וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי דרך המשי: דיווח ראשון

טל זהר, פולגז, רוסיה

11.9.2010 / 10:36

השלבים המקדימים את הראלי הסתיימו, אבל רק לאחר כמה דפיקות לב מואצות בקרב המתחרים הישראליים

חודשים רבים של הכנות התרכזו להם בכמה שעות ארוכות שהרכיבו את היום המקדים לראלי, יום שהוקדש לרישום האדמינסטראטיבי ולבדיקות הטכניות. שלושת הצוותים הישראלים, 'צוות פוינטר ליוגב' - רז הימן והלל סגל, 'צוות טלפארמה' - ניצן שקל ודובי נוימן, 'צוות אבסולוט' - עופר קוקוס ונועם שמיר, התייצבו בשעה 08:00 במלון 'פארק-אין' שבסנט. פטרסבורג, מקום מושבה של הנהלת הראלי. בשעה זו התאספו צוותים רבים לטובת התחלת המסלול הפתלתל והבירוקרטי - איסוף החותמות הרבות הנדרשות להשלמת טופס הטיולים ההכרחי.

אל שלושת הצוותים המתחרים הצטרפו אנשי צוות הליווי בראשות ויקו אסולין, צביקה נפתלי ויובל נוימן. הללו יצאו את ישראל כבר בתחילת השבוע, יחד עם ניצן שקל, במטרה להביא את ארבעת הרכבים (שלושת רכבי המרוץ ומשאית הסיוע) בנסיעה ארוכה מהמבורג שבגרמניה ועד לסנט. פטרסבורג שברוסיה.

נחש האנשים התקדם באיטיות רבה בין השולחנות השונים, במסלול שנראה כאילו לעולם לא יגמר. בכל מקום נדרשו הצוותים להראות מסמכים כאלה ואחרים, המוכיחים כי הם רשומים, בריאים, בעלי הרכב, שיש ביטוח, רשיון נהיגה וגם רשיון מרוצים, שהאגרות שלומו ושהמכס החתים את המסמכים ועוד ועוד... אל הבירוקרטיה הגדולה מצטרפים גם כמה שלבים של הצטידות באביזרים טכניים ההכרחיים לקיום הראלי - מכשירי GPS מטעם הנהלת הראלי, איריטראק - מכשיר תקשורת דו כיווני המאפש לקבל ולהודיע על תקלות או מצבי חרום, סנטינאל - אביזר הנותן אזהרה בטרם עקיפה, בין אם אתה העוקף ובין אם הנעקף, מכשיר מצוקה אישי ועוד...

אולם, כמו כל טופס טיולים המוכר לכם ממסגרות אחרות, בסופו של דבר מגיע השלב בו החותמת האחרונה מצטרפת אל חברותיה, וברוב פאר והדר ניגשת הקבוצה הישראלית אל השולחן האחרון, זה שבו בודקים את קיומן של כל החותמות וחשוב מכך - המקום בו מקבל כל משתתף בראלי את הצמיד האישי המעיד כי הוא חלק מהחגיגה בעשרת הימים הקרובים.

חציו השני של היום רק מתחיל ברגע זה, ולטענת חלק מהמתחרים הוא מספק לא מעט אדרנלין ודפיקות לב - תלוי את מי שאלתם... למעשה, לא אמורות להיות הפתעות בשלב זה, שכן הבדיקות אותן עובר כל רכב ידועות מראש ומפורטות בספר התקנות של הראלי. אותם חודשי הכנה רבים שהיו מנת חלקם של חברי הקבוצה נועדו בין השאר על מנת לצלוח בהצלחה את השעות הללו.

למרכיב הנסיון יש משקל רב, וניתן לראות זאת כל פעם מחדש. צוות פויינטר ליוגב, שעבר כבר ראלי אחד או שניים בחו"ל, צולח את הבדיקות ללא שום בעיה, ועסוק בעיקר ברישום של המנוע החדש מתוצרת ב.מ.וו בדרכון הרכב הרישמי מטעם ה-FIA. המשימה מוכתרת בהצלחה ובסופה רז והלל יוצאים ממתחם הבדיקות אל פארק הפרמה הממוקם במרכז העיר. אחריהם נכנס צוות טלפארמה אל מסלול הבדיקות. בוחני ה-FIA מוצאים מספר ריג'קטים אותם מתבקש הצוות לתקן בטרם הזינוק. בשלב זה נכנסים אנשי הצוות הטכני לפעולה מהירה ושעה קלה מאוחר יותר הצוות חוזר אל עמדת הבדיקה וזוכה לקבל את החותמת הנכספת. צוות אבסולוט, השלישי והאחרון מבין הצוותים הישראליים, צולח את השלב הזה ללא בעיות מיוחדות ומצרף חתימה נוספת לאוסף.

אם כך - תם ונשלם החלק המנהלתי. בסופו של יום, שלושת רכבי המרוץ מצאו את עצמם במתחם הסגור של פארק הפרמה, יחד עם שאר הצוותים המשתתפים במרוץ - 48 רכבים ו-16 משאיות בסך הכל. את השעות שנותרו ניצלו חברי הקבוצה למנוחה, אוכל ולימוד ספר הדרך של הסטייג' הראשון. בשעות הערב התקיימה ארוחת ערב חגיגית במעמד מושל העיר, בה השתתפו נציגים של כל קבוצה.

בשבת, 11.9.10, יזנק המרוץ לסטייג' הראשון. יום זה יחל בקטע קישור באורך של 159 ק"מ, יעבור לקטע מדוד באורך של 86 ק"מ ויסתיים בקטע קישור נוסף באורך 170 ק"מ, ובסך הכל - 415 ק"מ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully