וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט מותחת את הקפטיבה

ירון אדרי

13.9.2010 / 11:43

שברולט תציג בתערוכת פריס את מתיחת הפנים לרכב הפנאי קפטיבה. מעט שינויים בעיצוב ובחומרים, הרבה במפרט הטכני

שברולט ממשיכה במתקפת הדגמים שלה לתערוכת ז'נבה. אחרי שבשבועיים האחרונים חשפה שלושה דגמים חדשים - המיניוואן אורלנדו, קרוז קומפקטית במרכב חמש דלתות והדור החדש לסופרמיני אוויאו, כעת היא מציגה את מתיחת הפנים המורחבת לרכב הפנאי קפטיבה. כמו שלושת אחיו, גם הוא מגיע מהחטיבה הקוריאנית היישר אל לב הלקוחות באירופה.

כחלק מהמאמץ של שברולט להעמיק חותמה באירופה הקפטיבה מקבלת מספר חידושים למראה החיצוני, אך בעיקר למה שמסתתר מאחריו. זה מתחיל בחזית שמיישרת קו עם המראה העדכני במותג הכולל גריל מודגש וספורטיבי יותר וכך גם הפגוש, פנסי החזית ומכסה המנוע. שברולט אומרת כי שינויים ברוח זו נעשו גם בתא הנוסעים כמו גם שיפור באיכות החומרים, אולם היא אינה משחררת תמונה כדי שנוכל להתרשם מכך. בהיטל הצד ומאחור לעומת זאת, נראה כי לא נעשה שום שינוי.

כאמור, מתחת לפני השטח ערכה שברולט את עיקר השינויים עם שלוש יחידות כוח חדשות וידידותיות יותר לסביבה. כמי שמכוונת לאירופה, שניים מהמנועים זוללי סולר ורק אחד לוגם בנזין שהוא למעשה הרלוונטי יותר לישראל. נפחו 2.4 ל' והוא זהה לזה שפגשנו אך לפני שבוע במשפחתית הגדולה מליבו. הוא נעזר בתזמון משתנה לשסתומים כדי להפיק 171 כ"ס וכ-22 קג"מ אגב צריכת דלק ופליטת מזהמים מופחתות, אולם נתונים מדוייקים לא נמסרו.

שני מנועי הדיזל נעזרים במגדש טורבו המנשים את 2.2 הליטרים שלהם כאשר ההספקים עומדים על 163 כ"ס בגרסה המוחלשת ו-184 כ"ס בגרסה החזקה. כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית כאשר גם זו חדשה כאן ומציעה שישה יחסי העברה. שברולט מציעה שתי אופציות נוספות בתחום התמסורות - הנעה כפולה או קדמית.

שברולט מספרת כי במהלך מתיחת הפנים כויילה השלדה מחדש כדי לשפר את חווית הנהיגה הדינמית. מכאן שהמתלים הוקשחו כדי לחדד את כושר התמרון שלה, ויתכן שאת זאת השיגה על חשבון נוחות הנסיעה. בכל אופן, הקפטיבה מצויידת במערכות הבטיחות האלקטרוניות המוכרות החל מבקרות בלימה ועד בקרת יציבות. בנוסף, היא מצויידת בשש כריות אוויר.

הקפטיבה היא הדגם הרביעי מתוך ארבעה שכאמור תחשוף שברולט בתערוכת פריס בעוד כשבועיים. שיווקה יחל באירופה באביב 2011 והיא תגיע גם לישראל בסמוך למועד זה. מהיבואנית UMI טרם נמסרו תוכניות השיווק לדגם המחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully