפו ולערוך את ההתאמות הנדרשות. בקר ה-ECM שייך לחברת 'דלפי' העולמית; לדבריה של החברה, טויוטה מכירה את הספציפקציות של המודל היטב, אך תעבוד איתה על מנת למצוא פתרון לתקלה.

נראה שבין טויוטה ל-NHTSA ישנם מספר חילוקי דעות באשר לכמות המקרים והתקלות בקורולה - המכונית סובלת מסדרה של אירועים חריגים הנוגעים לתפקודה התקין. עד לרגע זה, הגיעו לטויוטה כ-1,000 תלונות על בעיות בטיחותיות במכונית שחלקן מסוכנות במיוחד. ה-NHTSA דיווח לאחרונה שבידיו שישה מקרים של תאונות דרכים הקשורות ישירות לתקלה ב-ECM בעוד טויוטה מדווחת על שלושה מקרים בלבד. הקורולה אגב, עדיין נמצאת תחת חקירת תקלה אחרת - כשל בבקרת היגוי שאותר בחודש פברואר בדגמי 2009-2010.

הריקול לעיל מצטרף לשורה ארוכה של קריאות תיקון של היצרנית היפנית שמאז נובמבר 2009 הצטברו לכדי 12.3 מיליון כלי-רכב בסך הכול בעולם, מתוכם כ-10.5 מיליון בתוך גבולות ארה"ב. רובם כזכור בגלל תקלות בדוושת ההאצה כאשר בחלק מהמקרים מדובר על מספר ריקולים באותו הרכב. בעניין הדוושה בכל מקרה, לאחרונה עולים דיווחים מ-NHTSA שייתכן ולפחות מחצית מהמקרים בהם נרשמו תאונות דרכים נבעו מטעות נהג ולא מתקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully